برگزاری مانورهای عملیاتی به غنی سازی آموزه های تربیتی دانش آموزان یاری می نماید

به گزارش وبلاگ نامه، تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت مدرسه کانون تربیتی محله و پیشرفت هر محله است و در سند تحول نیز ذکر شده لذا برگزاری مانورها در مدرسه و در خارج از مدرسه می تواند به غنی سازی آموزه های تربیتی دانش آموزان یاری کند.

برگزاری مانورهای عملیاتی به غنی سازی آموزه های تربیتی دانش آموزان یاری می نماید

صادق ستاری فرد در مانور عملیاتی امداد و نجات دانش آموزی طرح ملی دادرس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: شما مجاهدان عرصه تامین سلامت مردم هستید توفیق شد در خدمت شما در این مانور عملیاتی باشم.

وی اضافه کرد: امروز تربیت تمام ساحتی که در سند تحول به عنوان مهم ترین سند تعلیم و تربیت مورد تاکید است اولویت اصلی آموزش و پرورش است.

ستاری فرد ادامه داد: برای تربیت تمام ساحتی موضوع مهارت های جسمی و زندگی دانش آموز باید پیگیری گردد افزایش توانمندی دانش آموزان و مهارت های جسمی حرکتی آنان هدف آموزش و پرورش است و یک ضرورت جدی به اقتضای شرایط کشور خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اضافه کرد: بسط فعالیت های داوطلبانه نیز یکی از اهداف جدی مورد اشاره سند است ترویج این امر، خودمراقبتی و استفاده از سایر نهادها محل تاکید اسناد است لذا مبتنی بر اصل فعالیت های داوطلبانه، خودمراقبتی و استفاده از ظرفیت سایر نهادها برای تحقق تربیت تمام ساختی به عنوان یک احتیاج فعالیت می کنیم.

وی گفت: ایجاد ارتباط هدفمند با نهادهایی مانند سازمان هلال احمر یک احتیاج جدی است امیدواریم یک برنامه عملیاتی مشخصی را در این راستا برای مواجهه منطقی دانش آموزان با حوادث داشته باشیم.

ستاری فرد بیان نمود: ایجاد شبکه هایی از محیط های یادگیری مورد توجه آموزش و پرورش است برگزاری مانورهایی مانند مانور امروز شبکه یادگیری است که احتیاج دانش آموزان است در کلاس های رسمی درس آموزش و پرورش آموزش رسمی داریم در مانورها مکمل درس را خواهیم داشت.

معاون وزیر اظهار کرد: دانش، نگرش و رفتار یک طیفی است که دانش در کلاس درس دنبال می گردد برای اینکه دانش به نگرش و نگرش به رفتار دانش آموز تبدیل گردد به برگزاری مانورها و رویدادها احتیاج داریم.

وی گفت: مدرسه کانون تربیتی محله و پیشرفت هر محله است و در سند تحول نیز ذکر شده لذا برگزاری اینگونه مانورها در مدرسه و در خارج از مدرسه می تواند به غنی سازی آموزه های تربیتی دانش آموزان یاری کند.

ستاری فرد بیان نمود: تربیت دانش آموز سالم و صالح هدف آموزش و پرورش است لذا دادرس از این جهت یاری نماینده است دادرس یک برنامه و احتیاج است که باید فراگیر گردد. دادرس باید برای تمام دانش آموزان و خانواده باشد.

وی با بیان اینکه باید خانواده آماده در روزهای سخت ایجاد گردد اضافه کرد: توانمندی و افزایش مهارت های خانواده یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین است برای عملیاتی کردن سند باید از ظرفیت نهادها استفاده گردد.

معاون وزیر اظهار کرد: فعالیت های مکمل با تلفیق با کلاس درس می تواند دانش آموز را تربیت کند یکی از مصداق های عدالت تربیتی امکان استفاده دانش آموزان از امکانات است.

ستاری فرد اضافه کرد: حدود 34 درصد دانش آموزان پسر اضافه وزن دارند که یک زنگ خطر است و به ازای هر 3 دانش آموز یک نفر آماده نیست. لذا موضوع کسب آمادگی دانش آموز و تربیت دانش آموز آماده باید یک برنامه جدی باشد. دادرس 8 هزار مدرسه را پوشش می دهد و سالانه حدود 300 هزار دانش آموز از آموزش های هلال احمر استفاده می نمایند.

وی بعلاوه اطلاع داد: آمادگی داریم برای تربیت دانش آموز سالم از ظرفیت نیروی انسانی هلال احمر استفاده کنیم در عین حال زیرساخت در اختیار قرار می دهیم در طرح شهید خرازی مجموعه های ورزشی آزاد شدند و خانواده ها به همراه دانش آموزان به صورت رایگان از مجموعه ها استفاده می نمایند.

ستاری قرد تاکید نمود: آموزش باید از سنین ابتدایی شروع گردد این ظرفیت را داریم تا بتوانیم دانش آموزان را در مسابقات مشارکت دهیم می توانیم در قالب یک تفاهم نامه به تربیت دانش آموز سالم و تمام ساحتی یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "برگزاری مانورهای عملیاتی به غنی سازی آموزه های تربیتی دانش آموزان یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانورهای عملیاتی به غنی سازی آموزه های تربیتی دانش آموزان یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید