چگونه کارگزار بدهکار یک شبه طلبکار شد؟ ، چه کسانی سعادتمند را شقاوتمند کردند؟

به گزارش وبلاگ نامه، از روزی که احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل روی جایگاه مدیریت استقلال نشست چند اشتباه استراتژیک انجام داد که در نهایت همان اشتباهات منجر به برکناری اش از باشگاه شد.

چگونه کارگزار بدهکار یک شبه طلبکار شد؟ ، چه کسانی سعادتمند را شقاوتمند کردند؟

گروه ورزشی وبلاگ نامه، مدیرعامل سابق آبی ها که با آرزوهای دور و دراز و برای بازگرداندن هویت به تیم محبوبش آستینها را بالا زد ، نمی دانست که دیری نخواهد پایید و منفعت طلبان عافیت خواه با ترفندهای بسیار شیرین و جذاب او را دوره خواهند کرد و با وعده های رویایی، سنگی را در برابر اهداف و برنامه های او خواهند گذاشت که برداشتنش به این زودی ها ممکن نخواهد بود!

افرادی که اشتباهی به باشگاه استقلال آمدند

مهم ترین اشتباه سعادتمند، آوردن افرادی مثل مهدی نوروزی، کاظم قیَم و بهمن نیکخو بود که نه سابقه استقلالی بودن داشتند، نه از تجربه مدیریت در چنین صندلی حساسی برخوردار بودند و نه دلسوز استقلال و استقلالی ها..! علی رغم کوشش سعادتمند و البته نیت درست او در جهت ترفیع صندلی و شآن استقلال اما افراد ذکر شده به جای همکاری با وی و یاری به تحقق اهداف معین شده، برعکس، اتفاقاتی را رقم زدند که اسناد و مدارک موجود نشان می دهد، اینها فقط برای ترفیع درجه خود، کسب شهرت و مقام و مهم تر از همه، با به خطر انداختن منافع باشگاه با سهل انگاری ها، ناکارآمدی ها و نگاه صرفا اقتصادی و مادی و همچنین بهره برداری کلان از برند شاخص استقلال و چنبره زدن بر تمام اعتبار آن و کنترل سیستم باشگاه برای سالیان طولانی را داشتند! دلیل این ادعا ها را به راحتی می توان برشمرد.

سوالی که هیچ کسی از سعادتمند نپرسید

تا به امروز کسی نپرسید چرا سعادتمند که آدم عاقلی است و وفادار به استقلال و استقلالی ها بود، در بحبوحه مسابقات جام حذفی اولین و بزرگترین اشتباهش را انجام داد و به ایتالیا رفت تا با استراماچونی مذاکره کند و او را برای بازگشت به ایران متقاعد کند؟ آیا دلیلی جز این داشت که (خود سعادتمند هم اگر ملاحظه رفاقت را کنار بگذارد می تواند این حقیقت تلخ را تایید کند که عامل اصلی این حرکت غیرمنطقی) اصرار های بسیار زیاد معاون اقتصادی اش، مهدی نوروزی بود تا وادار شود به این سفر تفریحی، گردشی تن دهد. سفری که پس از چند روز بلاتکلیفی و افتضاح و کوشش مذبوحانه ثمری نداشت و سعادتمند پس از بازگشت به ایران و مشاهده نتیجه این اقدام خام و بی برنامه نسبت به حضور این جوان رفتار تعدیلی را در نظر گرفت.

چرا کسی از سعادتمند نپرسید در حالیکه منابع اقتصادی باشگاه تامین بود و خود وی قصد تسویه حساب با وینفرد شفر را داشت، در اقدامی عجیب و غیرکارشناسی این اتفاق نیفتاد تا پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شود؟ آیا غیر از این بود که معاون اقتصادی وی با شعار یاری های اقتصادی با بدهی سازی های تازه مانع از این کارشد؟! چرا و بر چه اساسی قرارداد موجود و پایدار بسیاری از بازیکنان به دلایل واهی و با نیات و اهداف غیرفنی، فسخ و با شرایط جدید و با قیمت های نجومی تمدید گشت؟ مسبب این اقدام چه کسی بود؟

قراردادهای عجیب و غریب در استقلال

با چه هدفی باید بابت بازیکن جدید الورود مبلغ بالای 2 میلیارد تومان فقط برای رضایتنامه او به باشگاه قبلی اش پرداخت شود؟ ارزش این کار را کدام کارشناس در باشگاه معین کرده بود؟ آیا این هزینه بر باد رفته از جیب معاون اقتصادی پرداخت شده یا جزو دیون انباشته باشگاه محسوب می شود؟

- چطور ممکن است بازیکن علی رغم داشتن قرارداد و یا تنظیم قرارداد جدید با باشگاه، در یک چرخش ناگهانی سر از تیم های خارجی درآورد بدون اینکه خسارت و یا ضرر و زیانی متوجه او باشد؟! این حرکات ناشی از کدام رفتار مدیریتی است که هم اعتبار باشگاه را زیر سوال می برد و هم به اقتصاد آن صدمه می زند؟! چرا تمدید قرارداد بازیکنان حال حاضر و نحوه جذب بازیکنان جدید در فضایی شائبه برانگیز و در طبقه 23 هتل آزادی و در حضور دلالان و ایجنت های مجوز دار و بی مجوز رخ داد و سأن و شخصیت یک باشگاه معتبر با پنهان کاری های هدفدار زیر سوال رفت؟

حضور بی ثمر مدیران ناشی در راس کار

چرا مدیر روابط بین الملل باشگاه در مدت 4 ماه حضور بی ثمر، هنوز نتوانسته و یا نخواسته مدارک و اسناد مربوط به حرفه ای سازی باشگاه را به سامانه CLAS وارد و تاییدیه دریافت کند؟ کاری که قطعا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جریمه روبرو خواهد شد و حتی امکان کنار گذاشته شدنش از مسابقات لیگ قهرمانان فصل آینده

آسیا نیز وجود خواهد داشت!

سوالی هایی که فقط هیئت مدیره باید جواب دهد

باید از هیئت مدیره و رئیس مسئول آن سوال کرد که؛ با وجود معاون حقوقی(نیکخو) در باشگاه چه لزومی برای واگذاری بعضی کارها و پرونده ها به وکیل شخصی وی با دریافت حق الزحمه کمی بیش از 10 میلیون تومان، دارد؟ چه اقدامات موثری انجام داده و تا به امروز برآیند حضورش در استقلال چی بوده است؟ چرا مامور حقوق بگیر وزارت ورزش در باشگاه استقلال به عنوان مشاوره اقتصادی، حقوق دیگری از دولت دریافت می نماید و مجوز چنین اقدامی را چه کسی صادر کرده است؟

این در حالی است که بسیاری از تعهدات اقتصادی شرکت های کارگزاری مثل امین سیمای کیش ، مبنا توسعه مبین و دانش پژوه آریا برتر در قبال طلب باشگاه عملی نشده و در اسناد باشگاه به عنوان بدهکار شناخته می شوند! چرا باید کارگزار سال 1398 تیم از هر گونه بدهی به باشگاه مبرا شود و در اقدامی عجیب به میزانی بالاتر از بدهی اش به باشگاه با سود روزشمار از باشگاه طلبکار باشد؟ چگونه جای بدهکار با طلبکار عوض می شود؟ این در حالی است که گفته می شود در سال 1398 مبلغ قابل توجهی نیز از حساب باشگاه برداشت کرده و طی صورتجلسه ای فیمابین مدیرعامل و رئیس کارگزاری مذکور متاسفانه باشگاه را بدهکار اعلام کرده اند!(همان پرونده ای که سعادتمند متوجه تخلفات آن شد و خواست با فسخ قرارداد با کارگزارهای متخلف مانع ضرر بیشتر شود اما حکم جلبش را گرفتند!) کاری که پیش از این پولهای اهدایی یکی از اعضای هیئت مدیره سابق به عنوان قرض محسوب و سپس با احتساب سود روزشمار به عنوان طلبکار از باشگاه تلقی گشت!

با این وجود، اتفاقاتی که در حال وقوع در باشگاه استقلال است، اصلا طبیعی به نظر نمی رسد و متاسفانه در پی جریان سازی بعضی افراد و تعدادی انگشت شمار رسانه زرد نیز روز به روز به مسائل آن افزوده می شود. پرداختن به این بحث که سعادتمند، مددی و ... منصوبین وزیر ورزش هستند و غیر قابل اعتماد، تنها مدیرانی که میتوانند با حمایت طرفداران کارها رو خوب پیش ببرند ، تنها میمانند !

انتخاب های سلطانی فر، دغدغه طرفداران بی اعتماد

به هر حال تا وقتی سلطانیفر وزیر ورزش است او انتصابها را انجام میدهد و نمیشود استقلال تیمی با پشتوانه میلیونها طرفدار، سرگردان و بدون مدیرعامل بماند.به نظر میرسد در این شرایط حساس نقش طرفداران پررنگتر خواهد بود.آنها با آگاهی باید مطالبات خود را مطرح و با جدیت از مدیرعامل بخواهند برای تحقق آن کوشش کند. شاید در سایه حمایت و اندکی اعتماد کارها بهتر پیش برود. اعتمادی که اگر به سعادتمند میشد شاید او هم نیازی نمیدید برای در امان ماندن از توطئه بعضی اعضای هیئت مدیره با آنها مماشات کند(البته نمیتوان از کنار انتصابهای غلط سعادتمند به راحتی گذشت) و در نهایت اتفاقی بیفتد که در شرایط حساس باشگاه دچار تغییر و تحول شود و زمان را از دست بدهد!

برای طرفدار استقلال اعتماد به منصوبین سلطانیفر سخت است اما عدم حمایت هم کار عاقلانه ای نیست. قطعا طرفداران باید با دقت و وسواس اخبار باشگاه را رصد نمایند و به موقع ایرادات را مطرح نمایند. شاید باشگاه با ثبات مدیریت و کادر فنی زیر سایه حمایت طرفداران رستگار شود اما قطعا بدون اعتماد حتی کورسوی امیدی نیز نیست!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چگونه کارگزار بدهکار یک شبه طلبکار شد؟ ، چه کسانی سعادتمند را شقاوتمند کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کارگزار بدهکار یک شبه طلبکار شد؟ ، چه کسانی سعادتمند را شقاوتمند کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید