مشاور پزشکی بایدن: روزانه 150 هزار آمریکایی به اومیکرون مبتلا می شوند

به گزارش وبلاگ نامه، آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد و می گوید که موج شیوع سویه تازه کرونا در کشور روبه توسعه است و روزانه 150 هزار نفر به اومیکرون مبتلا می شوند.

مشاور پزشکی بایدن: روزانه 150 هزار آمریکایی به اومیکرون مبتلا می شوند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ نامه فائوچی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: اگرچه ما از شواهد چندین کشور می دانیم که شدت سویه اومیکرون نسبت به دیگر سویه ها کمتر است، اما ما باید مراقب باشیم که هنوز ممکن است این سویه منجر به بستری شدن بسیاری از شهروندان در بیمارستان ها گردد.

به گفته فائوچی، داده های انگلیس نشان می دهد که سویه بسیار جهش یافته اومیکرون، اگرچه همه گیر تر از دلتا است، اما باعث بستری شدن کمتر و مدت زمان بستری شدن در بیمارستان کوتاه تر می گردد.

مشاور ارشد پزشکی جو بایدن گفت که ایالات متحده هفته گذشته به طور میانگین روزانه 150 هزار مورد ابتلا را به ثبت رسانده و این آمار احتمالاً بسیار بالاتر خواهد رفت.

اوج گرفتن کرونا در آمریکا این کشور را با لغو گسترده پرواز ها در روز کریسمس روبرو نموده است و روز شنبه 849 پرواز از آمریکا یا به مقصد آمریکا لغو شده است.

آمار نو مبتلایان به اومیکرن در آمریکا مقامات بهداشتی و سیاسی آمریکا از جمله کاخ سفید را نگران نموده است.

بایدن در سخنرانی اخیر خود گفت میخواهد تعداد تست ها برای استفاده داخلی و امکان آزمایش گیری برای شناساییی مبتلایان را افزایش دهد و منابع بیشتری را در اختیار کادر پزشکی قرار دهد.

درحال حاضر شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر دنیا از مرز 280 میلیون نفر گذشت که از این تعداد نیز بیش از پنج میلیون و 415 هزار نفر جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مشاور پزشکی بایدن: روزانه 150 هزار آمریکایی به اومیکرون مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور پزشکی بایدن: روزانه 150 هزار آمریکایی به اومیکرون مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید