8 کارگروه صنایع دستی در کردستان ماسک و لباس پزشکی تولید کردند

به گزارش وبلاگ نامه، اقدامات اجرا شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، در دوره شیوع ویروس کرونا تشریح شد.

8 کارگروه صنایع دستی در کردستان ماسک و لباس پزشکی تولید کردند

به گزارش وبلاگ نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، اسماعیل مریوانی سرپرست اداره کل این استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اماکن گردشگری کردستان نیز همچون سایر استان ها با کسادی و عدم استقبال گردشگران خارجی و داخلی رو به رو شدند که برنامه ریزی ها برای جبران این آسیب ها اجرا شده است.

او افزود: در این ایام، واحدهای پذیرایی بین راهی تعطیل و اماکن اقامتی نیز با دستور ستاد استانی مدیریت کرونا از پذیرش مسافر منع شدند.

مریوانی افزود: بنا به دستور ریاست ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر بازگشایی اماکن اقامتی و اجازه فعالیت به آن ها پس از ثبت نام در سامانه سلامت بهداشت و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، این واحدها به صورت مستمر مورد بازدید قرار گرفته و با رعایت نکات بهداشتی به صورت محدود مشغول فعالیت شدند.

او ادامه داد: همچنین واحدهای پذیرایی بین راهی نیز با رعایت موارد فوق به صورت بیرون بر و با جمع آوری میز و صندلی از داخل سالن های پذیرایی مشغول به کار شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در ادامه گفت: با توجه به تأکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر برآورد خسارات وارد آمده بر اماکن گردشگری، اقدامات لازم در خصوص ثبت نام این واحدها در سایت معرفی شده، انجام شد.

او افزود: در بحث تهیه مواد ضدعفونی، اماکن گردشگری نسبت به تهیه این مواد اقدام کردند و با توجه به محدودیت های بخش بهداشت، واحدهای گردشگری این اقلام را خریداری کردند.

مریوانی ادامه داد: در این مدت کارگاه های صنایع دستی در شهرستان های استان شامل سنندج، دهگلان، قروه، دیوان دره، سروآباد و مریوان با حمایت این اداره کل در قالب 8 کارگروه تولیدی اقدام به تولید ماسک و لباس پزشکی کردند.

منبع: میراث آریا

به "8 کارگروه صنایع دستی در کردستان ماسک و لباس پزشکی تولید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کارگروه صنایع دستی در کردستان ماسک و لباس پزشکی تولید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید