یک هزار هکتار به سطح باغات لرستان اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ نامه، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یک هزار هکتار به سطح باغات سیب و سایر محصولات استان اضافه می گردد.

یک هزار هکتار به سطح باغات لرستان اضافه می گردد

سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به تبیین وظرفیت باغات سیب درلرستان اشاره نمود و اضافه نمود: حدود 38 هزارهکتارسطح باغات سیب دراستان است که میانگین عملکرد این باغات درهرهکتار 21 تن است وکل فراوری سیب دراستان 74هزار تن می باشد.

شاهرخی اضافه نمود:ازاین مقدار 30 هزار تن سیب درجه یک است که عمدتاً به استان های همجوار وکشور های همسایه صادر می گردد و از این سطحی که دراستان داریم تقریبا 50 درصد به شهرستان بروجرد تعلق داردکه به علت اقلیم مناسب و شرایط توپوگرافی که در شهرستان بروجرد وجود دارد میانگین عملکرد در این شهرستان حدود26 تن درهکتار است که با اقداماتی که دردست اجرا است سعی بر آن داریم تا افق 1404، به سطح باغات استان1000هکتار اضافه گردد.

او توضیح داد:طبق برنامه وزمانبندی سالی 200 هکتاربه باغات سیب اضافه خواهیم کرد که سال گذشته 200 هکتار انجام شدوامسال نیز تمهیدات لازم را انجام می دهیم تا200هکتار باغات تازه داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان درادامه گفت: با توسعه باغات سیب درلرستان شاهدکیفیت باغات خواهیم شد وسیب باکیفیت جایگزین سیب درجه 3خواهد شدودرتلاش هستیم سیب های درجه 2 باجوانسازی وپیوند اصلاح کنیم تا شاهد کیفیت بیشتر سیب ها باشیم وعملکرد آن ها راافزایش دهیم.

شاهرخی گفت: سال قبل تسهیلات لازم را دراختیار تعدادی از هم استانی ها قراردادیم که می خواستند درحوزه برندسازی، بسته بندی و فرآوری و ایجادسردخانه اقدام نمایند وامسال نیز آمادگی داریم از محل تسهیلات دراختیار متقاضیان قراردهیم تا به تدریج شاهد توسعه این محصول در بازار جهانی باشیم.

وبلاگ نامه لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یک هزار هکتار به سطح باغات لرستان اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار هکتار به سطح باغات لرستان اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید