تغذیه سالم در سفر

به گزارش وبلاگ نامه، سفر کنید و سالم غذا بخورید. به نظرتان سخت است؟ به نظر ما که غیرممکن نیست!

تغذیه سالم در سفر

خیلی سخت می گردد از چیپس گذشت! آن هم وقتی در سفر هستید و گرسنه اید. در اینجا به شما نکاتی را آموزش می دهیم تا هنگام سفر برترین تغذیه را داشته باشید و از خوردن تنقلاتی که ارزش غذایی ندارند و فقط شکم پرکن هستند بپرهیزید.

مراحل

مرحله اول: وقتی با خودروی شخصی سفر می کنید، به میزان کافی با خود غذا بردارید. با این کار از خوردن تنقلات و خرید هله هوله از فروشگاه های داخل پمپ بنزین پرهیز می کنید. اول باید آنالیز کنید که چه زمانی را در خودرو سپری می کنید و چه وقت هایی باید غذا بخورید.

غذاهای حاضری تهیه کنید یا خریداری کنید و با خودتان به سفر ببرید. اگر می خواهید ناهار نخورید، به جای آن، سالاد بخورید یا لقمه بپیچید. اگر می خواهید صبحانه نخورید، می توانید ساندویچ، کلوچه یا میوه بخورید یا حتی شاید دلتان بخواهد غلات صبحانه میل کنید.

برای میان وعده ها، می توانید انواع چیزها را با خود بردارید! مثلاً: میوه، میوه ها و غلات خشک، آجیل، سالاد میوه، تکه های هویج یا کرفس با سس مخصوص.

مرحله دوم: اگر با قطار یا هواپیما هم سفر می کنید، همین رویکرد را در پیش بگیرید. با این که بسیاری از سرویس های حمل و نقل هوایی و ریلی غذا هم دارند اما ممکن است در پروازها یا سفرهای ریلی کوتاه هزینه سنگینی را بابت تهیه غذا متحمل شوید. مهم تر از همه اینکه ممکن است غذاهایی که می خورید سالم یا اشتهاآور و خوشمزه نباشند. اگر می خواهید مطمئن شوید که میان وعده ها، غذاهای اصلی و تنقلاتی که می خورید سالم هستند، از خانه با خودتان غذا ببرید.

مراقب محدودیت هایی که خطوط هوایی/آژانس های هوایی یا مراجع قانونی در خصوص حمل مایعات اعمال می نمایند باشید. عموماً، وزن بطری یا فلاسکی که در ساک خود حمل می کنید، نباید از 85 گرم بیشتر باشد. بنابراین، از همراه داشتن خوراکی های مایع بپرهیزید زیرا در بازرسی امکان دارد مأموران امنیتی آن را ضبط نمایند و از شما بگیرند.

مرحله سوم: برای غذا خوردن وقت بگذارید و آرام غذا بخورید. وقتی در سفر هستید، مخصوصاً وقتی با خودروی شخصی سفر می کنید، احتمالاً مثل گرگ گرسنه غذا را می بلعید. با این کار، ممکن است بیش از میزان غذا و تنقلات بخورید که خیلی هم کار سالمی نیست. هر چند بار که توانستید و خواستید خودرو را متوقف کنید تا کمی استراحت کنید، غذا بخورید و تمرینات کششی انجام دهید.

مرحله چهارم: برای خرید غذا و خوراکی در سفر بودجه بندی و برنامه ریزی کنید. وقتی نگران تغذیه سالم خود در سفرهای ترانزیت یا طولانی هستید، برنامه ریزی تأثیر خیلی مهمی دارد. باور عمومی بیشتر مردم این است که غذاهای مقرون به صرفه هله هوله و تنقلات هستند و مردم برای صرفه جویی در هزینه سعی می نمایند با خوردن هله هوله سر خود را گرم نمایند و شکمشان را با غذاهای ناسالم پر نمایند. با این حال، اگر با دقت برنامه ریزی کنید، بودجه در نظر بگیرید و در پی غذاهای سالمی باشید که بتوانید در راستا سفر یا مقصد خود بخورید، می توانید هم سالم بخورید و هم کم خرج کنید. برنامه ریزی برای غذا خوردن را به لحظات آخر موکول نکنید که در این صورت ممکن است به غذاهای حاضری و فست فودهای ناسالم پناه ببرید.

مرحله پنجم: از انواع خوراکی ها لذت ببرید. اگر در حال سفر هستید، در تعطیلاتید یا به سفر کاری رفته اید و هزینه آن با رئیستان است، بهتر است خوب غذا بخورید و از این فرصت بهره ببرید. سالم بودن مهم است اما برترین تمرین سلامت میانه روی است. لازم نیست از گرسنگی غش کنید یا لذت خوردن غذاهای بومی و محلی را از خود محروم کنید. سلامتی را ملکه فکر خود کنید اما نگذارید جلوی تصمیمات شما را بگیرد و کارهای شما را کنترل کند. بیرون بروید و غذاهای خوشمزه و میان وعده های سالم بخورید.

مرحله ششم: مراقب غذاهایی باشید که استاندارد متفاوت ایمنی در کشورهای مختلف دارند. همه منطقه ها و کشورها به یک شیوه غذا را تهیه و طبخ نمی نمایند. وقتی به یک منطقه تازه سفر می کنید، ممکن است در مقایسه با افراد بومی و مقیم آن منطقه نسبت به مواد بیماری زای موجود در آب یا غذاهای محلی بیشتر مستعد بیماری باشید. اگر غذایی می بینید که قیافه عجیبی دارد یا آب آشامیدنی به نظرتان بی خطر نیست، مراقب باشید که چه چیزی را می خورید و مصرف می کنید.

منبع: فوت و فن

به "تغذیه سالم در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه سالم در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید