پنج شهر و روستای صنایع دستی ایران ثبت ملی شدند

به گزارش وبلاگ نامه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پنج شهر و روستای صنایع دستی ایران ثبت ملی شدند.

پنج شهر و روستای صنایع دستی ایران ثبت ملی شدند

پویا محمودیان اضافه نمود: پیرو تاکیدات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص ارتقای شرایط هنرمندان صنایع دستی و با توجه به برنامه های حمایتی دولت سیزدهم از حوزه صنایع دستی، دومین جلسه پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی برگزار گردید.

معاون صنایع دستی کشور اضافه نمود: در این جلسه پرونده هایی از سه استان خوزستان، قزوین و آذربایجان غربی با حضور مسئولان ارشد این استان ها آنالیز شد که حضور مسئولانی از جمله استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران و شهرداران نشان دهنده اهمیت حوزه صنایع دستی و تاکید ویژه مهندس ضرغامی درباره این حوزه است.

او اضافه نمود: در این جلسه بعد از آنالیز کارشناسی و با نظر و رای ارزیابان، شهر خوی از آذربایجان غربی به عنوان شهر ملی قالی ریزماهی، شهرهای شوشتر، رفیع و اندیکا از استان خوزستان به ترتیب به عنوان شهرهای ملی احرامی بافی، بوریابافی و گلیم دستبافته های عشایری و روستای اندج از استان قزوین به عنوان روستای ملی گلیم الموت ثبت شدند.

محمودیان اضافه نمود: قبل از آنالیز این پرونده ها در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، ارزیابانی از این معاونت با حضور در شهرها و روستاها به صورت میدانی به آنالیز شرایط آنها می پردازند و در نهایت این پرونده ها به شورای راهبردی ارسال می گردد که با حضور ارزیابان و نیز مسئولان ارشد هر استان، آنالیز و در صورت تائید به عنوان شهر یا روستای ملی صنایع دستی معرفی می شوند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: بطور حتم انتخاب این شهرها و روستاها گام مهمی برای معرفی ظرفیت ها و داشته های آنان است و می تواند به ارتقای جایگاه آنان و نیز افزایش اندازه فراوری و فروش صنایع دستی در آن شهرها و روستاها یاری کند.

محمودیان اظهار داشت: یکی از تاکیدات ویژه وزیر میراث فرهنگی توسعه مبادی فروش صنایع دستی است که انتخاب این شهرها و روستاهای ملی می تواند به رونق این طرح تازه یاری کند.

منبع: همگردی

به "پنج شهر و روستای صنایع دستی ایران ثبت ملی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج شهر و روستای صنایع دستی ایران ثبت ملی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید