لغو حدود 8000 پرواز در سراسر دنیا

به گزارش وبلاگ نامه، خبرگزاری خبرنگاران-شیوع سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از مهمانداران و خدمه پرواز به این سویه تازه از ویروس بیماری همه گیر کووید-19 مبتلا شوند.

لغو حدود 8000 پرواز در سراسر دنیا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نامه، خبرگزاری فرانسه، آخرین تحولات، اقدامات محدودیت زا، تدابیر قرنطینه ای برای مهار بیماری همه گیر کووید-19 و آخرین آمار مربوط به جان باختگان و شمار مبتلایان به این ویروس در دنیا طی 24 ساعت گذشته را به توضیح زیر اعلام نمود:

- آمریکا: کمبود تست های غربالگری

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد کاخ سفید در امر مبارزه با بیماری های همه گیر، روز یکشنبه اطمینان داد که کمبود تست های غربالگری کووید-19 که در آمریکا مشاهده شده است به زودی رفع خواهد شد، آنهم در اوضاع و شرایطی که کشور شاهد شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا است.

این اپیدمیولوژیست در این باره اضافه کرد در حالی که به مناسبت تعطیلات خانوادگی سرانجام سال، مردم آمریکا برای انجام آزمایش های کرونا به مراکز غربالگری هجوم می آورند یکی از مسائل در حال حاضر این است که کیت های آزمایش تا قبل از ژانویه به طور کامل در دسترس همه قرار نخواهد گرفت. به ویژه در کیت هایی که در خانه آزمایش می شوند.

- تقریبا 8000 پرواز در سراسر دنیا در تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو شد

حدود 7900 پرواز خطوط هوایی در سراسر دنیا در تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو شد که دلیل اصلی آن نیز شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا که با سرعتی بالا در دنیا در حال توسعه است. شیوع سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از مهمانداران و خدمه پرواز به این سویه نو از ویروس بیماری همه گیر کووید-19 مبتلا شوند.

- افزایش موارد بستری شدن بچه ها در بیمارستان در نیویورک

مقامات بهداشتی نیویورک شاهد افزایش تعداد بچه ها بستری در بیمارستان به خاطر کووید-19 هستند.

مقامات آمریکایی گفتند: بزرگترین افزایش مربوط به شهر نیویورک با پذیرش چهار برابری در بازه زمانی پنجم دسامبر تا 19 دسامبر است. نیمی از این پذیرش ها مربوط به بچه ها زیر پنج سال است که برای واکسینه شدن بسیار کوچک هستند.

- 60 کشتی تفریحی آلوده به سویه اومیکرون ویروس کرونا

بیش از 60 کشتی تفریحی موضوع تحقیقات مقامات بهداشتی آمریکا پس از شناسایی موارد ابتلای مسافران آن به سویه اومیکرون ویروس کرونا هستند. به گزارش روزنامه واشنگتن پست، به همین دلیل توقف چندین کشتی در چندین بندر کارائیب ممنوع شده است.

- پرو اعلام نمود 55 میلیون واکسن برای دوز چهارم در سال 2022 خریداری خواهد نمود

دولت پرو اعلام نمود که در سال 2022، 55 میلیون دوز واکسن کووید-19 را برای تزریق چهارم به کادر پزشکی و جمعیت های آسیب پذیر خریداری خواهد نمود.

- چین: شهر شیان محدودیت ها را تشدید می نماید

در شهر شیان چین، جایی که 13 میلیون نفر در آن اکنون در قرنطینه بسر می برند، روز یکشنبه ضدعفونی گسترده انجام گرفت و محدودیت ها نیز تشدید شد. زیرا چین رکورد تعداد موارد ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-19 از 21 ماه پیش تا به امروز را در این شهر ثبت کرد.

این کشور آسیایی از سال گذشته راهبرد کووید صفر را به کار گرفته است که شامل انجام هر کاری برای محدود کردن هرچه بیشتر موارد نو ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-19 است. مقامات هشیاری خود را برای جلوگیری از هر گونه شیوع بزرگ قبل از بازی های المپیک زمستانی پکن (4 تا 20 فوریه) دو چندان نموده اند.

- بیش از پنج میلیون و 390 هزار مرگ و میر در سراسر دنیا

بر اساس محاسبات و ارزیابی هایی که خبرگزاری فرانسه با استناد به آمار و ارقام رسمی منتشر شده به وسیله وزارت بهداشت کشور های مختلف در دنیا به دست آورده است، از زمان شروع شیوع بیماری کرونا در سال 2019 در شهر ووهان چین و سرایت آن به کل دنیا پنج میلیون و 395 هزار و 400 نفر را جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند. با این حال، آماری که درباره شمار قربانیان کرونا هر روز به طور رسمی منتشر می گردد عموما کمتر از حد واقعی برآورد می گردد. چون این گزارش ها مبتنی بر آمار رسمی است که مراکز بهداشتی اعلام می نمایند و در برگیرنده بازنگری های افزایشی نیست که بعدا انجام می گیرد. بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت که به عنوان نهاد کارشناسی سازمان ملل متحد نقش سازماندهی در امور بهداشتی و سلامت جامعه دنیای را برعهده دارد، اندازه تلفات دنیای این همه گیری می تواند دو تا سه برابر بیشتر از ارقامی باشد که به طور رسمی اعلام می گردد.

بر اساس این گزارش آمریکا با 816,597 مرگ و میر آسیب دیده ترین کشور از شیوع بیماری همه گیر کووید-19، چه از نظر اندازه مرگ و میر ناشی از آن، چه از نظر اندازه ابتلا مردم به ویروس آن، تا به امروز بوده است. پس از آمریکا، برزیل با (618,392)، هند با (479,682)، روسیه با (304,218) و مکزیک با (298,759) آسیب دیده ترین کشور ها از شیوع بیماری همه گیر کووید-19، چه از نظر اندازه مرگ و میر ناشی از آن، چه از نظر اندازه ابتلا مردم به ویروس آن، تا به امروز بوده اند.

به نسبت جمعیت، در میان کشور هایی که بیشترین آسیب را دیده است، پرو کشوری است که بیشترین تعداد مرگ و میر را تا به امروز از کرونا داشته است.

از نظر منطقه ای، اروپا در حال حاضر بیشترین مرگ و میر را در دنیا با 53 درصد کل تلفات ناشی از کرونا دنیا در هفت روز گذشته به ثبت رسانده است و پس از آن منطقه آمریکا / کانادا با 22 درصد قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لغو حدود 8000 پرواز در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو حدود 8000 پرواز در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید