گامی مهم در تغییر روند فراوری خودرو

به گزارش وبلاگ نامه، محققان نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری نروژی سینتف (SINTEF) در مطالعه اخیرشان دریافتند که استفاده از آلومینیوم در قطعات سیستم تعلیق خودرو می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان، انرژی و هزینه ها گردد.

گامی مهم در تغییر روند فراوری خودرو

محققان مؤسسه سینتف (SINTEF) نروژ اخیرا اظهار کردند که قصد دارند روند فراوری خودرو را مقرون به صرفه تر، پایدارتر و سریع تر نمایند.

به نقل از آی او، محققان نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری نروژی سینتف (SINTEF) در مطالعه اخیرشان دریافتند که استفاده از آلومینیوم در قطعات سیستم تعلیق خودرو می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان، انرژی و هزینه ها گردد.

با این وجود، این قطعات باید به وسیله ریخته گری ساخته شوند و نه بولت های پرسی (pressed bolts). این کشف می تواند یک مرحله کامل فرآیند را از خطوط فراوری قطعات خودرو حذف کند.

سینتف (SINTEF) یک نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری است. این نهاد در سال 1950 میلادی، در ارتباط با دانشگاه فنی نروژ پایه گذاری شد و مقر اصلی آن در شهر تروندهایم، در کشور نروژ واقع شده است.

زمینه فعالیت سینتف، تحقیقات علمی و فنی است. هدف این نهاد، پیشبرد فعالیت های پژوهشی در دانشگاه علم و فناوری نروژ و توسعه همکاری بین این دانشگاه و مؤسسات مالی و صنعتی نروژ و دیگر محیط های پژوهشی و دانشگاهی است.

آلومینیوم در کاهش وزن خودرو بسیار مهم است و بنابراین اکنون به کاهش مصرف سوخت نیز یاری می نماید. یک ماشین مدرن حاوی مقادیر زیادی آلومینیوم است و استفاده از این فلز در طول سال ها افزایش می یابد؛ بنابراین استفاده بهینه از مواد بسیار مهم است. این فرآیند ریخته گری با فشار کم (LPC) نامیده می گردد.

هدف پروژه HyForge این است که نشان دهد استفاده از مواد ریخته گری روشی امیدوارنماینده برای فراوری قطعات سیستم تعلیق خودرو در آینده است.

سینتف با دو شرکت Hydro و Raufoss Technology در این پروژه مشارکت دارد. Raufoss سالهاست که با تمرکز بر قطعات آلومینیومی، قطعاتی را برای برند های معروف خودرو فراوری می نماید.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "گامی مهم در تغییر روند فراوری خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گامی مهم در تغییر روند فراوری خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید