سازمان جهانی هواشناسی: بهار گرمتری در راه است

به گزارش وبلاگ نامه، سازمان دنیای هواشناسی اعلام نموده به دلیل تغییرات آب و هوایی دمای هوای بهار سال جاری در بسیاری از نقاط دنیا گرمتر خواهد بود.

سازمان جهانی هواشناسی: بهار گرمتری در راه است

به گزارش وبلاگ نامه از فارس ، سازمان دنیای هواشناسی اعلام نموده به دلیل تغییرات آب و هوایی دمای هوای بهار سال جاری در بسیاری از نقاط دنیا گرمتر خواهد بود.

براساس گزارش سازمان دنیای هواشناسی (WMO) ، بسیاری از مناطق دنیا طی چند ماه آینده احتمالاً دمای بالاتری را به نسبت سال های گذشته تجربه خواهند کرد.

پتری تالاس، دبیرکل سازمان دنیای هواشناسی گفت: محققان به تازگی متوجه شده اند تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی تأثیری به مراتب قوی تر از پدیده هوایی ال نینو دارد.

پدیده هوایی ال نینو به افزایش دما و بارش های سنگین، سیل و خشکسالی در نقاط مختلف دنیا منجر می گردد.

سال 2016 به عنوان گرم ترین سال به ثبت رسید که به دلیل ترکیب پدیده ال نینو و ناشی از فعالیت انسانی بود؛ سال 2019 در رکورد بعدی قرار گرفته است که در آن پدیده ال نینوی خاصی رخ نداد و نتیجه فعالیت انسانی بود.

محققان تأکید می نمایند، یخچال های طبیعی زمین به سرعت در حال عقب نشینی هستند؛ نتایج جدید با تکیه بر پنج دهه مشاهدات ماهواره ای حاکی از آن است تغییرات گسترده ای در یخچال های طبیعی در قطب های شمالی و جنوبی کره زمین در حال رخ دادن است که تنها به علت گرمای زمین پیش آمده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "سازمان جهانی هواشناسی: بهار گرمتری در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی هواشناسی: بهار گرمتری در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید