چگونه ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب و جوش دار را پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ نامه، ممکن است بعضی از ضد آفتاب ها با مسدود کردن منافذ پوست، موجب آکنه شوند، اما این موضوع نباید شما را از خرید این محصول منصرف کند. چرا که ضد آفتاب نه تنها شما را از آفتاب سوختگی محافظت می نماید، بلکه خطر سرطان پوست و پیری زودرس را نیز کاهش می دهد. اگر پوست شما مستعد آکنه است، باید در انتخاب ضد آفتاب محتاط باشید و لیست مواد تشکیل دهنده آن را به دقت بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برترین ضد آفتاب برای پوست جوش دار، ما را تا انتهای این مقاله در دیجی کالا مگ همراهی کنید.

چگونه ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب و جوش دار را پیدا کنیم؟

چرا بعضی از ضد آفتاب ها باعث ایجاد آکنه می شوند؟

عواملی مانند امولینت ها (نرم نماینده ها)، مواد نگهدارنده و عطرها که در ترکیبات ضد آفتاب وجود دارند، می توانند در ایجاد آکنه نقش داشته باشند. بعلاوه، بعضی از فیلترهای شیمیایی مورد استفاده در ضد آفتاب ها برای جذب اشعه های ماوراء بنفش (UV)، ممکن است باعث بروز آکنه شوند.

علاوه بر این، نگهداری نادرست از کرم ضد آفتاب می تواند منجر به تجزیه مواد شیمیایی و سایر ترکیبات آن گردد، که به دلیل آن ها باعث بروز آکنه می گردد. به عنوان مثال، اگر بطری یا تیوپ ضد آفتاب را در معرض گرما یا نور مستقیم خورشید، مانند داشتن آن ها در داخل ماشین در زمان های گرما، قرار دهید، مواد آن تحت تأثیر گرما قرار می گیرند و احتمالاً بی اثر می شوند.

بر همین اساس ضروری است تا هنگام خرید برترین کرم ضد آفتاب به اطلاعات و فاکتورهای مربوط به آن دقت کافی داشته باشید و از برندهای معتبر استفاده نمایید.

کرم ضد آفتاب مناسب پوست های چرب و جوش دار دارای چه ویژگی هایی است؟

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و جوش دار باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا برترین محافظت و در عین حال حمایت از پوست را فراهم کند. ویژگی های مهمی که در انتخاب کرم ضد آفتاب برای این نوع پوست ها باید مدنظر قرار گیرد عبارتند از:

بافت مناسب

کرم های ضد آفتاب برای پوست های مستعد آکنه باید دارای خصوصیات خاصی باشند. اغلب، استفاده از کرم های ضد آفتاب با بافت ضخیم می تواند لایه ای سنگین را بر روی پوست ایجاد نموده و با بستن منافذ پوستی، موجب بروز جوش و آکنه گردد. در نتیجه، کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باید دارای فرمولی سبک و غیر چرب باشد. فرمول این کرم ها بر پایه آب است و در کنترل چربی پوست بسیار مؤثر می باشد.

نوع ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب بر اساس نحوه مراقبت از پوست به دو دسته شیمیایی و فیزیکی تقسیم می شوند. ضد آفتاب های شیمیایی جذب پوست می شوند و از این طریق از نفوذ اشعه های مضر جلوگیری می نمایند. این نوع کرم ها باید حداقل 30 دقیقه قبل از خروج از منزل به پوست اعمال شوند.

مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب

در انتخاب کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، حتماً به برچسب غیرکمدوژنیک توجه کنید. این کرم ها دارای مواد خاصی هستند که موانع فیزیکی در برابر اشعه آفتاب ایجاد نموده و از بروز مسائل پوستی جلوگیری می نمایند.

موادی مانند اکسی بنزون، آووبنزون، هوموسالات و اوکتی نوکسات که در بعضی از کرم های ضد آفتاب وجود دارند، برای پوست چرب مضر بوده و ممکن است باعث تحریک آن شوند. در کرم های ضد آفتاب برای پوست چرب، از تینوزوب ام و اس استفاده شده است که آسیبی به پوست حساس و چرب نمی زند و منجر به بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش نمی گردد.

SPF ضد آفتاب

عدد SPF نشان دهنده قدرت کرم ضد آفتاب در مقابل اشعه UVB است و هرچه این عدد بالاتر باشد، کرم از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود. کرم های ضد آفتاب با SPF بالا گزینه های مناسبی برای استفاده روزانه بوده و در مقابل آب و عرق نیز مقاومت خوبی دارند.

کرم فاقد چربی

مواد روغنی موجود در بعضی از محصولات بهداشتی موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند. اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، باید از کرم های ضد آفتاب بدون چربی بهره ببرید. کرم های دارای روغن نارگیل یا روغن بادام گزینه مناسبی برای پوست چرب محسوب نمی شوند.

نحوه مصرف کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوش دار

برای مصرف کرم ضد آفتاب بر روی پوست چرب و جوش دار، رعایت نکات زیر می تواند به شما یاری کند تا برترین نتیجه را از استفاده از این محصولات ببرید.

  • اگر پوست شما چرب و جوش دار است، قبل از مصرف کرم ضدآفتاب، پوست خود را با شوینده صورت، مواد غیرصابونی و آب ولرم بشویید.
  • با استفاده از میسلار واتر، سبوم و چربی اضافه روی پوست را تمیز کنید؛ این پاک نماینده موجب لطافت و نرمی پوست شده و سبب می گردد کرم ضدآفتاب به خوبی روی پوست قرار بگیرد.
  • میزان کافی از کرم ضدآفتاب را به صورت نقطه ای روی پوست صورت و دستان خود بگذارید و به آرامی آن را در سطح پوست بمالید؛ این کار باعث می گردد که کرم کاملا یکنواخت روی پوست قرار بگیرد.
  • افراد دارای پوست چرب و جوش دار باید ابتدا از انواع کرم مرطوب نماینده مخصوص پوست چرب استفاده نمایند و بعد از گذشت 10 دقیقه کرم ضدآفتاب را روی آن بمالند.
  • کرم ضدآفتاب را در تمام نواحی که در معرض نور خورشید قرار دارند مثل دست ها، گوش ها و گردن بهره ببرید.
  • کرم های ضدآفتاب شیمیایی برای جذب شدن و محافظت از پوست به زمان احتیاج دارند؛ بنابراین آنها را 20 دقیقه قبل از خروج از منزل بهره ببرید.
  • کرم های ضدآفتاب فیزیکی بلافاصله بعد از مصرف، آغاز به محافظت از پوست می نمایند؛ بنابراین می توانید آنها را کمی قبل از خارج شدن از منزل یا محل کار بهره ببرید.
  • افرادی که دارای پوست چرب و حساس هستند بهتر است از کرم ضدآفتاب و مواد آرایشی ساخته شده بر پایه آب استفاده نمایند.

کلام اخر

در نهایت محصولات مختلفی به عنوان ضد آفتاب مناسب های پوست چرب فراوری شده اند اما بسیاری از آن ها برای پوست های دارای آکنه مناسب نیستند و موجب ملتهب و بدتر شدن پوست می شوند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست های چرب ژنوبایوتیکاستفادهکنید که از تمام ویژگی های لازم برخوردار است و سلامت پوست شما را تضمین می نماید. برند ژنوبایوتیک یکی از برندهای تخصصی فراوری نماینده محصولات مراقبت از پوست است که در مدت کوتاهی توانسته هواداران بسیاری را برای خود پیدا کند. دلیل این امر را باید در گیاهی بودن و فرمولاسیون خاص محصولات این برند جستجو کرد.

منبع: یک پزشک

به "چگونه ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب و جوش دار را پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب و جوش دار را پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید