افزایش 2 برابری صادرات گاز روسیه به ترکیه خبرنگاران

به گزارش وبلاگ نامه، اروپا برای سال 2021 زمستان سختی را سپری کرد و به همین دلیل واردات گاز این قاره به میزان قابل توجهی افزایش داشت.

افزایش 2 برابری صادرات گاز روسیه به ترکیه خبرنگاران

به گزارش گروه مالی وبلاگ نامه به نقل از راشاتودی، آمار های اولیه حاکی از آن است که اروپا به خاطر این که برای امسال زمستان سختی را سپری کرد واردات گاز خود را به شدت افزایش داده است.

بر همین اساس شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز خود به اروپا را در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داده است. دلیل این افزایش زمستان سردی بود که کشور های اروپا پشت سر گذاشتند.

شرکت گازپروم می گوید: تنها در ماه مارس روسیه 18.2 میلیارد مترمکعب به اروپا گاز صادر کرد که در تاریخ فروش گاز روسیه به اروپایی ها بی سابقه بوده است. در شرایط کنونی آلمان عظیمترین واردکننده گاز روسیه است و در سه ماه نخست امسال نسبت به سال 2020 واردات گاز خود را سه برابر نموده است.

بخش قابل توجهی از صادرات گاز روسیه به اروپا به وسیله خط لوله نورد استریم صورت گرفته است. صادرات گاز روسیه همچنین به صربستان 71.3 درصد و بلغارستان و یونان به ترتیب 52 و 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد نموده که دلیل آن هم بهره برداری از خط لوله انتقال گاز ترک استریم بوده است.

در حالی رومانی از خودکفایی در فراوری انرژی صحبت می نماید که واردات گاز خود از روسیه را 90 درصد بالا برده است. ترکیه هم خرید گاز خود از روسیه را در سه ماه نخست امسال دو برابر نموده و با این حساب عظیم ترین مشتری گاز روسیه محسوب می گردد.

علی رغم سیاست های ترکیه که به دنبال تنوع بخشی به منابع تأمین گاز خود است، اما به نظر می رسد دولت آذربایجان نتوانسته احتیاج های آنکارا را برآورده نموده و به همین دلیل ترک ها همچنان در حال افزایش واردات گاز از روسیه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 2 برابری صادرات گاز روسیه به ترکیه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری صادرات گاز روسیه به ترکیه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید