جهانگیری: استحکام خانواده وجه تمایز ایران و سایر کشورهاست

به گزارش وبلاگ نامه، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری با بیان این که موضوع زنان و خانواده از مهم ترین و حساس ترین مسایل کشور است، گفت استحکام کانون خانواده ایران را از سایر کشورها متمایز نموده است.

جهانگیری: استحکام خانواده وجه تمایز ایران و سایر کشورهاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در سومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که به ریاست وی برگزار گردید، از موضوع زنان و خانواده به اسم یکی از مهم ترین و حساس ترین مسایل کشور یاد کرد و گفت: آنچه کشور ما را نسبت به سایر کشورها متمایز می نماید توجه به کانون خانواده است که خوشبختانه همیشه مستحکم بوده و باید با برنامه ریزی ها و تدوین قوانین لازم از کانون مهم خانواده حراست گردد.

معاون اول رییس جمهوری با ابراز خرسندی از این که لایحه منع خشونت علیه زنان در دولت به تصویب رسیده و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: ستاد ملی زن و خانواده باید با مطالبه گری از دستگاه های اجرایی، تغییرات مثبتی در جهت بهبود شرایط زنان و کاهش خشونت علیه آنان ایجاد کند.

جهانگیری با یادآوری افزایش اندازه وام ازدواج طی سال های اخیر اضافه کرد: در سالهای گذشته مبلغ تسهیلات ازدواج برای هر نفر سه میلیون تومان بود ولی با پیگیری های صورت گرفته در سال های اخیر، امروز زوج های جوان مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات ازدواج دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: شاید تصور می شد که وقتی مبلغ تسهیلات ازدواج افزایش پیدا کند، تعداد تسهیلات اعطایی کاهش پیدا خواهد نمود اما گزارش ها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی تسهیلات ازدواج به زوج های جوان پرداخت شده است.

معاون اول رییس جمهوری توضیح داد: اگر ستاد ملی زن و خانواده مصوبات و موضوعات مربوطه را از دستگاه های اجرایی پیگیری کند، دستگاه ها خود را به پیگیری مسایل خانواده مکلف می دانند و از سوی دیگر این فرصت برای آنها فراهم می گردد که در زمان تدوین بودجه سالانه، منابع لازم برای اجرای مصوبات مربوط به زنان و خانواده را از سازمان برنامه و بودجه مطالبه نمایند.

جهانگیری با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر افزایش 30 درصدی تعداد مدیران زن در دستگاه های اجرایی تا سرانجام برنامه ششم، گفت: خوشبختانه پس از اجرای این مصوبه شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه بودیم به گونه ای که دستگاه های اجرایی کوشش می کردند در انتصاب موضوع زنان به اسم مدیران و معاونین عملکرد بهتری از یکدیگر داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه مبنی بر تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار گفت: باید کوشش کنیم اندازه یاری ها و تسهیلات برای تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار هر چه بیشتر گردد تا تعداد افراد تحت پوشش این طرح افزایش یافته و به عدالت اجتماعی نزدیک تر گردد.

در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، دادگستری و معاون حقوقی رییس جمهور هم حضور داشتند، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گزارشی از پیشرفت اجرای مصوبات دو نشست قبلی ستاد ملی زن و خانواده ارائه کرد.

در این نشست بعلاوه تقسیم کار ملی دستگاه ها در موضوع ترویج، توسعه و نهادینه سازی سیاست های خانواده محور مورد بحث و گفتگو نهاده شد و مقرر شد ظرف یک هفته و پس از ارائه نظرات دستگاه های مرتبط به دبیرخانه ستاد، این موضوع نهایی و تصویب گردد.

در ادامه این جلسه موضوع بسته حمایتی یاری به تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا شش درآمدی مطرح شد و پس از ارائه توضیحات معاون وزیر راه و شهرسازی، این موضوع به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جهانگیری: استحکام خانواده وجه تمایز ایران و سایر کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: استحکام خانواده وجه تمایز ایران و سایر کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید