خبرنگاران اختلاف نظر احداث کتابخانه مرکزی نیشابور را به تاخیر انداخته است

به گزارش وبلاگ نامه، مشهد- خبرنگاران- رییس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور گفت: به خاطر اختلاف نظر بین بانک ملت و اداره راه و شهرسازی در نحوه اختصاص 20 میلیارد ریال تعهد این بانک به طرح احداث کتابخانه مرکزی این شهر، احداث آن با تاخیر روبرو شده است.

خبرنگاران اختلاف نظر احداث کتابخانه مرکزی نیشابور را به تاخیر انداخته است

محمدرضا مقدم پاشا روز دوشنبه در جمع وبلاگ نامه اضافه نمود: بانک ملت اعلام نموده است بخشی از این کتابخانه را به میزان مبلغ مورد تعهد، احداث می نماید ولی راه و شهرسازی خواستار واریز مبلغ مورد تعهد و اجرای کل طرح توسط این اداره است.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای حل این مشکل جلساتی در نیشابور و مشهد با حضور نماینده بانک ملت برگزار شده است ادامه داد: مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی و بهره بردار آن نهاد کتابخانه ها بوده و بانک ملت در سال 1395 پس از انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران متعهد به پرداخت 20 میلیارد ریال برای احداث کتابخانه مرکزی این شهر شده و کلنگ آن هم تیرماه همان سال به زمین زده شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور گفت: برای تکمیل کتابخانه مرکزی نیشابور با مساحت سه هزار و 600 متر مربع و زیربنای 2 هزار متر مربع دستکم 100 میلیارد ریال مورد احتیاج است.

وی اضافه نمود: شهرستان نیشابور داری 11 کتابخانه عمومی و هفت کتابخانه مشارکتی است که از این تعداد هشت کتابخانه در شهر نیشابور واقع شده و با احتساب کل فضای کتابخانه های نیشابور که بالغ بر چهار هزار و 563 متر مربع می باشد سرانه فضای کتابخانه های این شهرستان به ازای هر یکصد نفر یک متر مربع است.

مقدم پاشا ادامه داد: سال جاری 2 هزار و 811 نسخه کتاب با 2 هزار و 561 عنوان به مجموعه کتابخانه های نیشابور اضافه نموده شده و 17هزار و 758 نفر از شهروندان عضو کتابخانه های این شهرستان هستند و به ازای هر یکصد نفر 55 نسخه کتاب موجود است.

وی گفت: سال جاری 500 میلیون ریال برای بازسازی ساختمان و خرید تجهیزات کتابخانه نابینایان شهرستان نیشابور هزینه شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور اضافه نمود: طی یک سال گذشته 6 میلیارد ریال از سوی خیران صرف امور کتابخانه های این شهرستان شده و ساخت کتابخانه خیرساز زینلی هم به مساحت 150 متر مربع با هزینه پنج میلیارد ریال که از سال گذشته شروع شده بود به خاتمه رسیده و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کتابخانه های استان از سوم اسفند ماه به علت شیوع کرونا تعطیل شدند ارائه خدمات در حال حاضر به صورت مجازی میسر است.

مرکز شهرستان 400 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اختلاف نظر احداث کتابخانه مرکزی نیشابور را به تاخیر انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلاف نظر احداث کتابخانه مرکزی نیشابور را به تاخیر انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید