جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت ها در کشور است

به گزارش وبلاگ نامه، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان از دستاوردهای مجموعه جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف فناوری، پزشکی، صنعتی و... تجلیل کرد و گفت: کسب دانش فراوری دو نوع مته حفاری پیشرفته و ساخت آن ها به وسیله جهاد دانشگاهی نشانگر پیشرفت قابل توجه در علوم مختلف در کشور است که امروز نیز شاهد رونمایی این دو نوع مته حفاری بودیم.

جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت ها در کشور است

صادق خلیلیان در نشست با حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی که امروز در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نشان دهنده ظرفیت های است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به برترین شکل بهره مند شویم.

به گزارش وبلاگ نامه، وی اضافه کرد: اگر به ظرفیت ها اجازه رشد و شکوفایی دهیم، این ظرفیت ها می توانند ما را به قله های پیشرفت و توسعه برساند.

استاندار خوزستان با اشاره به ساخت مته های حفاری به وسیله جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: کسب دانش فراوری دو نوع مته حفاری پیشرفته و ساخت آن ها به وسیله جهاد دانشگاهی نشانگر پیشرفت قابل توجه در علوم مختلف در کشور است که امروز نیز شاهد رونمایی این دو نوع مته حفاری بودیم.

خلیلیان ضمن تجلیل از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف فناوری، پزشکی، صنعتی و...، اعلام نمود: ورود جهاد دانشگاهی به این نوع فناوری هایی که در سطح جهان از جمله فناوری های سطح بالا است بیانگر توانمندی این مجموعه است.

وی ادامه داد: اینکه جهاد دانشگاهی در بخش صنعت توانسته از مرحله آزمایشگاهی فراتر برود و فراوریات خود را به مرحله صنعتی شدن برساند باعث رشد و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در ملاقات با رئیس جهاد دانشگاهی با انتقاد از واردات بذر اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف در کشاورزی کشور این است که واردات بذر داریم و اگر بتوانیم فناوری های فراوری بذر را در داخل فراوری و توسعه دهیم قطعا شرایط بسیار مطلوبی را در حوزه کشاورزی کشور خواهیم داشت.

خلیلیان ادامه داد: راه اینکه بتوانیم غذای جامعه را تامین و قیمت ها را کنترل کنیم این است که باید به عرصه فناوری های اصلاح نژادی ورود کنیم.

وی گفت: یک جامعه را نمی توان با روش های سنتی اداره کرد و باید فناوری را وارد بخش فراوری کنیم و در فراوری جهش ایجاد کنیم. در این زمینه جهاد دانشگاهی به خوبی ورود نموده و پیوند بسیار خوبی میان دانشگاه و جامعه ایجاد نموده است.

استاندار خوزستان اعلام نمود: جهاد دانشگاهی فضایی در کشور به وجود آورده که باعث ایجاد خود باوری شده است که ما می توانیم. این مجموعه یکی از رسالت هایی که داشته این بوده است که نشان دهد ما می توانیم و این مساله را در جامعه تبیین نموده است.

در این نشست حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی ضمن ارائه دستاوردهای جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات، فراوریات و دستاوردهای این مجموعه در حوزه های مختلف پرداخت.

وی ضمن اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای یاری به استان خوزستان در عرصه های مختلف گفت: مجموعه توانمندی های جهاد دانشگاهی در اختیار خوزستان و توسعه استان است و امادگی داریم در حوزه های مختلف به استان خوزستان یاری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و درمان ناباروری سرآمد کشور است و توانمندی های بسیار خوبی در این حوزه دارد. بعلاوه در فراوری علم و فناوری عملکرد بسیار مطلوبی در کشور داشته و یکی از مجموعه های بسیار پیروز کشور است.

طیبی ادامه داد: 50 درصد از سیکل درمان ناباروری کشور به وسیله مجموعه جهاد دانشگاهی انجام می گردد و عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی در این حوزه بسیار مطلوب بوده است.

وی در این نشست دیگر دستاوردها و فعالیت های جهاد در عرصه های مختلف صنعتی، کشاورزی، آموزش، فرهنگی و... را برای استاندار خوزستان تشریح کرد.

به گزارش وبلاگ نامه، در این ملاقات محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و سیدعلیرضا علوی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت ها در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت ها در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید