خبرنگاران دولت ترامپ با اخراج مهاجران، کرونا صادر می نماید

به گزارش وبلاگ نامه، تهران- خبرنگاران- دولت ترامپ با اخراج مهاجران اهل آمریکای مرکزی آغاز به صدور ویروس کرونا به کشورهای همسایه خود نموده است؛ کشورهایی که به مراتب شمار مبتلایان آن بسیار کمتر از آمریکا گزارش شده است.

خبرنگاران دولت ترامپ با اخراج مهاجران، کرونا صادر می نماید

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان صادرات ویروس کرونا؟ عفونت در میان مهاجرانی که از ایالات متحده اخراج شده اند به هائیتی و مکزیک می رسد اضافه کرد: مقامات روز سه شنبه گفتند، مکزیک و هائیتی گزارش هایی از ابتلا به کووید-19 در میان مهاجران اخراج شده از آمریکا داشته اند.

موارد جدید ابتلا پس از افزایش اخراج مهاجران به گواتمالا گزارش شد؛ جایی که دولت ترامپ اواخر هفته گذشته نزدیک به یک پنجم کسانی که تازه به کووید-19 مبتلا شده بودند را با پروازهایی به این کشور فرستاد. هر 3 کشور هائیتی، مکزیک و گواتمالا شمار مبتلایان به مراتب کمتری نسبت به آمریکا دارند.

یک مقام وزارت بهداشت به رویترز گفت: 3 نفر از اهالی هائیتی که دو هفته پیش وارد منطقه کارائیب شده و در قرنطینه بسر می بردند، آزمایش کرونای آن ها مثبت شده است. این اخراج ها سبب اعتراض گروه های حقوق بشری و نگرانی از صدور ویروس کرونا از آمریکا به کشورهای اطراف شده است.

مقامات ایالتی و اسقف شهر مرزی نوئوه لوردو (Nuevo Laredo) در مکزیک نیز اعلام نموده اند که یک مرد مهاجر اخراج شده از هیوستون 14 نفر دیگر را در پناهگاه مهاجرتی کلیسای کاتولیک ناصره ای شهر مبتلا نموده است. مقامات اذعان داشته اند که کوبایی ها، مکزیکی ها، هندوراسی ها و مهاجرانی از کامرون از جمله کسانی بودند که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. مقامات این پناهگاه همچنین تاکید نموده اند که در میان 15 نفر از کسانی که آزمایش کرونای آن ها مثبت شده است، سه کودک با سنین 16 سال و کمتر هم حضور دارند.

هنوز معین نیست که مهاجران اخراج شده چگونه در خاک آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اما پس از گزارش هایی مبنی بر مثبت بودن آزمایش کرونای این مهاجران، بسیاری خواهان تعلیق اخراج مهاجران شده و مقامات آمریکا هم آغاز به دریافت آزمایش از این مهاجران پیش از اخراج از خاک کشور نموده اند.

مقامات گمرک آمریکا نیز اذعان داشته اند که کارگران بعضی از بازداشتگاه های مهاجران، به کرونا مبتلا شده اند.

راشل اشمیت وکیل مدافع پناهندگان بین المللی برای آمریکای لاتین در این خصوص گفت: با وجود اینکه هنوز منبع عفونت ها معین نشده است، نگه داشتن مهاجران در بازداشتگاه های شلوغ خطر ابتلا به ویروس را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: هیچ مهاجری نباید اخراج گردد، مگر آنکه آزمایش کرونای او منفی شده باشد.

هائیتی تا به امروز تنها 57 مورد تایید شده مبتلا به بیماری کووید-19 داشته است. جوزف جوت نخست وزیر این کشور در گفت و گو با یکی از رادیوهای محلی هائیتی گفت: پیش بینی می گردد این هفته پرواز دیگری با بیش از 100 نفر مهاجر اخراجی اهل هائیتی از آمریکا وارد کشور گردد.

اندی لوین نماینده دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به این اخبار در توییترش نوشت: پرواز جدید به هائیتی باید متوقف گردد تا از شیوع گسترده تر این بیماری جلوگیری گردد. این تبعیدها غیراخلاقی است، ضمن آنکه هم آمریکایی ها و هم هائیتی ها را در معرض خطر قرار می دهد.

پس از آنکه مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نتایج بعضی از مهاجران اخراجی به گواتمالا را از تاریخ 13 آوریل (25 فروردین) به بعد مثبت بیان کرد، مقامات گواتمالا پروازهای خود را به صورت موقت متوقف کرد.

آلخاندرو جیاماتی رییس جمهوری گواتمالا روز دوشنبه (دیروز) گفت: در مجموع از میان سیل مهاجران اخراج شده از آمریکا به کشورهای آمریکای مرکزی، 51 مهاجر به کووید-19 مبتلا شده اند. در این میان نه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و نه وزارت امنیت داخلی این کشور که بر اخراج ها نظارت دارند، هیچ اظهارنظری در این خصوص نداشته اند. تنها جاسمین رید سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری روز دوشنبه (دیروز) گفت: هرگاه نتایج آزمایشگاهی یا اپیدمیولوژی متفاوت از انتظارات باشد، آنالیز اقدام درستی است.

براساس اخرین آمار منتشر شده، از آمریکا نزدیک به 793 هزار مبتلا به کووید-19 و 42 هزار و 517 فوتی، گزارش شده است که بیشترین شمار مبتلایان و جان باخته ها در سطح دنیا است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دولت ترامپ با اخراج مهاجران، کرونا صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت ترامپ با اخراج مهاجران، کرونا صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید