گنبدکاووس آماده برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

به گزارش وبلاگ نامه، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که این شهرستان مرزی آماده برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

گنبدکاووس آماده برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

به گزارش وبلاگ نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، عبدالقدیر کریمی امروز پنجشنبه 23 آبان 1398 در جلسه هماهنگی برگزاری این رخداد فرهنگی گفت: جشنواره اقوم یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی کشور است و اجرای آن در گنبدکاووس یکی از اقدامات ارزشمند اداره کل میراث فرهنگی گلستان است.

او گفت: گنبدکاووس همچون دو سال قبل آمادگی دارد تا سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین را به بهترین شکل با حضور گسترده هنرمندان و گروه های مختلف مردم از سراسر گلستان به ویژه نواحی شرق آن برگزار کند.

کریمی اعلام نمود: مدیران و دستگاه های اجرایی و خدماتی گنبدکاووس در قالب ستاد برگزاری این جشنواره و با برنامه ریزی منسجم، همه نیازهای برگزاری یک جشنواره مطلوب را فراهم نموده اند تا میزبانان خوبی برای میهمانان داخلی و خارجی و هنرمندان شرکت نماینده در این رخداد مهم فرهنگی از سراسر کشور باشند.

او اضافه نمود: اطلاع رسانی های لازم برای حضور گسترده و پرشور گروه های مختلف مردم در مراسم افتتاحیه که قرار است عصر 26 آبان و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار گلستان و بعضی مدیران کل استان و مسئولان محلی شرق گلستان برگزار گردد، اجرا شده است.

فرماندار گنبدکاووس توضیح داد: جابه جایی محل برگزاری بازی خانگی تیم والیبال گنبد به دلیل برگزاری جشنواره اقوام و استقبال مردم شریف شهرستان از این رویداد مهم، نشان از اهمیت این برنامه فرهنگی برای مدیران و مردم شهرستان است.

همچنین ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در این نشست با تأکید بر این که برگزاری این جشنواره باعث نشاط عمومی می گردد، گفت: برای اولین بار در جشنواره گنبدکاووس از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دعوت شده تا در این جشنواره حضور داشته باشد و تمهیدات لازم برای حضور پرشور مردم گنبدکاووس اندیشیده شده است.

او اضافه نمود: تجربه سال های گذشته باعث شده تا سال جاری برنامه بهتری را اجرا کنیم و برنامه های مختلفی چون نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر و صنایع دستی پیش بینی شده است.

سیدامین صانعی معاون مرکز روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست گفت: با توجه به برگزاری سیزده دوره از این جشنواره و حضور استان ها در بخش های مختلف، تمهیدات رسانه ای به شکل کامل ازجمله برپایی ستاد خبری و حضور رسانه ها اندیشیده شده است و امیدواریم استان های دیگر هم در برنامه ها و جشنواره های مشابه از این ظرفیت استفاده نمایند.

صانعی با تأکید بر این که حضور سفرا برای آینده استان و جشنواره بسیار مؤثر است، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره تأثیر بسزایی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

سومین دوره برگزاری جشنواره اقوام در شهرستان گنبدکاووس از 26 تا 29 آبان 1398در محل مجموعه ورزشی المپیک این شهر میزبان علاقه مندان خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "گنبدکاووس آماده برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبدکاووس آماده برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید