فیلم های محبوب لئوناردو دی کاپریو را بشناسید

به گزارش وبلاگ نامه، لئوناردو دی کاپریو را باید یکی از محبوب ترین، خلاق ترین و برترین بازیگران حال حاضر سینما دانست که پیشنهاد هنرنمایی در هر فیلمی را نمی پذیرد. او که در دنیای خارج از هنر هفتم به عنوان سفیر افتخاری سازمان ملل در مبارزه با تغییرات اقلیمی شناخته می گردد با وجود سن و سال نسبتا اندکی که دارد، پیروز شده در بسیاری از عناوین مهم سینمای هالیوود در چند سال اخیر هنرنمایی کند و جایگاه قابل قبولی برای خودش بسازد که برای بسیاری از بازیگران کم سن و سال مانند یک الگو باشد. دی کاپریو که از 15 سالگی وارد دنیای سینما شد تعدادی از فیلم های محبوبش را معرفی نموده است.

فیلم های محبوب لئوناردو دی کاپریو را بشناسید

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو ویلهلم دی کاپریو 11 نوامبر 1974 در لس آنجلس، استان کالیفرنیا، متولد شد. جورج دی کاپریو، پدر لئوناردو، نویسنده کتاب های کمیک بود و به بازیگری، تهیه نمایندگی و نویسندگی فیلم های طنز هم علاقه داشت. اجداد لئوناردو دی کاپریو به دو کشور ایتالیا و آلمان تعلق دارند. زمانی که لئو تنها یک سال داشت، پدر و مادرش از یکدیگر طلاق گرفتند. پس از آن لئوناردو در کنار مادرش، ارملین ایندربرکن، زندگی کرد. دی کاپریو به واسطه زندگی در نزدیکی استودیوهای هالیوودی و ارتباطاتی که از سوی پدرش داشت در سال 1989 وارد سینما شد و در یک سریال تلویزیونی حضور پیدا کرد. او در این سریال تلویزیونی با توبی مگوایر، بازیگری که بیشتر برای هنرنمایی در سه گانه مرد عنکبوتی شناخته می گردد، آشنا شد و آن ها به دوستانی صمیمی تبدیل شدند.

او در سال 1992 از طریق رابرت دنیرو از میان 400 جوانی که برای تست بازی در فیلم زندگی این پسر شرکت نموده بودند، انتخاب شد و در آن فیلم در کنار الن بارکین و رابرت دنیرو حضور پیدا کرد. اما پیشرفت بزرگ لئو مدتی بعد به دست آمد. دی کاپریو در اواخر سال 1993 با ایفای نقش یک معلول فکری در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را می خورد در کنار جانی دپ نهاده شد. درخشش او در این فیلم برای ایفای نقش گیلبرت گراپ باعث شد که کاندید جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سن 19 سالگی گردد.

لئوناردو دی کاپریو که آهسته آهسته پیشرفت نموده بود در سال 1997 فرصت هنرنمایی در فیلم تایتانیک را پیدا کرد. این فیلم پرفروش و محبوب نام او را سر زبان ها انداخت و دی کاپریو را به یک ستاره سینمایی تبدیل کرد. او امروز به بازیگری شناخته شده و محبوب تبدیل شده که تهیه نمایندگی فیلم های سینمایی را هم برعهده دارد و البته در شبکه های مجازی برای حمایت از محیط زیست وارد عمل می گردد. فروش فیلم هایی دی کاپریو در آن ها نقش آفرینی نموده که در سال 2019 از رقم باورنکردنی 7.2 میلیارد دلار عبور کرد. دی کاپریو تا امروز هشت بار در فهرست سالانه پردرآمدترین بازیگران مرد سینما نهاده شده است.

در ادامه می توانید فیلم های محبوب لئوناردو دی کاپریو را بشناسید. بازیگری که با تعدادی از بهترین کارگردان های دوران از جیمز کامرون تا مارتین اسکورسیزی کار نموده، فهرست جالبی برای فیلم های محبوبش در نظر گرفته است.

8½ | هشت و نیم

نمره منتقدان: 98 از 100

این درام سورئافهرستی که تصاویرش را با رنگ های سیاه و سفید به دیدنگر نشان می دهد، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما است که لئوناردو دی کاپریو هم علاقه خاصی به آن دارد. هشت و نیم را فدریکو فلینی که یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان سینمای ایتالیا لقب می گیرد، کارگردانی نموده و بازیگر اصلی آن هم مارچلو ماستریانی است که در سینمای ایتالیا نامی شناخته شده به نظر می رسد. این فیلم ارزشمند از طریق استودیوی ایتالیایی چینه چیتا ساخته شده و موسیقی آن را هم نینو روتا نواخته است.

خلاصه داستان: گوییدو آنسلمی، یک کارگردان سینما، تصمیم گرفته فیلم نوش را بسازد. اما او در جریان فراوری فیلم نوش درگیر خاطرات دوران نوجوانی و کودکی اش می گردد.

Bicycle Thieves | سارق دوچرخه

نمره منتقدان: 98 از 100

این فیلم نئورئافهرستی ساخته ویتوریو دسیکا، فیلمساز شهیر ایتالیایی، در سال 1948 میلادی اکران شد. سارق دوچرخه به عنوان یکی از متحول نماینده ترین و تأثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای دنیا شناخته می گردد و مانند سایر فیلم های نئورئافهرستی در خارج از استودیو و در فضای واقعی محله های شهری ساخته شده است. فیلمسازانی مانند دسیکا خواستار ارتباط مستقیم با واقعیت های کمتر پرداخته جامعه بودند. این فیلم تنها پس از گذشت چهار سال از تاریخ اکرانش از طریق مجله سایت اند ساوند به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما معرفی گردید.

خلاصه داستان: مرد بی کاری به نام آنتونیوسرانجام فرصت آن را پیدا می نماید تا به عنوان یک اعلان چسبان استخدام گردد. او مجبور است برای اینکه این شغل را حفظ کند، دوچرخه ای را به همراه داشته باشد تا از طریق آن پوسترها در سطح شهر نصب کند و از آن جایی که سرمایه لازم برای خرید یک دوچرخه نو را ندارد با پول به دست آمده از فروش ملحفه های تخت خواب خانه در نهایت پیروز می گردد که دوچرخه قدیمی خود را که گرو بانک است، آزاد نموده و فرصت شغلی مورد نظرش را به دست آورد. اما در نخستین روز کاری، سارقی دوچرخه آنتونیو را می رباید و به همین علت او مجبور می گردد برای حفظ شغلی که به سختی به دست آورده، هرچه سریع تر دوچرخه اش را پیدا کند.

Taxi Driver | راننده تاکسی

نمره منتقدان: 96 از 100

رابرت دنیرو یکی از بهترین بازیگران سینمای معاصر آمریکا است که هم گام با فیلم های ارزشمند مارتین اسکورسیزی پیروز شد دستاوردهای بزرگی کسب کند. فیلم هم راننده تاکسی احتمالا بزرگترین، مهم ترین و بهترین بازیگری رابرت دنیرو باشد که پس از سال ها هنوز هم در فکر طرفداران سینما به جای مانده و قرار نیست تکراری گردد. راننده تاکسی به عنوان یک فیلم تاثیرگذار در سینمای آمریکا یکی از فیلم های محبوب کوئنتین تارانتینو هم لقب می گیرد.

این فیلم که در سال 1976 اکران شده جایزه نخل طلای جشنواره کن را هم تصاحب نموده است. در نظرسنجی ای که در سال 2019 از طریق ایندی وایر انجام شد، جایزه نخل طلایی کن که به راننده تاکسی تقدیم شده بود به عنوان بهترین جایزه تاریخ این جشنواره انتخاب شد. از مشهورترین سکانس های این فیلم که ماهیت و داستان اصلی راننده تاکسی را نشان می دهد، حرف زدن های شخصیت بیکل با هنرنمایی مارتین اسکورسیزی است.

دی کاپریو بارها از علاقه اش به سینمایی که مارتین اسکورسیزی به تصویر می کشد، سخن گفته است. او که سابقه همکاری با این کارگردان نابغه را داشته درباره فیلم های مارتین اسکورسیزی می گوید:

وقتی به عنوان یک بازیگر جوان در کنار او حضور پیدا کردم تازه متوجه شدم که یک فیلم سینمایی هم می تواند مانند یک نقاشی، مجسمه، موسیقی و یا تئاتر به یک اثر هنری منحصربه فرد تبدیل گردد. مارتین اسکورسیزی به من ثابت کرد که سینما می تواند اساسی ترین هنر عصر ما باشد. دقیقا به همین علت است که من احساس کردم که با کارکردن در کنار او می توانم یک هنرمند واقعی تبدیل شوم.

خلاصه داستان: تراویس بیکل، راننده تاکسی در نیویورک، مردی تنها اما سرشار از افکار تمام نشدنی است. او که از مشکل بی خوابی رنج می برد، شغل تاکسی رانی در نیویورک را انتخاب نموده تا حداقل در ساعاتی که بیدار است هم کاری برای انجام دادن داشته باشد. اما تراویس در همین دوران متوجه می گردد که فساد سازمان یافته ای در خیابان های نیویورک وجود دارد.

Princess Mononoke | پرنسیس مونونوکه

نمره منتقدان: 93 از 100

این انیمه ژاپنی که در ژانر حماسی - خیال پردازی قرار می گیرد از طریق هایائو میازاکی نویسندگی و کارگردانی شده و در حقیقت فراوری سال 1997 سینمای ژاپن است. از صداپیشگان این فیلم باید به بازیگران شناخته شده سینمای ژاپن از جمله یوجی ماتسودا، یوریکو ایشیدا، یوکو تاناکا، کائورو کوبایاشی و ماساهیکو نیشیمورا اشاره نمود. شاهزاده مونونوکه از نظر تاریخی داستانی را در اواخر دوره موروماچی ژاپن روایت می نماید اما به هر حال همراه با عناصر خیال پردازی است. انیمه پرنسس مونونوکه یکی از آثار استودیوی شناخته شده جیبلی است.

خلاصه داستان: دلاوری جوان به نام آشیتاکا درگیر نبردی میان ایزدان جنگل و انسان هایی می گردد که خواستار استفاده از قدرت ها و منابع آن ها هستند.

2001: A Space Odysse | 2001: اودیسه فضایی

نمره منتقدان: 92 از 100

این فیلم عملی تخیلی در سال 1968 ساخته شد و محصول مشترک سینمای آمریکا بریتانیا است. کارگردانی و تهیه نمایندگی 2001: اودیسه فضایی برعهده استنلی کوبریک بوده که همیشه به عنوان یکی از بهترین کارگردانان تاریخ معرفی گردیده است. فیلم نامه این فیلم از طریق کوبریک و آرتور سی. کلارک نوشته شد. این فیلم نامه تا حدودی تحت تاثیر داستان کوتاهی که کلارک پیش تر نوشته بود هم قرار داشت. رمان نگهبان منبع اصلی اقتباس فیلم 2001: اودیسه فضایی بود. شاید جالب باشد بدانید که کلارک همزمان با نگارش فیلم نامه این فیلم یک رمان با عنوانی مشابه هم آماده کرد که پس از اکران فیلم به بازار نشر عرضه شد.

لئوناردو دی کاپریو بارها و بارها فیلم 2001: اودیسه فضایی استنلی کوبریک را ستایش نموده و آن را یکی از بهترین فیلم هایی می داند که در طول زندگی اش به دیدنی آن نشسته است. دی کاپریو درباره این فیلم می گوید:

به نظر من 2001: اودیسه فضایی واقعا فراتر از یک فیلم است و یک تجربه معنوی به نظر می رسد. شما باید خودتان را در آن غوطه ور کنید آن با این فکر که کوبریک قصد داشته کاری انجام دهد که ارتباطمان با دنیا هستی را بیشتر درک کنیم. دقیقا به همین علت است که هر چه بیشتر به دیدنی این فیلم مشغول باشید احتمالا سوالات بیشتری برای شما شکل می گیرد.

خلاصه داستان: روایت های فیلم 2001: اودیسه فضایی در چهار پرده مختلف روایت می گردد 8که برهه های مختلفی از زندگی انسان در دنیا هستی را به تصویر می کشد.

When Harry Met Sally | وقتی هری سالی را دیدار کرد

نمره منتقدان: 91 از 100

یکی از محبوب ترین فیلم های کمدی عاشقانه دهه 1980 میلادی در فهرست محبوب ترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو هم حضور دارد. فیلم وقتی هری سالی را دیدار کرد در سال 1989 اکران شد و با بودجه ای 16 میلیون دلاری به فروش باورنکردنی 92 میلیون دلاری دست پیدا کرد. بسکمک از منتقدان باور دارند این فیلم سبک و سیاق نوی به کمدی عاشقانه های هالیوودی داد. راب رینر، کارگردان وقتی هری سالی را دیدار کرد، در این فیلم از بیلی کریستال، مگ رایان و کری فیشر به عنوان بازیگران اصلی کمک گرفت.

خلاصه داستان: هری و سالی دو دوست قدیمی هستند که از سال ها پیش یکدیگر را می شناسند اما آن ها نگران هستند که دوستی قدیمی شان به زودی ویران گردد بنابراین برای نجات این رفاقت دیرینه وارد عمل می شوند.

در این زمینه بخوانید:

بهترین سریال های خارجی که می توانید در تعطیلات نوروز دیدن کنید

بهترین فیلم های ترسناک سال را بشناسید

بهترین فیلم های کمدی سال را بشناسید

East of Eden | شرق بهشت

نمره منتقدان: 85 از 100

این فیلم درام که در سال 1955 اکران شد از طریق الیا کازان ساخته شده و نخستین فیلمی بود که جیمز دین، بازیگر شناخته شده سینمای کلاسیک آمریکا، را به شهرتی باورنکردنی رساند. اگرچه شرق بهشت ساختاری ساده و بی آرایش دارد اما یکی از قوی ترین روایت های ممکن را دل خودش جای داده که علت اصلی محبوبیت فیلم را دربرمی گیرد. لئوناردو دی کاپریو هم به علت علاقه ای که به جیمز دین، بازیگر افسانه ای سینمای کلاسیک، دارد این فیلم را یکی از آثار محبوب خودش می داند. شرق بهشت براساس رمانی به همین نام نوشته جان اشتاین بک نوشته شده است.

خلاصه داستان: کال و آرون پسرهای جوان یک کشاورز نسبتاً پیروز در سال 1917 و در طول جنگ دنیای اول در شهرهای ساحلی مرکزی کالیفرنیا یعنی مونتری و سالیناس زندگی می نمایند. آدام ترسک، پدر آن ها، مردی به شدت مذهبی است و توجه ویژه ای به آرون دارد. به همین علت کال تصور می نماید که محبوبیت چندانی در نزد پدرش ندارد. در شرایطی که کال و آرون تصور می کردند مادرشان سال ها پیش فوت نموده اما کال نشانه هایی پیدا نموده که ثابت می نماید او هنوز زنده است.

منبع

منبع: ایرنا زندگی

به "فیلم های محبوب لئوناردو دی کاپریو را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های محبوب لئوناردو دی کاپریو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید