بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

به گزارش وبلاگ نامه، در راستای توسعه طرح هسته های مسئله محور(طرح شهید احمدی روشن) بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ نامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، به منظور بهره گیری مؤثرتر از مزیت ها و امکانات استانی (به ویژه دانشگاه های استان) و به منظور تربیت و آماده سازی نیروهای مستعد با هدف زمینه سازی برای اثرگذاری آنان بر پیشبرد مؤلفه های اقتصاد مقاومتی، بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

محمدصادق موحد، معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان، در مورد این تفاهم نامه گفت: با توجه به مسئولیت دانشگاه ها و مراکز علمی در برطرف نیازها و چالش های اساسی کشور، لازم است اجتماع نخبگانی نقش پررنگ تری را ایفا نماید. این رسالت مستلزم تدوین برنامه مناسب برای هر استان به اقتضای مزیت های نسبی و شرایط خاص آن استان خواهد بود.

وی در ادامه، همکاری در برنامه ریزی و حمایت فعالیت های هدفمند و اثربخش دانشگاه ها در قالب تشکیل هسته های دانشجویی مسئله محور در طرح شهید احمدی روشن، به منظور آموزش دانشجویان در بستر حل مسائل واقعی و ایجاد همکاری و هم افزایی میان اعضای هیئت های علمی دانشگاه ها در راستای مأموریت گرایی و توجه به مزیت ها و توانمندی های ملی و استانی با عنایت به نقش دانشگاه ها در توسعه استانی و منطقه ای را از موضوعات مهم این تفاهم نامه برشمرد.

موحد گفت: در قالب این تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان اعتبار فعالیت های دانشجویان در هسته های دانشجویی مسئله محور را فراهم می نماید و معاونت پژوهشی وزارت عتف نیز با احصای مسایل متناسب با طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان مطابق با اهداف مبتنی بر حل مسایل بومی و منطقه ای و با همکاری دانشگاه های سراسر کشور، اعتباری نیز برای فعالیت استاتید خبره و هزینه های تجهیزاتی تا سقف تعیین، فراهم می نماید.

محمدسعید سیف، مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این باره گفت: توجه به چالش های استانی، منطقه ای و ملی در هدفمند کردن ماموریت های محوله دانشگاه ها و پژوهشگاه ها امری لازم است.

وی اضافه کرد: چالش ها معمولاً در اسناد مختلفی از جمله مطالعات استانی و نیز اسناد آمایشی آمده است و غالباً دانشگاه های هر استان توجه خاص به مسایل بومی و منطقه ای در استان دارند. ارتباط مستقیم دانشگاه به این مسایل، درک بهتر از مسائل و این سابقه فعالیت یاری می نماید تا بهتر بتوان ماموریت ملی در این رابطه به آن دانشگاه ها واگذار کرد.

سیف در ادامه با اشاره به تفاهم نامه مذکور، حمایت و پشتیبانی از دانشگا های فعال در این عرصه و پیش بینی مشوق های مناسب (هسته های دانشجویی مسئله محور (طرح شهید احمدی روشن) و رویدادهای رقابتی مسئله محور (طرح شهید بابایی) بنیاد ملی نخبگان) و برنامه ریزی و هماهنگی برای مشارکت سازمان ها و ارگان های مرتبط با هر موضوع در سطح ملی را ضروری دانست و اعلام نمود: هدف آن است که با مأموریت گرا کردن دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی در یک طرح هم افزایی با سایر نهادهای استانی و سایر بخش ها بتوانیم مأموریت های عملی، کوتاه مدت و بلندمدت تعیین کنیم.

شایان ذکر است: این تفاهم نامه از ابتدای سال 1401 اجرا می گردد و به همین منظور جلسات توجیهی آن برای دانشگاه های کشور به صورت مشترک به وسیله معاونت پژوهش وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید