وزیر راه: 65 هزار ناوگان بالای 40 سال در جاده های کشور فعال است

به گزارش وبلاگ نامه، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت: 65 هزار ناوگان با عمر بالای 40 سال در جاده های کشور فعال است که با برنامه ریزی های اجرا شده در بازه زمانی پنج ساله می توان این ناوگان را نوسازی کرد.

وزیر راه: 65 هزار ناوگان بالای 40 سال در جاده های کشور فعال است

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه بهره برداری بخشی از محور اصفهان -اردستان در گفت وگو با وبلاگ نامه گفت: ایمن سازی این راستا ضروری و الزام آور بود، چرا که این پیچ های خطرناکی داشت که باید حذف می شد.

وی توضیح داد: راستا اردستان - اصفهان دارای نقاط حادثه آفرین بود و هزینه های سنگینی را در پی داشت.

وزیر راه و شهرسازی درباره 11 کیلومتر از بزرگراه اردستان - اصفهان که ساخته شده بود، گفت: این بزرگراه 22 کیلومتر است که با ساخت و تکمیل آن پنج کیلومتر از راستا یادشده را کوتاه می نماید و با اجرای 6 کیلومتر به جای مانده راستا اصفهان به اردستان به بزرگراه تبدیل می گردد.

به گفته وی، جریان توسعه راه های کشور در سال های اخیر شدت گرفته و یک هزار کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه و موجب ایمنی وسایل نقلیه در جاده ها شده است.

اسلامی درخصوص به کارگیری و معین تکلیف نیروهای شرکتی وابسته به ادارات راه و شهرسازی گفت: عده ای به اشتباه راهداری را تصدی گری می دانند، چرا که راهداری فعالیتی حاکمیتی و فعالیت شبانه روزی دارد و حضور این نیروها در حوادث و اتفاق ها از جمله سیل و یخ بندان و احتیاج اساسی است.

وی ادامه داد: راهداری همچون اورژانس و هلال احمر فعالیت های شبانه روزی دارد که امید می رود بتوان موانع پیشروی این نیروهای خدوم و تلاشگر هرچه سریع تر برداشته و تکلیف نهایی آنان هم معین گردد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد سامانه حمل و نقل هوشمند گفت: سامانه هوشمند و نظامات مدیریتی و کنترلی هوشمند در بیشتر اتوبان های کشور در دست اقدام است و اکنون هم اتوبان های تازه، هوشمند هستند که با مدیریت سرعت بستر آزمایشی آنها آغاز شده و امیدواریم بتوانیم بهره وری و ایمنی آن ها را هم ارتقا ببخشیم.

اسلامی در پاسخ به سووال درباره عمر ناوگان حمل ونقل جاده ای گفت:

وی اضافه کرد: قراردادهایی با کارخانجات داخلی مطابق با ضوابط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است و از سوی دیگر هم می توان همزمان با فراوریات داخل، کامیون های مناسب را از خارج وارد کرد.

به گفته وی، متقاضیان جایگزینی کامیون های دارای کارت هوشمند فعال و کامیون های فعال دارای برنامه می توانند با دریافت تسهیلات به میزان 80 درصد کامیون های فراوری داخل را در اختیار بگیرند.

باند دوم محور اصفهان - اردستان عصر پنجشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر راه: 65 هزار ناوگان بالای 40 سال در جاده های کشور فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: 65 هزار ناوگان بالای 40 سال در جاده های کشور فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید