باز هم هوش مصنوعی و در دسترس قرار دادن راه های ساده و سریع برای افزایش کیفیت فیلم های قدیمی و رنگی کردن آنها

به گزارش وبلاگ نامه، تا کنون ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای بالا بردن کیفیت عکس های قدیمی، ویرایش و رنگی کردن این عکس ها و بهبود بعضی خرابی ها و مخدوش های عکس عرضه شده است اما در حوزه بهبود کیفیت فیلم، کوشش های کمتری را شاهد بودیم.

باز هم هوش مصنوعی و در دسترس قرار دادن راه های ساده و سریع برای افزایش کیفیت فیلم های قدیمی و رنگی کردن آنها

دانشمندان کم کم در حال آموزش هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت فیلم ها و رنگی کردن آن ها هستند. برای نمونه به تازگی یک برنامه نویس پیروز شده بود فیلمی بسیار قدیمی و کیفیت پایین از سال 1895 و مربوط به حرکت یک قطار را تبدیل به فیلمی 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه کند.

در کوشش و تحقیق دیگری، در کانال یوتیوب Two Minute Papers YouTube شاهد مدل سازی و توسعه ابزار هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت و رنگی کردن ویدیوهای قدیمی هستیم. این مدل از Temporal Neural Network برای تشخیص نقص های فیلم مانند سوسو زدن استفاده می نماید.

توسعه دهنده های این مدل یادگیری ماشینی شرح دادند که هدف از این ابزار، حذف بعضی مسائل فیلم های قدیمی مانند سوسو زدن، نویزها و پارازیت ها، رنگ آمیزی صحنه ها و بهبود کیفیت نمایش برای دستگاه های کنونی است.

این مدل هوش مصنوعی می تواند کیفیت تصویر و کنتراست فیلم را افزایش دهد؛ فیلم های خراب و مخدوش شده را دوباره بازیابی کند و فیلم های سیاه و سفید قدیمی را به فیلم هایی رنگی تبدیل کند. حتی فیلم های رنگی بی کیفیت هم در این مدل سازی می توانند به فیلم هایی با کیفیت رنگ بالا تبدیل شوند.

نسخه تجاری ندارد

توسعه دهنده گان این مدل می گویند از هزاران تصویر برای رنگ آمیزی عکس های قدیمی توسط هوش مصنوعی استفاده کردند تا شبکه عصبی آن ها بتواند یک فیلم سیاه و سفید را تبدیل به یک فیلم رنگی کند. همین موضوع باعث شده مدل جدید آن ها بهتر از ابزارهای پیشین روی کیفیت فیلم کار نموده و رنگ آمیزی واقعی تری داشته باشد.

در این تحقیق، به مسائل کار روی فیلم های قدیمی هم اشاره شده است. مثلا، مدل های هوش مصنوعی باید بتوانند لکه ها و پرش های فیلم را بدون لطمه زدن به اصل فیلم حذف نمایند. در حقیقت، آن ها باید تصویر اصلی و مرجع را به درستی شناسایی نموده و بعد اقدام به حذف المان های اضافی برای افزایش کیفیت فیلم نمایند.

هنوز این مدل هوش مصنوعی تجاری سازی نشده و شرکت های فیلم سازی نمی توانند از آن برای ساخت نسخه های رنگی فیلم های قدیمی خود استفاده نمایند. دانشمندان فکر می نمایند هنوز باید کارهای بیشتری برای بهبود کیفیت فیلم ها توسط هوش مصنوعی انجام گردد.

تا کنون چندین برنامه نویس، توسعه دهنده و تیم تحقیقاتی روی هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت فیلم ها کار کردند و مدل هایی بیرون دادند ولی همان طور که در فیلم کوتاه بالا هم قابل مشاهده است؛ تا رسیدن این مدل ها به یک نسخه تجاری قابل استفاده فاصله هست.

منبع

منبع: یک پزشک

به "باز هم هوش مصنوعی و در دسترس قرار دادن راه های ساده و سریع برای افزایش کیفیت فیلم های قدیمی و رنگی کردن آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم هوش مصنوعی و در دسترس قرار دادن راه های ساده و سریع برای افزایش کیفیت فیلم های قدیمی و رنگی کردن آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید