عمران خان: نمی خواهیم درگیری جدیدی در منطقه رخ دهد، ترامپ از من خواست تسهیل کننده گفت و گوی ایران و آمریکا باشم

به گزارش وبلاگ نامه، نخست وزیر پاکستان گفت: نمی خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد بلکه معتقدیم باید با مذاکره مسائل حل گردد و به جنگ منتهی نگردد.

عمران خان: نمی خواهیم درگیری جدیدی در منطقه رخ دهد، ترامپ از من خواست تسهیل کننده گفت و گوی ایران و آمریکا باشم

به گزارش حوزه دولت وبلاگ نامه، عمران خان نخست وزیر پاکستان در نشست خبری با رئیس جمهور کشورمان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را عمیق و دیرینه خواند و گفت: ما هیچ گاه یاری های ایران به پاکستان و همچنین حمایت از مردم کشمیر را فراموش نمی کنیم.

وی اضافه نمود: 8 میلیون نفر از مردم کشمیر طی دو ماه در محاصره کامل بودند و از اینکه ایرانیان از مردم کشمیر حمایت کردند قدردانیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: دلیل اصلی سفر من به ایران این است که نمی خواهیم درگیری جدیدی در منطقه به وجود بیاید به ویژه اینکه ما خودمان 15 سال درگیر بودیم و 70 هزار نفر را هم در درگیری با تروریسم از دست دادیم.

عمران خان ادامه داد: ایران همسایه ماست و در مواقع مهم به ما یاری نموده است و عربستان هم دوست ماست و به ما یاری نموده است و نمی خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد بلکه معتقدیم باید با مذاکره مسائل حل گردد و به جنگ منتهی نگردد.

وی تأکید کرد: اختلاف و درگیری باعث افزایش قیمت نفت و در نهایت گسترش فقر در منطقه و قربانی شدن انسان ها می گردد.

نخست وزیر پاکستان همچنین از مواضع تهران در مورد حمایت از مردم کشمیر قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور آمریکا گفت: در سفر نیویورک ترامپ از من خواست تسهیل کننده تبادل نظر بین ایران و آمریکا باشم و من کوششم را در این زمینه ادامه می دهم. می دانم سختی هایی وجود دارد اما کوشش می کنیم تحریم ها علیه ایران لغو گردد و برجام مورد امضای همه طرف ها قرار گیرد. ما به این نقش خود ادامه خواهیم داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عمران خان: نمی خواهیم درگیری جدیدی در منطقه رخ دهد، ترامپ از من خواست تسهیل کننده گفت و گوی ایران و آمریکا باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: نمی خواهیم درگیری جدیدی در منطقه رخ دهد، ترامپ از من خواست تسهیل کننده گفت و گوی ایران و آمریکا باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید