طرز تهیه قارچ سوخاری به سبک رستورانی و خانگی

به گزارش وبلاگ نامه، قارچ سوخاری جزء غذاهای فست فودی بوده و به عنوان یک پیش غذای محبوب و پرطرفدار در رستوران ها و فست فودی ها سرو می گردد. این قارچ به چند روش مختلف پخته می گردد که ما در ادامه دستور پخت یکی از این روش ها را به سبک رستورانی برایتان آورده ایم که البته شما می توانید در خانه هم آن را بپزید.

طرز تهیه قارچ سوخاری به سبک رستورانی و خانگی

طرز تهیه قارچ سوخاری به سبک رستورانی

موادی که برای درست کردن قارچ سوخاری مورد احتیاج است به توضیح زیر است:

  • قارچ: 300 گرم
  • آرد سفید: 125 گرم
  • آب و یا دلستر ساده فاقد طعم: 250 میلی لیتر
  • آرد سوخاری: به مقدار لازم
  • نشاستۀ ذرت: 50 گر
  • نمک: 4/1 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: 4/1 قاشق غذاخوری
  • ادویه جات: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

این مواد برای تهیۀ قارچ سوخاری برای یک نفر است.

طرز تهیه قارچ سوخاری

  1. ابتدا آرد سفید و نشاستۀ ذرت را الک کنید تا هیچ گونه ناخالصی نداشته باشد. سپس این دو را داخل یک ظرف بریزید. نمک هم باید در این مرحله اضافه گردد. البته مقدار نمک اضافه شده بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید آن را کم و زیاد کنید.
  2. در این مرحله بکینگ پودر را هم به مواد ترکیب شده در مرحلۀ قبل اضافه کنید. سپس همۀ مواد خشک ترکیب شده را با همزن دستی به طور کامل مخلوط کنید.
  3. دلستر سادۀ بدون طعم یا آب را کم کم و طی دو مرحله به مخلوط مرحلۀ قبل اضافه کنید و به صورت مداوم با همزن دستی هم بزنید تا آرد گلوله ای شکل نگردد. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مخلوطی کاملاً صاف و یک دست حاصل گردد و غلظت آن به حدی برسد که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.
  4. در این مرحله نوبت به شستن قارچ ها می رسد. پس از شستن قارچ ها، باید خیلی سریع آن ها را خشک کنید تا آب را جذب نکند و بعد به مدت چند دقیقه بگذارید تا کامل رطوبت آنها کشیده گردد. البته می توانید این کار را قبل از مرحلۀ 1 هم انجام دهید تا منتظر نمانید. زمانی که قارچ ها خشک شدند، آنها را روی ظرف برعکس بچینید. بسته به سلیقۀ خود می توانید ساقۀ قارچ ها را بگیرید و یا دست نزنید. سپس یک سیخ چوبی را از قسمت ساقۀ قارچ وارد نموده و از مرکز قارچ عبور دهید.

    از نکات مهمی که باید در تهیه قارچ سوخاری به آن توجه کنید این است که مرحلۀ خشک کردن قارچ ها را جدی بگیرید. چون اگر به صورت کامل خشک نشوند، قارچ سوخاری بعد از پختن آبکی می گردد و یا لایۀ سوخاری که درست نموده اید، به صورت کامل به قارچ نمی چسبد و در هنگام خوردن جدا می گردد.

  5. قارچ ها را به یاری سیخ چوبی، به صورت کامل در ترکیب آماده شده در مرحلۀ 3 فرو نموده و سپس خارج کنید و کمی نگهدارید و تکان دهید تا مایع اضافی آن گرفته گردد.
  6. در این مرحله قارچ را داخل آرد سوخاری قرار دهید و با دست روی آن آرد بریزید و به یاری سیخ چوبی، قارچ ها را پشت و رو کنید تا همۀ قسمت های آن با آرد پوشانده گردد. سپس آنها را یکی یکی داخل ظرف بچینید.
  7. داخل یک ماهیتابۀ گود و یا قابلمه روغن سرخ کردنی بریزید و سپس حرارت اجاق را در حد میانه تنظیم نموده و ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ گردد. توصیه می گردد ظرف مورد نظر شما کوچک باشد تا مقدار روغن کمتری مصرف گردد. سپس قارچ ها را داخل روغن داغ شده بریزید. روغن باید تمام قسمت های قارچ را بپوشاند. زمانی که قارچ ها به طلایی تغییر رنگ دادند، حرارت اجاق را کم کنید و حدود 6 الی 7 دقیقه زمان بدهید تا قارچ ها کاملاً مغزپخت شوند. سپس قارچ ها را از داخل روغن درآورده و داخل یک صافی بریزید تا روغن اضافی آنها گرفته گردد. یا اینکه می توانید آنها را روی دستمال روغن گیر بگذارید تا روغن آنها را جذب کند.
  8. برای سرو قارچ سوخاری می توانید از انواع سبزیجات و سیب زمینی هم بهره ببرید. توصیه می کنیم از سس سیر برای آن بهره ببرید، اما اگر دوست نداشتید، می توانید به جای آن از سس گوجه فرنگی، خردل یا سس فلفل تند هم بهره ببرید. البته این قارچ سوخاری به قدری خوشمزه است که حتی می توانید آن را به تنهایی و بدون هیچ گونه سسی میل کنید.

برای درست کردن قارچ سوخاری به سبک رستورانی، توصیه می گردد از قارچ های بسته بندی شدۀ یک مقدار و دکمه ای بهره ببرید که پاک شده هستند و وقت زیادی را بابت پاک کردن از شما نمی گیرند. اگر هم خواستید از قارچ فله ای بهره ببرید و قارچ ها ماسه و خاک داشتند، می توانید پوست آنها را جدا نموده و با آب بشویید و صبر کنید تا به صورت کامل خشک شوند.

نکاتی در رابطه با طرز تهیه قارچ سوخاری خانگی

اگر قصد دارید قارچ سوخاری را به صورت خانگی درست کنید و اولین بار است که می خواهید این کار را انجام دهید، ضروری است نکاتی را مد نظر قرار دهید تا تجربه خوبی از درست کردن این قارچ داشته باشید.

  • اولین نکته ای که باید رعایت کنید این است که حرارت اجاق را خیلی زیاد نکنید، چون باعث می گردد قسمت رویی قارچ ها خیلی زود سرخ شده و وسط آن خام بماند.
  • توصیه می گردد از قارچ های تازه بهره ببرید. موقع شستن هم خیلی نگذارید خیس بخورند، چون آب را جذب می نمایند و نتیجه کار را خراب می نمایند.
  • اگر اهل استفاده از ادویه جات هستید، می توانید طعم دهنده ها و ادویه جاتی مثل پودر پاپریکا، پودر سیر، یا فلفل قرمز را به مواد خشک ترکیب شده اضافه کنید. اگر هم می خواهید از زعفران بهره ببرید، آن را به صورت دم نموده، بعد از اضافه کردن آب یا دلستر به مایع اضافه کنید. اما بهتر است در حدی باشد که طعم و مزه دلخواه را به قارچ بدهد و خیلی غلیظ نباشد. چون ممکن است غلظت مایع قارچ را زیاد کند.
  • اگر می خواهید به جای آب از دلستر بهره ببرید، باید تلخ و بدون طعم باشد. دلستر باعث می گردد که قارچ های شما حالت پفکی تر و تردتری پیدا کند. اما باید حواستان باشد که دلستر را به مقدار گفته شده بهره ببرید، چون در غیر اینصورت باعث می گردد قارچ ها داخل روغن از هم بپاشند.
  • می توانید به جای آرد سوخاری از پودر پانکو هم بهره ببرید. چون دانه های درشت آن باعث می گردد که قارچ ها شکل زیباتری پیدا نمایند.

کلام آخر

ما در خصوص طرز تهیۀ قارچ سوخاری به سبک رستورانی و بعلاوه مواد لازم برای تهیۀ آن صحبت کردیم. بعلاوه به نکاتی در تهیۀ این غذا اشاره کردیم که رعایت آنها باعث می گردد نتیجه رضایت بخشی از پخت آن در خانه داشته باشید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه قارچ سوخاری به سبک رستورانی و خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قارچ سوخاری به سبک رستورانی و خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید