از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟

به گزارش وبلاگ نامه، Made In China. همین یک جمله ممکن است شما را از خرید هزاران کالا منصرف نمایند چون بسیاری از ما خاطره خوبی از اجناس چینی نداریم. اما تمام این معقولات را کنار بگذارید و با چشمی باز در چین کالا خریداری کنید. به دلیل آنکه تصورات شما از وسایل این کشور مخدوش شده است، از کنار کالاهای اصیل و نایاب هم ممکن است بی تفاوت عبور کنید.

از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟ سوغاتی های سرزمین اژدهایان

درست است که چینی ها در همه چیزی دستی دارند و کالاهایی می سازند که فقط بازار مصرفی را پر کند. اما همواره این گونه نیست.

کالاهایی در چین وجود دارد که بسیار نایاب و تک است که لنگه آن در دنیا پیدا نمی گردد. حتی جنس چینی آن به هزاران نسخه دیگر می ارزد. مثلاً پارچه های ابریشمی و یشم این سرزمین جز برترین ها در دنیا هستند که شما می توانید آن را برای هدیه و سوغاتی بخرید.

برترین سوغاتی های چین

اگر با خواندن این مطلب دلتان با اجناس چینی صاف شد؛ برای عزیزانتان این کالاها را به اسم سوغاتی به یادگار ببرید.

چای

وجود این ماده باعث شده که دست ایرانی ها برای سوغاتی خریدن باز باشد. چای نقش بسیار مهمی در زندگی مردم چین بازی می نماید و بیشتر مردم چه در اداره ها یا مراسم های مخصوص آن را می نوشند. برگزاری مراسم سالانه چای دال بر اهمیت آن در چین است.

ازآنجایی که مردم ایران هم چای را جز ملزومات اساسی خود قلمداد می کنند؛ برای ره آوردی از سفر می توانند آن را هدیه دهند و طرف مقابل خود را ذوق زده کنند.

در بیشتر مغازه های چینی چای پیدا می گردد و کیفیت و قیمت آن در همه جا یکسان نیست. سوپرمارکت و فروشگاه مکان های مناسبی برای خرید جنس مرغوب هستند و می توانید در بعضی از آن ها چندین نوع چای را بخرید.

چای سنتی چینی

ابریشم

چینی ها اولین کسانی در دنیا بودند که توانستند به علم فراوری ابریشم پی ببرند. پس بی شک خرید این پارچه گران بها از این سرزمین ارزش بالایی دارد. این کالا از قدیم الایام محبوب دل بانوان بوده و پوشیده آن را یک مزیت حساب می کردند.

بسته به کیفیت ابریشم، قیمت های آن متغیر است البته که این نوع پارچه همواره یکسر و گردن بالاتر و گران تر از سایر پارچه ها بوده است.

علاوه بر لباس از پارچه ابریشم برای دوخت ملافه، روبالشی، کیف و موارد دیگر هم استفاده می گردد که قیمت ارزان تری دارد. اگر قصد خرید یک هدیه خاص را دارید، می توانید لباس های سنتی چینی با جنس ابریشم را پیش کش کنید.

پارچه دوخته شده ابریشم

جواهرات

کالای دیگری که کمتر کسی به آن نه می گوید به ویژه بانوان عزیز.

جواهرات چینی در بین گردشگران هواداران بسیاری دارد و آن را به اسم سوغاتی به خانه می برند. در فروشگاه ها می توانید گردنبند و دستبندهای ارزانی بخرید. اما در مغازه های نزدیک به معابد جواهراتی دیده می گردد که طرح آن بیشتر برگرفته از تبت و بودا است.

یشم و مروارید از برترین نمونه جواهرات چینی است که علاوه بر زیبایی خارق العاده، بسیار هم گران می باشد .

طرح های جواهرات چینی جز برترین ها در دنیا است

چاپستیک

بی برو و برگرد در هر مغازه و فروشگاهی این کالا را خواهید دید. چاپستیک ها ابزار مخصوص، غذاهای شرق آسیا است. خوردن با این دو چوب کار شاقی نیست و فقط کمی احتیاج به ممارست دارد.

چاپستیک ها معمولاً از جنس چوب هستند (البته از جنس نقره و فلز هم ساخته می گردد) و طرح هایی که بر روی آن می زنند آن را زیبا نموده است. در تور چین از خرید کردن آن اجتناب نکنید!

چاپستیک های طرح دار

خطاطی

چینی ها هم همچون ایرانی ها دستی بر آتش دارند و در خوشنویسی شهره هستند.

معروفیت خوشنویسی مردم این دیار باعث شده که علاقه مندان فراوانی در سرتاسر دنیا پیدا کند و افرادی آثار آن ها را بخرند. این خطاطی ها حتی بر روی پارچه و ظروف سفالی هم می درخشد.

ماسک

اپرا بخش عظیمی از تفریح مردم چین است که ماسک هم بخش مهمی از این نمایش ها را شامل می گردد. به خصوص در اپرای پکن که این موارد به خوبی مشهود است.

بعضی از این ماسک ها ترسناک و خنده دار است. برای بازی با بچه ها یا مهمانی ها دورهمی ایده خوبی محسوب می گردد که سرگرم شوید.

ماسک های عجیب چینی در همه جای دنیا هوادار دارد

جاذبه های چین

جشن های چین

.

مروارید

چین یکی از عظیم ترین فراوریکنندگان مروارید در دنیا است که خرید برترین نمونه های آن در این کشور مسلماً ارزان تر از منطقه ها دیگر است.

بیشتر این مرواریدها از دریای جنوب استخراج می گردد و کیفیت های آن فرق دارد. این مرواریدها به رنگ های سیاه، سفید، صورتی، نارنجی کم رنگ و خاکستری می باشد که با توجه به نوع تراش کاری آن قیمت های متفاوتی دارد.

برترین مکان خرید آن در مرکز خرید AP شانگهای است.

مرواریدهای رنگی و شفاف چینی

شیرینی

مردم چین علاقه کشنده ای به شیرینی دارند و در بسیاری از غذاهای محلی آن ها این خوراکی به وفور دیده می گردد.

ازاین رو آشپزان متبحری در درست کردن انواع کیک، کوکی و شیرینی دارند و برای پخت آن از انواع میوه خشک استفاده می کنند. شیرینی بامغز بادام زمینی معمول تر از انواع دیگر در چین است.

شیرینی لذیذ و اصیل چینی که با چای خورده می گردد

صنایع دستی

چین با داشتن 58 اقلیت و ذوق هنری، صنایع دستی بی مانندی را فراوری می نماید. شانگهای مکان بسیار مناسبی برای خرید انواعی از این اجناس هست و آثار هنری سراسر کشور را دارد.

هر چیزی را می توان در بخش صنایع دستی قرار گرفته است: جواهرات، شال و لباس های سنتی، خیاطی های هنری، کاغذهای طراحی شده و موارد بسیاری دیگر.

قیمت کالاها با توجه به نوع ظرافت و پیچیدگی آن ها فرق دارد، اما دست کم یک کالا را می توان باقیمت ارزان خریداری کرد.

حقایق کشور چین

عجیب ترین مکان های چین

.

منگوله های چینی

هنر منگوله سازی چینی، یک هنر تاریخی است که قطعات زیبایی را می سازد. اگر در پی چیز کوچکی مانند دسته کلید یا قطعه عظیم تری هستید تا در منزلتان آویزان کنید، این اشیا در شکل ها و میزان های مختلف درست می شوند.

این اشیا معمولاً به رنگ قرمز هستند اما معمولاً انواع مختلف آن ها هم پیدا می گردد. می توانید این محصولات را فروشگاه های جذب گردشگری پیدا کنید و یا از دست فروشان کنار جاده ها بخرید.

از این منگوله ها در قدیم به اسم تزئین لباس اشراف استفاده می کردند

از دیگر سوغاتی های که می توانید در تور چین بخرید می توان به: ظروف سرامیکی، بادبزن دستی، ست قوری و چای، اشیاء هنری، پارچه، داروهای سنتی، غذاهای خشک و نودل اشاره نمود.

شرایط سفر به چین در دوره کرونا

بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

7 غذای معروف و لذیذ چینی

بایدها و نبایدهای سفر به چین

عجیب ترین مکان هایی که در چین، باید از آن بازدید کنید

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ نامه

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید