اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه دوم بازار موبایل دنیا رسید

به گزارش وبلاگ نامه، بر اساس جدیدترین گزارش شرکت کانالیس، آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 6 درصدی روبه رو شده است. این در حالی است که در سه ماهه نخست شاهد رشد 27 درصدی بودیم و در سه ماهه دوم هم رشد 11 درصدی ثبت شد. بنا به این گزارش، شیائومی بزرگ ترین بازنده بازار موبایل در سه ماهه سوم امسال است.

اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه دوم بازار موبایل دنیا رسید

این شرکت در فصل قبلی با داشتن سهم بازار 17 درصدی رتبه دوم را در اختیار داشت ولی حالا سهم بازار گوشی های این شرکت به 14 درصد رسیده و به همین دلیل به رتبه سوم سقوط نموده است. البته باید خاطرنشان کنیم در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار گوشی های شیائومی 14 درصد بوده است.

از طرف دیگر، سال گذشته سهم بازار گوشی های اپل در همین مدت 12 درصد بوده ولی حالا این گوشی ها 15 درصد از بازار را از آن خود نموده اند و به همین دلیل این شرکت به رتبه دوم دست یافته است. بعلاوه در سه ماهه سوم 2021 سامسونگ با داشتن سهم بازار 23 درصدی همچنان با فاصله زیادی رتبه اول را در اختیار دارد. دو شرکت زیرمجموعه هلدینگ BBK یعنی اوپو و ویوو هم در مجموع 20 درصد از این بازار را از آن خود نموده اند.

روی هم رفته کمبود تراشه مسائل زیادی را برای سازندگان گوشی های هوشمند ایجاد نموده و شرکت کانترپوینت گزارش داده که بعضی شرکت ها کمتر از سه چهارم سفارش های ثبت شده را دریافت می نمایند. به همین دلیل احتمالا در سه ماهه چهارم کاهش آمار فروش گوشی ها ادامه پیدا می نماید. طبق تخمین های اجرا شده، بحران کمبود تراشه تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه دوم بازار موبایل دنیا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه دوم بازار موبایل دنیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید