اخبار اقتصادی

کارنامه عجیب ترسناک ترین جنگنده جهان!

برخلاف جت های جنگنده ای که پیش از آن وجود داشتند، اف 22 هیچ گاه در نبردهای فعال شکار نداشته است - اگرچه سال گذشته در سرنگونی به بالنی بر فراز خاک آمریکا دست داشته است.

12 فروردین 1403

برنامه مشترک شرکت توسعه و سرمایه گذاری و معاونت مالی سازمان برای پیگیری کلان پروژه شهر هوشمند کیش

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، در نشستی با حضور معاون مالی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، راهکارهای عملیاتی شدن کلان پروژه شهر هوشمند بررسی...

23 اسفند 1402

10 فیلم مهیج شبیه انجمن برف که باید دیدن کنید

فیلم انجمن برف (Society of the Snow) مدتی قبل از سرویس نتفلیکس منتشر شد و در همین مدت کوتاه توانسته است هواداران زیادی پیدا کند و حتی نامزد جایزه اسکار برترین فیلم خارجی زبان هم گردد. فیلم داستانی واقعی را روایت می نماید که سال 1972 رخ داد، جایی که سقوط هواپیمای...

13 اسفند 1402

خانه ای که همواره یک پایش می لنگد

نیما یوشیج (پدر شعر نو فارسی) اهل مازندران بود و سال ها در خانه پدری اش در یوش می زیست، اما چند سالی در کنار همسرش عالیه جهانگیر و فرزندشان در خانه ای در دزاشیب تهران، در همسایگی جلال آل احمد و سیمین دانشور زندگی کرد؛ خانه ای که گفته می گردد زمین آن با وامی...

21 آبان 1402

در نشست گروه های گویش پژوهشی چه گذشت؟

سومین نشست هم اندیشی گروه های گویش پژوهشی با هدف آنالیز رهیافتی بر چگونگی مطالعه گویش ها و آگاهی از پیشرفت های حاصل در فعالیت های مربوط برگزار گردید.

18 مهر 1402

فرهاد مجیدی باز هم برنده نشد

اتحاد کلباء با راهنمایی فرهاد مجیدی در بازی رفت دور نخست جام بانک اسلامی امارات برابر خورفکان به میدان رفت. این بازی برنده نداشت و با تساوی یک بر یک به خاتمه رسید.

10 شهریور 1402

بازی های PS1 را به برترین شکل روی کامپیوتر اجرا کنید؛ راهنمای استفاده از Duckstation

شبیه سازهای قدیمی پلی استیشن 1 مانند PCSX و ePSXe، می توانند دسترسی آسانی به کتابخانه وسیعی از بازی های این کنسول محبوب را فراهم نمایند. با این وجود، شبیه ساز داک استیشن (Duckstation) عملکرد بهتری نسبت به بقیه از خود نشان می دهد. این شبیه ساز نسبتا نو می تواند تقریبا...

18 تیر 1402

توسعه همکاری فناورانه ایران و برونئی با تمرکز بر گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و مالی دانش بنیان ریاست جمهوری، اریوان یوسوف، وزیرخارجه برونئی از خانه نوآوری و فناوری ایران(تهران)I-hit بازدید کرد.

21 خرداد 1402

قیمت آپارتمان در پونک

قیمت مسکن در محله پونک واقع در غرب تهران بر اساس امکانات و سن بنا متغیر است و آنالیز ها نشان می دهد پس از ضرب الاجل اعلام شده از سوی دولت مبنی بر اعمال بر مالیات خانه های خالی، عرضه آپارتمان های بزرگ متراژ در بازار مسکن شهر تهران افزایش یافته است.

15 اردیبهشت 1402

معرفی برترین شهرهای گردشگری امارات برای سفر

چقدر با امارات متحده عربی و شهرهای آن آشنا هستید؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از امارات فقط دبی را می شناسند و حتی به اشتباه آن را مرکز این کشور می دانند؟ اگر جوابتان مثبت است، توصیه می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید. ما در این نوشته...

9 اردیبهشت 1402

قایدی را از استقلال بگیرید هیچی نمی شود ، وحید امیری از لج من اینقدر خوب بازی می کند

پرسپولیس با برد پرگل خارج از خانه در مقابل مس کرمان تنور رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر را داغ نگه داشت.

28 فروردین 1402

ربات چهارپا عجیبی که به پلیس نیویورک خدمت می نماید

اداره پلیس نیویورک افزون بر استفاده از ربات چهارپای دیجی داگ میخواهد رباتی نظارتی برای جمع آوری اطلاعات به خدمت بگیرد.

23 فروردین 1402

حفاری های غیرمجاز در بخشهایی از محوطه باستانی منجنیق صورت می گیرند

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، حفاری های غیرمجاز در بخشهایی از محوطه باستانی منجنیق صورت می گیرند.

18 اسفند 1401

حلقه های مفقوده زنجیره عرضه سوغات در مشهد چیست؟

ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که حلقه های مفقوده زنجیره عرضه سوغات در مشهد چیست؟

9 اسفند 1401

شطرنج بازان ایرانی یکی یکی می روند

مبینا علی نسب درباره شرایط تیم ملی شطرنج اظهار کرد: ما مربی شخصی داریم، همه کار ها به عهده خودمان است و با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می کنیم. متاسفانه اردویی هم نداریم و همه چیز به عهده شخص ورزشکار است.

17 بهمن 1401

تور نوروزی گلفام سفر به شهر استانبول

استانبول مرکز تاریخی اروپا و یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای جهان می باشد که علاقه مندان بسیاری برای بازدید از این شهر تاریخی دارد و سالانه تعداد بسیار زیادی جهانگرد به علت قدمت تاریخی و همینطور مکان های زیبا و دیدنی سفر می کنند. تنگه بسفر، خلیج مرمره،...

14 بهمن 1401

گامی مهم در تغییر روند فراوری خودرو

محققان نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری نروژی سینتف (SINTEF) در مطالعه اخیرشان دریافتند که استفاده از آلومینیوم در قطعات سیستم تعلیق خودرو می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان، انرژی و هزینه ها گردد.

3 بهمن 1401

جلوگیری از اتلاف ثروت ملی در گردشگری با تصدی گری بخش خصوصی

رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی گفت: مهم ترین حُسن تصدی گری بخش خصوصی در گردشگری این است که بتواند نیروی متخصص و با تجربه تربیت کند تا ثروت ملی و سرمایه گذار دچار اختلال نشود.

28 دی 1401

بیست و نهم اسفند، جشنی ملی برای ایرانیان

به بهانه اینکه به یک کشور نفت داده شده است، نباید به هیچ کشور دیگری امتیاز داد چرا که این دور باطل تمامی نخواهد داشت -دکتر محمد مصدق.

17 دی 1401

کشف یک گور نادر وایکینگی

باستان شناسان یک گور عصر وایکینگ بسیار نادر را در مرکز نروژ کشف کردند.

11 دی 1401
تعداد: (278)