تصویب لایحه تشدید تحریم ها علیه لوکاشنکو و رد انتخابات بلاروس

به گزارش وبلاگ نامه، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مربوط به رد انتخابات 9 اوت بلاروس، تشدید تحریم ها علیه رئیس جمهوری این کشور و هدف دریافت افراد روسی که ادعا شده در سرکوب معترضان بلاروسی دست داشته اند را تصویب کرد.

تصویب لایحه تشدید تحریم ها علیه لوکاشنکو و رد انتخابات بلاروس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این لایحه رد انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت بلاروس علنا سیاست رسمی آمریکا را اعلام می نماید، به رسمیت شناختن الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهوری منتخب و مشروع بلاروس را مسدود می نماید و خواهان برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری جدید در این کشور بر پایه استانداردهای بین المللی می گردد.

این لایحه همچنین کوشش های ادغام میان روسیه و بلاروس را هدف می گیرد و تاکید دارد که آمریکا از به رسمیت شناختن هر گونه الحاق بلاروس به یک اتحادیه روسیه و بلاروس تحت کنترل مسکو امتناع می نماید.

این لایحه همچنین تحریم های موجود را که براساس قانون دموکراسی بلاروس در سال 2004 میلادی مجاز شناخته می شوند، گسترش می دهد. تغییرات در این قانون اجازه می دهد افراد روسی که به طور قابل توجه در سرکوب رسانه های مستقل یا نقض های حقوق بشر مرتبط با سرکوب های سیاسی در بلاروس دست داشتند از جمله مبلغین روسی اعزام شده برای جایگزینی کارمندان محلی در رسانه های دولتی بلاروس، هدف تحریم قرار گیرند.

این قانون وزیر امور خارجه آمریکا را ملزم می سازد تا با هماهنگی اداره اطلاعات ملی دو گزارش به کنگره ارائه دهد یکی درباره کوشش های روسیه برای متزلزل کردن حاکمیت و استقلال بلاروس و دیگری درباره اموال لوکاشنکو.

دیگر مفاد این قانون شامل درخواست ها برای آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در بلاروس، افزایش یاری ها برای ارتقای دموکراسی، حقوق بشر و اجرای قانون، پخش رسانه ای گسترده در این کشور و همچنین ادامه هماهنگی ها با اتحادیه اروپا و دیگر متحدان آمریکاست.

لوکاشنکو در انتخابات 9 اوت با کسب 80.1 درصد آرا برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. اپوزیسیون بلاروس از به رسمیت شناختن نتایج این انتخابات امتناع نموده و از آن موقع اعتراضاتی را در سراسر این کشور به راه انداخته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تصویب لایحه تشدید تحریم ها علیه لوکاشنکو و رد انتخابات بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه تشدید تحریم ها علیه لوکاشنکو و رد انتخابات بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید