خرید بلیط لحظه آخری چه مزایایی دارد؟

به گزارش وبلاگ نامه، خرید بلیط لحظه آخری چند سالی هست که تبدیل به شیوه رایج خرید بلیط هواپیما در بین مسافران شده است.

خرید بلیط لحظه آخری چه مزایایی دارد؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز خیلی با بلیط لحظه آخری آشنا نیستید، یا در خصوص خریدن این بلیط ها شک دارید این مقاله مخصوص شماست. رزرو دیرهنگام بلیط هواپیما یا در واقع خرید بلیط لحظه آخری از لحاظ عملی پاسخ مناسبی برای دو گروه است.

اول مسافرانی که خیلی دیر متوجه شده اند قرار است به مقصد خاصی سفر نمایند و باید خیلی زود با خرید بلیط هواپیما خود را به مقصد موردنظرشان برسانند. دوم شرکت های هواپیمایی که در روزهای نزدیک به تاریخ پرواز، هنوز جایگاه های خالی دارند، یا بعضی مسافرانشان بلیط هایشان را کنسل نموده اند.

این دو گروه تعیین نماینده سازوکار بلیط های لحظه آخری هستند. سازوکارهایی که باعث می شوند هم مسافران به مقصدشان برسند، هم شرکت های هواپیمایی خیلی ضرر ننمایند. حالا احتمالا سوال شما هم باشد که مزایای خرید بلیط لحظه آخری چیست؟

پس با این مقاله همراه باشید. مطمئنم دفعه بعد که برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا اقدام می کنید، دنبال بلیط های لحظه آخری بگردید!

خرید بلیط لحظه آخری اغلب گزینه ارزان تری است!

بلیط های لحظه آخری قیمت های متغیری دارند. بالا و پایین شدن این قیمت ها به عوامل مختلفی همچون فصل سفر، محبوبیت مقصد، تعداد پروازهای موجود، تعداد مسافران، تنوع شرکت های هواپیمایی در جهت ذکر شده و … بستگی دارد. هنگام خرید بلیط لحظه آخری مقاصد محبوب، در فصولی که تقاضا بیش از حد نباشد، معمولاً قیمت ها به شکل باورنکردنی کم هستند.

قیمت باورنکردنی در فصل های اوج سفر

شاید کمی عجیب به نظر برسد. مگر می گردد در فصل های اوج سفر یا به اصطلاح های سیزن هم به جای خرید بلیط هواپیما سراغ خرید بلیط لحظه آخری رفت؟ بله فقط با کمی جابجایی در تاریخ سفر این امکان وجود دارد.

مثلا اگر طوری برای سفرتان برنامه ریزی کنید که وقتی همه از سفر برمی گردند شما سفرتان آغاز گردد، می توانید بلیط هواپیما را با قیمت استثنایی بخرید. مثلا اگر زمان مرخصی نوروزیتان را کمی جابجا کنید و وقتی همه اواسط نوروز آغاز به بازگشت از کیش می نمایند شما تازه برای رفتن بلیط بخرید می توانید قیمت های فوق العاده ای پیدا کنید.

چطور بلیط لحظه آخری هواپیما بخریم؟

خدمات و امکانات برابر با خریداران بلیط های سیستمی

یکی از نگرانی های معمول هنگام خرید بلیط لحظه آخری این است که نکند خدمات متفاوتی به این مسافران ارائه گردد.

باید به شما بگوییم که اصلا لازم نیست در خصوص این موضوع نگران باشید. درواقع هیچ تفاوتی بین بلیط لحظه آخری و سیستمی وجود ندارد. پس اگر شما همواره خرید بلیط هواپیما به شکل سیستمی را انتخاب می کردید، چرا که می ترسیدید خدمات کامل سفر هوایی به شما تعلق نگیرد، بهتر است دیگر نگرانی تان را دور بریزید. خرید بلیط لحظه اخری اصلاً به این معنا نیست که قرار است جایگاه یا شرایط پروازی نامناسبی را تجربه کنید.

بگذارید یک بار برای همواره این مسئله را برای شما حل کنیم؛ اما چطور؟ با شرح منطق پایین بودن قیمت بلیط های لحظه آخری.

وقتی شما برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا یا دیگر فروشنده ها استفاده می کنید، یکی از جایگاه های موجود در آن هواپیما در شرکت هوایی مربوطه تیک می خورد؛ یعنی این جایگاه خریداری شد.

بهترین حالت زمانی به دست خواهد آمد که تمام جایگاه های یک هواپیما، چند روز قبل از پرواز تیک خورده باشد. خب اما این اتفاق همواره نمی افتد و اغلب تعدادی جایگاه به دلیل فروش نرفتن یا کنسل شدن بعضی بلیط ها خالی می ماند. جایگاه خالی هم یعنی ضرر شرکت هواپیمایی.

خب شرکت های هواپیمایی برای حل این مشکل تصمیم گرفته اند در روزهای منتهی به پرواز، بلیط ها را با قیمت کمتری به فروش برسانند. چرا که به هرحال فروش بلیط به قیمت مناسب تر بهتر از پرواز با جایگاه خالی است. درواقع شما با خرید بلیط لحظه آخری قرار نیست در جای جداگانه بنشینید یا خدمات متفاوتی دریافت کنید. شما حتی به نوعی برگ برنده آن شرکت هواپیمایی نیز هستید.

بلیط لحظه آخری مناسب سفرهای کاری

اگر از آن دسته آدم ها هستید که به خاطر شغلتان مجبورید سفرهای مرتبی داشته باشید خرید بلیط لحظه آخری معمولا گزینه مناسبی برای شماست، مخصوصا اگر مقصدتان شهری باشد که هر روز تعداد معقولی پرواز دارد.

البته حواستان باشد که روی سخن ما با کسانی که هرز گاهی ماموریت های کاری می فرایند نیست، گرچه این افراد هم می توانند پیش از اقدام برای خرید بلیط هواپیما، بلیط های لحظه آخری را چک نمایند؛ اما منظور ما بیشتر کسانی هستند که روزهای ابتدایی هفته به شهر خاصی سفر می نمایند و پیش از آغاز شدن تعطیلات آخر هفته به تهران برمی گردند.

از آنجایی که در روزهای وسط هفته درخواست کمتری برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد، معمولاً پیشنهادهای جذابی برای خرید بلیط لحظه آخری نصیبتان خواهد شد.

اطلاع از کاهش قیمت بلیط هواپیما، امکان جدید علی بابا

خب سعی کردیم به شکل مختصر و کوتاهی شما را با مزایای خرید بلیط لحظه آخری کنیم. آیا شما پیش از این هنگام خرید بلیط هواپیما از علی بابا، دنبال بلیط های لحظه آخری گشته اید؟ تجربه شما در سفر با بلیط های لحظه آخری چگونه بوده است؟

بسیاری از افراد برای خرید بلیط هواپیمای به دنبال بهترین راه و روش برای خرید بلیط ارزان قیمت و مناسب هستند. چطور می توان بلیط مناسب…

کشور کانادا یکی از کشورهای سردسیر اما پیشرفته و زیبا است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است به طوری که هشتمین…

امروزه اتوبوس ها برای سفر به هر مقصدی بهترین انتخابی هستند که می توانید داشته باشید. ممکن است بعضی از شهرها دارای خط راه آهن و یا فرودگاه…

شاید تصور کنید به محض اینکه از ایران خارج شوید؛ در هر کشور و شهری به اینترنت پرسرعت و وای فای رایگان دسترسی دارید. این طور نیست…

وارد فصل تابستان شدیم. حتما برای خودتان برنامه یک سفر را چیدید و می خواهید سال جاری تابستان به مسافرت بروید. هنگامی که از خانه دور می شویم؛…

منبع: شبکه چی

به "خرید بلیط لحظه آخری چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بلیط لحظه آخری چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید