تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در مدارس

به گزارش وبلاگ نامه، تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت لازم است موضوعات استراتژیک و اساسی کشور مانند فراوری و انرژی در کتب درسی آورده گردد.

تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در مدارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، عباس مهاجر در جلسه ای با رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی، 1182 کانون و 346 اردوگاه در اختیار داریم در واقع فضای غیررسمی دانش آموزان در اختیار ما قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: قصد داریم کانون ها را به تریبون مسائل آموزش و پرورش تبدیل کنیم لذا رویدادها را در کانون ها تعریف می کنیم.

مهاجر بعلاوه ادامه داد: از بین این تعداد کانون، 110 کانون فعال را انتخاب کردیم و تمرکز اصلی خود را بر روی رویدادها قرار دادیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اعلام کرد: باید یک برنامه دانش آموز محور با موضوع صرفه جویی در مصرف گاز در دستور کار قرار گیرد و به عنوان یک برنامه عملیاتی به مدارس ابلاغ گردد.

وی در ادامه عنوان نمود: لازم است موضوعات استراتژیک و اساسی کشور مانند فراوری و انرژی در کتب درسی آورده گردد تا دانش آموزان، حامی مصرف بهینه و مناسب انرژی و گاز باشند.

توجه به محتوای کتب درسی متناسب با ذائقه دانش آموزان

عباس اعظمی رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران نیز در این جلسه گفت: خوب است در محتوای کتب درسی توجه به امر مصرف بهینه در گاز در دستور کار باشد؛ محتوای کتاب درسی باید متناسب با ذائقه دانش آموزان فراوری گردد.

وی اضافه نمود: موضوع صرفه جویی در گاز باید به عنوان یک محتوا مورد نظر قرار گیرد. شرکت گاز آمادگی دارد برای تمام دروسی که موضوع انرژی را به همراه دارد، محتوای مکمل فراوری کند.

براساس این گزارش، این جلسه در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه ای که بین وزیر آموزش و پرورش و وزیر نفت امضا شده بود، برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید