نانوایان زیر گرمای تنورها و بی توجهی مسئولان برشته می شوند

به گزارش وبلاگ نامه، نانوایان بیرجندی از نرخ نان گلایه دارند و می گویند طی 4 سال گذشته قیمت نرخ نان تغییری نکرده است در حالی که مابقی اجناس و هزینه های آب، برق و گاز افزایش داشته است و از پس هزینه های زندگی برنمی آییم.

نانوایان زیر گرمای تنورها و بی توجهی مسئولان برشته می شوند

نانوایان نیز مانند دیگر اقشار جامعه امروز با مسائل و مسائلی روبه رو هستند که تمامی آن ها به مسئله ارتقای معیشت شان باز می گردد و در پی این هستند که با حمایت های دولت و اتحادیه میزانی از مسائل خود را کمتر نمایند و سطح معاش خود را مقداری افزایش دهند.

افزایش هزینه های آب، برق، گاز در مقابل ثبات قیمت نان از جمله مهم ترین مشکل نانوایان در سال های اخیر است.

شاطر غلامرضا با داشتن 55 سال سن همچنان در حرفه نانوایی فعالیت می نماید و نیمه شب ساعت دو بامداد خود را به مغازه می رساند تا تنور ها را روشن کند و از چهار صبح آغاز به پخت نان می نماید و اعتقاد دارد نان خوب دادن به مردم هنر و تخصص است.

وی با بیان اینکه برای پخت نان باکیفیت، باید خمیر خوب ورز داده و به اصطلاح چاق گردد، ادامه داد: در گرمای تابستان و سرمای زمستان پای تنور کار می کنیم تا نان خوب و مرغوب دست مردم دهیم. وقتی لبخند رضایت مشتری را می بینیم، خستگی از تنمان در می رود، گفت: کوشش ما این است که نان خوب دست مردم دهیم.

وی پایین بودن نرخ نان را یکی از مهمترین دغدغه نانوایان برشمرد و درباره نرخ نان گفت: چند سال است قیمت نرخ نان تغییری ننموده است در حالی که مابقی اجناس و هزینه های آب، برق و گاز افزایش داشته است.

دیگر شاطر بیرجندی که 60 سال است مویش را پای تنور داغ نانوایی سپید نموده درحالی که عرق پیشانی را با دستمال تمیز می نماید سری تکان داده و گفت: بار ها و بار ها مسائل خود را اعلام کردیم، اما ثمره ای برای ما نداشته است.

وی اضافه کرد: روز گذشته برای تهیه خمیر مایه مراجعه کردم که با افزایش قیمت 200 درصدی روبرو شدم و این در حالی است که علاوه بر خمیر مایه اجاره بها هم افزایش 200 درصدی دارد و دیگر پخت نان برایمان به صرفه نیست.

مختاری رئیس اتحادیه آرد و نان استان گفت: قیمت نان افزایشی نداشته، اما از آنجایی که وزن هرچانه در نان لواش 285 گرم و با قیمت 570 تومان بود برای اینکه قیمت روند شوند چانه را به وزن 289 گرم افزایش دادیم تا به همان تناسب قیمت به 600 تومان برسد.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند ضمن تایید مسائل نانوایان گفت: متاسفانه 4 سال است افزایشی در بحث قیمت نان در بیرجند نداشتیم و این در حالی است که همه چیز افزایش قیمت داشته است.

مختاری با بیان اینکه نانوایان هم قشری از جامعه بوده که با مسائل تورم روبرو هستند اضافه کرد:اجاره بها و خمیر مایه 200 درصد افزایش قیمت داشته، اما نرخ نان همچنان ثابت است.

وی ادامه داد: هزینه های جانبی آب، برق، گاز و تلفن در حالی افزایش قیمت داشته که بعضی از نانوایان معتقدند زیر بار مسائل برشته شده ایم و خواستار رسیدگی به مسائل خود هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند در پاسخ به افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان افزایشی نداشته، اما از آنجایی که وزن هرچانه در نان لواش 285 گرم و با قیمت 570 تومان بود برای اینکه قیمت روند شوند چانه به وزن 289 گرم افزایش دادیم تا به همان تناسب قیمت به 600 تومان برسد.

مختاری اضافه کرد: قیمت هرچانه لوش به علت تغییر در وزن مقداری افزایش یافته است.

منبع:تسنیم

وبلاگ نامه خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نانوایان زیر گرمای تنورها و بی توجهی مسئولان برشته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوایان زیر گرمای تنورها و بی توجهی مسئولان برشته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید