فرمول بندی و فراوری 14 داروی گیاهی به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی

به گزارش وبلاگ نامه به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، سید صدرالدین نبوی مدیر عامل یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تشریح جهت فعالیت شرکت گفت: شرکت به صورت تخصصی در زمینه فرمول بندی و فراوری داروهای گیاهی و استخراج و تخلیص مواد از گیاهان دارویی فعالیت می نماید. اعضای گروه علمی، تحقیق و توسعه، موسس، مسئول فنی و مدیران شرکت از متخصصین در رشته های داروسازی و پزشکی بوده و دارای سابقه تحقیقات و کار طولانی در زمینه شناسایی گیاهان دارویی، اثرات درمانی آنها، داروسازی گیاهی و داروسازی صنعتی می باشند.

فرمول بندی و فراوری 14 داروی گیاهی به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی

نبوی در معرفی محصولات شرکت گفت: از بدو تاسیس تا به اینجا، فرمول بندی داروهای خود به نام های شربت های رکولیک و پپتولیک،کالیک، کالیک اطفال، کپسول های میگرافار و هیپوفار و نازوفار، پماد های بیزالن و رکوبیزول و شامپو داروهای رکوبیزول و بیزالن و ژل و دهانشویه رکوبیزول در اشکال و دوزهای مختلف را به اتمام رسانده است.

وی در ادامه اضافه نمود: شرکت پس از اخذ 14 پروانه ساخت از سازمان غذا و داروی کشور، پیروز به فراوری صنعتی محصولات خود شده است. تمامی این محصولات در داروخانه های سراسر کشور در دسترس همگان قرار گرفته است.

نبوی در تصریح هدف اصلی شرکت گفت: طراحی و توسعه فرمول بندی های تازه در زمینه داروهای گیاهی و دستیابی به کیفیت و اثربخشی بالا و بعلاوه بهره مندی از طیف وسیع گیاهان دارویی کشور در راستای ارتقاء سلامت جامعه از جمله اهداف مورد توجه شرکت است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه به معرفی بعضی از محصولات نوآورانه شرکت پرداخت و اضافه نمود: شامپو داروی رکوبیزول یک شستشو دهنده اختصاصی سر، صورت و بدن در مواقع بروز التهابات، زخم و سوختگی است که درمان هم می نماید. شربت کالیک اولین شربت ساخته شده از مواد موثره شیرین بیان است که در برطرف سرفه گلودرد و لارنژیت موثر می باشد و داروی میگرافار اولین داروی فرمول بندی شده از گیاه تاناستوم و موثر در درمان میگرن است که با تکیه بر دانش روز داروسازی و فناوری های نوین فراوری شده اند.

نبوی در بیان مقدار سهم بازار شرکت گفت: اطلاعات دقیقی در ارتباط با بازار رسمی در دسترس نیست ولی به طور غیررسمی و اجمالی در بین 370 شرکت فراوریکننده تخمین زده می گردد که حدود یک و نیم تا دو درصد از سهم کل فروش در بازار را در اختیار داریم.

وی در تشریح چالش های شرکت گفت: نابسامانی مالی و نوسان قیمت نهاده های فراوری زمینه ساز بی ثباتی فراوری در کشور شده است. افزایش قیمت نهاده ها نسبت به سال های گذشته و بعلاوه ورود دولت در مبحث قیمت گذاری ها بدون در نظر داشتن افزایش هزینه های فراوری، سود شرکت ها را به حداقل یا صقر رسانده است. افزایش دستمزدها از سوی دولت بدون در نظر گرفتن منبع تامین آن، مسائل مربوط به بیمه و دارایی، تحریم ها و بعلاوه مشکل تامین نیروی انسانی کارآمد و نخبه از جمله مسائلی است که فراوریکننده با آن روبرو می گردد.

نبوی با تاکید بر جهت گیری علمی در فرمول بندی داروهای شرکت و بعلاوه استفاده از علم روز داروسازی و فناوری های نوین در زمینه داروسازی گیاهی یادآور شد: این موضوع افتخارات متعددی در صنعت دارویی کشور را برای شرکت به همراه داشته است. کسب عناوین محصول دانش بنیان برگزیده کشور در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران برای فراوری شامپو داروی رکوبیزول که اولین شامپو داروی گیاهی ثبت شده در کشور است، شرکت فناور برتر در بیست و یکمین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران و بعلاوه شرکت برتر در چهارمین جشنواره نوآوری و فن آفرینی از جمله این موارد است.

وی در خاتمه کیفیت و اثربخشی بالای محصولات فراوری شده را مزیت رقابتی شرکت دانست و گفت: فرمول بندی داروهای تازه از برنامه های آینده شرکت است و در تلاشیم تا با ارائه داروهای موثر در درمان به بازار دارویی کشور گامی برای سلامت جامعه برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرمول بندی و فراوری 14 داروی گیاهی به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول بندی و فراوری 14 داروی گیاهی به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید