یک نمونه برنامه آب درمانی ژاپنی

به گزارش وبلاگ نامه، از آنجایی که کشور ژاپن به خاطر استفاده زیاد از آب درمانی، بالاترین آمار 100 ساله ها را در دنیا دارد، در این قسمت با یک روش آب درمانی رایج در این کشور آشنا می شویم.

یک نمونه برنامه آب درمانی ژاپنی

نویسنده: سلمان خدادادی

توجه:

(از آن جا که در طبّ سنتی مزاج هر بیمار فرق دارد، بهتر است قبل از به کار بردن این روش با متخصص طبّ سنتی مشورت کنید. بیان مقدار مصرف و نوع بیماری در این مطلب بر تأیید این روش نمی باشد و هدف فقط آشنایی با شیوه درمانی با طبّ ژاپنی است).

از آنجایی که کشور ژاپن به خاطر استفاده زیاد از آب درمانی، بالاترین آمار 100 ساله ها را در دنیا دارد، در این قسمت با یک روش آب درمانی رایج در این کشور آشنا می شویم.

آب خوردن با معده خالی و هنگام بیدار شدن از خواب سحرگاهی برترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست، این روش سنّتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان است. ژاپنی ها از دیرباز بر این باورند که نوشیدن آب با معده خالی برای بدن بسیار مفید می باشد.

آنالیز ها نشان می دهند، ژاپنی ها با مصرف آب گرم در ناشتا می توانند بیماری هایشان را درمان نمایند. لازم به ذکر است، با نوشیدن چهار لیوان آب به صورت ناشتا می توانید تمام سموم را از بدن خود دفع کنید و سلامتی، شادابی و طراوت هرچه بیشتر خود یاری کنید. سعی کنید این روش در شیوه زندگی خود را به حالت معمول تبدیل کنید. در این روش بدن شما به طور معجزه آسا سالم و پر از انرژی خواهد بود.

در کشور ژاپن از آب درمانی برای برطرف بیماری ها مختلف از جمله سردرد و سرطان استفاده می گردد. بر اساس سنّت ژاپنی ها، از آب درمانی می توان برای برطرف مسائلی از جمله دیابت، ورم معده، سردرد، آسم، برونشیت، آرتریت، صرع، مسائل قلبی، سل، بیماری ها کلیوی و مجاری ادراری، اسهال، یبوست، بواسیر، بیماری ها چشم، گوش، حلق و بینی، دهانه رحم و اختلالات قاعدگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: دست آب شفاست؟!

این درمان باید ناشتا انجام گردد. در این روش گفته می گردد:

* صبح به صورت ناشتا 4 لیوان آب عاری از فلوراید مصرف کنید.

* می توانید پس از آن مسواک بزنید امّا تا 45 دقیقه نباید هیچ گونه نوشیدنی یا غذا بخورید.

* صبحانه همیشگی خود را میل کنید.

* پس از صبحانه تا 2 ساعت نباید خوراکی میل کنید.

* آبی که مصرف می کنید باید ولرم باشد نه سرد.

تا چه زمان باید ناشتا آب خورد؟

این کار باید به طور منظّم انجام گردد امّا برای هر بیماری، زمان آن فرق دارد.

* فشارخون بالا - 30 روز

* دیابت - 30 روز

* ورم معده -10 روز

* یبوست - 10 روز

* سل- 90 روز

* سرطان - 180 روز

* آرتریت - در هفته اول به مدّت 3 روز و سپس هر روز

اگر نوشیدن 4 لیوان آب به صورت ناشتا سخت است، می توانید به مقدار کم آغاز کنید و کم کم آن را اضافه کنید. این روش آب درمانی ژاپنی هیچ نوع عارضه جانبی ندارد و در صورت انجام دادن به طور روزانه، برای سلامتی کلی بدن مفید است.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395)، آب درمانی، ساری: انتشارات پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون

به "یک نمونه برنامه آب درمانی ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نمونه برنامه آب درمانی ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید