خبرنگاران کرونا جان 100 هندی را گرفت

به گزارش وبلاگ نامه، دهلی نو-خبرنگاران- مقامات بهداشتی هند روز دوشنبه اعلام کردند: آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از مرز 4 هزار نفر گذشته است، درحالی که بیش از 100 نفر نیز در هند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران کرونا جان 100 هندی را گرفت

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودی، وزارت بهداشت هند روز دوشنبه اعلام نمود: در بیست و چهار ساعت گذشته 490 مورد ابتلا به ویروس کرونا در هند گزارش شده است. به این ترتیب آمار کل مبتلایان به این ویروس 4 هزار و 67 مورد است. همچنین حداقل 109 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در سرتاسر هند گزارش شده است.

این وزارتخانه اضافه نمود: موارد فعال ابتلا به کرونا 3 هزار و 666 نفر است. همچنین 300 نفر بهبود یافته یا از کشور خارج شده اند.

ایالت ماهاراشترا همچنان دارای بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا می باشد. تا به امروز بیش از 700 مورد ابتلا به کرونا در ایالت ماهاراشترا گزارش شده است.

پس از ماهاراشترا، ایالت های تامیل نادو (572 مورد) و دهلی (500 مورد) دارای بیشترین موارد ابتلا به این ویروس هستند.

مردم هند با روشن کردن شمع از مبارزه با کرونا حمایت کردند

این درحالی است که شب گذشته میلیون ها هندی به درخواست نارندرا مودی نخست وزیر هند، با خاموش کردن چراغ های خانه های خود، اقدام به روشن کردن شمع کردند تا اتحاد با یکدیگر در مقابله با کرونا را نشان دهند.

بیش از 20 هزار نفر در دهلی نو در قرنطینه قرار گرفتند

به گفته وزارت بهداشت هند در روز گذشته 53 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت هند گزارش شده است و به این ترتیب 503 نفر در دهلی به این ویروس مبتلا شده اند.

مقامات هندی بیش از 20 هزار نفر در دهلی را که سابقه سفر به خارج از این کشور را داشتند را در قرنطینه قرار داده است. این به یک چالش جدید برای مقامات هندی تبدیل شده است و نظارت بر این افراد را بسیار مشکل ساخته است.

در حالی که 320 مورد ابتلای به ویروس کرونا در دهلی به برگزاری یک اجلاس اسلامی در دهلی در اوایل ماه گذشته نسبت داده شده است.

مساله برگزاری کنفرانس اسلامی در دهلی نو از سوی سازمان جماعت تبلیغی به یک موج جدید اسلام هراسی در هند تبدیل شده است و بسیاری مقامات این کشور این گروه را مستقیما مسوول افزایش موارد ویروس کرونا در هند معرفی می نمایند.

اگرچه برنامه های مشابه مذهبی حتی پس از شروع قرنطینه در هند برگزار شده است، با این حال رسانه های هند گزارشی در خصوص مراسم مذهبی هندو ها در طول قرنطینه منتشر ننموده اند.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت 21 روز اعلام نموده است. این قرنطینه در تاریخ 15 آوریل لغو خواهد شد. همچنین هند تمام پرواز های داخلی و خارجی را متوقف نموده و حرکت قطارها در سرتاسر این کشور لغو شده اند.

هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در کوشش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد.

واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا جان 100 هندی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 100 هندی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید