سلامتی و پزشکی

10 فیلم مهیج شبیه انجمن برف که باید دیدن کنید

فیلم انجمن برف (Society of the Snow) مدتی قبل از سرویس نتفلیکس منتشر شد و در همین مدت کوتاه توانسته است هواداران زیادی پیدا کند و حتی نامزد جایزه اسکار برترین فیلم خارجی زبان هم گردد. فیلم داستانی واقعی را روایت می نماید که سال 1972 رخ داد، جایی که سقوط هواپیمای...

13 اسفند 1402

چگونه ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب و جوش دار را پیدا کنیم؟

ممکن است بعضی از ضد آفتاب ها با مسدود کردن منافذ پوست، موجب آکنه شوند، اما این موضوع نباید شما را از خرید این محصول منصرف کند. چرا که ضد آفتاب نه تنها شما را از آفتاب سوختگی محافظت می نماید، بلکه خطر سرطان پوست و پیری زودرس را نیز کاهش می دهد. اگر پوست شما...

6 اسفند 1402

تأثیر دکوراسیون اتاق خواب بر آرامش شبانه

اتاق خواب به عنوان محلی که برای استراحت و آرامش شبانه، تأثیر قابل توجهی بر شرایط ذهنی و روحی فرد در طول شب دارد. دکوراسیون اتاق خواب شامل رنگ ها، الگوها، مواد به کار رفته و سایر عناصر طراحی تأثیر زیادی بر آرامش شبانه فرد دارد. در این مقاله، به آنالیز تأثیر...

26 دی 1402

خانه ای که همواره یک پایش می لنگد

نیما یوشیج (پدر شعر نو فارسی) اهل مازندران بود و سال ها در خانه پدری اش در یوش می زیست، اما چند سالی در کنار همسرش عالیه جهانگیر و فرزندشان در خانه ای در دزاشیب تهران، در همسایگی جلال آل احمد و سیمین دانشور زندگی کرد؛ خانه ای که گفته می گردد زمین آن با وامی...

21 آبان 1402

گیاهی که مو را پرپشت می نماید

افرادی که خواستار موهای پرپشت هستند می توانند یک چهارم پیمانه بذر کتان را برای مدت یک شب در آب خیس نموده و صبح روز بعد روی بذرهای خیس شده 2 لیوان آب بریزند. سپس این ترکیب را حرارت داده و به هم بزنند تا مایع به شکل ژله درآید. پس از سرد شدن آن را به موها مالیده...

15 مرداد 1402

سامانه اجاره قایق کیش

خبرنگاران: اجاره قایق کیش از مهیج ترین و مجذوب کننده ترین تفریحات دریایی در این جزیره است. امکان برگزاری مراسم های جشن عروسی، تولد، سالگرد و.. در قایق های تفریحی وجود دارد.

7 خرداد 1402

میوه ای موثر برای درمان یبوست

خوردن روزانه کیوی می تواند در بهبود عملکرد گوارش موثر باشد. در این زمینه محققان شرایط 63 فرد سالم، 60 فرد مبتلا به یبوست و 61 فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر را آنالیز کردند.

27 فروردین 1402

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ های سمی ، علائم مسمومیت را بشناسید

با مصرف قارچ های سمی علائم مسمومیت 4 تا 5 ساعت و گاهی تا 24 ساعت به صورت تهوع، استفراغ، اسهال، شکمدرد، بی حالی، عطش، سرگیجه و بعلاوه عوارض روحی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج یا بی قراری ظاهر می گردد.

18 فروردین 1402

فراوری برق از هوایی که نفس می کشیم!

دانشمندان آنزیمی را کشف نموده اند که می تواند هوا را به انرژی تبدیل کند و بطور بالقوه منبع جدیدی از انرژی پاک باشد.

22 اسفند 1401

پوست اندازی شهاب حسینی در پوست شیر

سه هفته بعد از انتها فصل دوم سریال پوست شیر، قسمت اول از فصل سوم این سریال روز چهارشنبه 10 اسفند 1401 منتشر شد. بعد از این که شخصیت های اصلی در انتهای فصل دوم متوجه زنده بودن ساحل شدند، این قسمت به آغاز مسیر تازه شخصیت ها می پرداخت.

16 اسفند 1401

تور نوروزی گلفام سفر به شهر استانبول

استانبول مرکز تاریخی اروپا و یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای جهان می باشد که علاقه مندان بسیاری برای بازدید از این شهر تاریخی دارد و سالانه تعداد بسیار زیادی جهانگرد به علت قدمت تاریخی و همینطور مکان های زیبا و دیدنی سفر می کنند. تنگه بسفر، خلیج مرمره،...

14 بهمن 1401

جایگزین بی خطر برای آنتی بیوتیک ها

ایسنا نوشت: نتایج تحقیقات محققان کشور نشان می دهد که باکتریوفاژها می توانند جایگزین بی خطری برای آنتی بیوتیک ها و کاهش مقاومت دارویی باشند.

11 بهمن 1401

3 دمنوش ساده برای سم زدایی از ریه

پیش از آنکه آلودگی هوا پیامدهای خود را بر سلامت داشته باشد و با مسائل جدی تر همراه گردد ضروری است راهکارهای مناسبی برای مقابله با آن بکار گرفته شوند.

20 دی 1401

9 ماده غذایی برای برطرف چین و چروک های صورت

به غیر از گذر زمان، عوامل دیگری وجود دارند که می توانند منجر به آسیب های پوستی شده و باعث ظهور لکه ها، تحریکات و چین و چروک ها شوند.

13 دی 1401

هشدار آلودگی هوا برای تهران، کرج و اراک

سازمان هواشناسی کشور نسبت به مخاطره سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی در سه شهر اراک، کرج و تهران از امروز پنجشنبه 17 آذر تا دوشنبه 21 آذر هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرد.

17 آذر 1401

سامانه بارشی جمعه وارد کشور می شود

خبرنگاران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه و آغاز بارش باران و برف در منطقه ها غرب و شمال غربی خبر داد. این سامانه بارشی شنبه آینده تقویت می شود.

2 آذر 1401

کشاورزان به توصیه های هواشناسی توجه نمایند

توصیه های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را ببینید.

19 آبان 1401

نشانه های بزرگ شدن قلب را بشناسید!

بزرگ شدن قلب یک مشکل جدی است و علائم آن خیلی زود خود را نشان می دهد. شایع ترین نشانه بزرگ شدن قلب، خستگی، تنگی نفس و تورم شکم و پا ها به علت احتباس مایعات است.

18 آبان 1401

پرندگان مهاجر کم رمق را به محیط زیست تحویل دهید

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست گلستان گفت: این روز ها تعداد زیادی از پرندگان مهاجر به علت کم رمقی در شهر ها و روستا ها سقوط می نمایند.

9 آبان 1401

یاورشهر شمال شرق تهران در انتظار کمک نیکوکاران

مرکز نگهداری بانوان معتاد دارای بیماری اعصاب و روان تهران در منطقه4 آماده همکاری با شهروندان نیکوکار و گروه های جهادی داوطلب خدمت است.

3 آبان 1401
تعداد: (268)