کاخ ثابت پاسال به صورت اضطراری ثبت ملی می گردد

به گزارش وبلاگ نامه، مدیر کل ثبت آثار و اشیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد خانه ثابت پاسال به صورت اضطراری در لیست میراث ملی کشور ثبت می گردد.

کاخ ثابت پاسال به صورت اضطراری ثبت ملی می گردد

در چند روز گذشته، رییس شورای شهر تهران، از تخریب خانه ثابت پاسال خبر داده بود اما خوشبختانه مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی اعلام نموده است این خانه ثبت ملی اضطراری می گردد. این خانه با مساحت 12 هزار متر مربع، تنها خانه به جای مانده در خیابان جردن تهران است و از جمله آثار منحصر به فرد معماری در کشور محسوب می گردد. ثبت اضطراری این خانه، موجب حفظ و ماندگاری سبک معماری آن می گردد.

فرهاد نظری در خصوص حقوق مادی و معنوی مالک خانه این چنین پاسخ داد:

به هر حال حق مالکیت اشخاص در آثار و املاک محترم است ولی ارزش ملی و قانونی آثار نباید قربانی و تحت الشعاع مالکیت ها قرار گیرد. شرایط مالکیت و حقوق مادی و معنوی خانه ثابت پاسال، پس از ثبت نهایی اثر با مالک بنا مطرح شده و مورد آنالیز قرار می گیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در خصوص خانه ثابت پاسال گفت:

رونده ثبت ملی بنای خانه ثابت پاسال به منظور پیشگیری از تخریب احتمالی به دفتر ثبت آثار و اشیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در خصوص طرح اجرایی در این بنا گفت:

قرار است طرحی مبتنی بر حفظ بنا در 20 درصد از زمین ضلع غربی شامل مجموعه ای مکمل با عنوان هتل و مرکز فرهنگی در این خانه اجرا گردد. به هیچ عنوان موضوع تخریب خانه ثابت پاسال مطرح نیست، بلکه با تعهد مالک قرار است یک مکان فرهنگی و اقامتی در قسمتی از این بنا احداث گردد.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد

به "کاخ ثابت پاسال به صورت اضطراری ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ ثابت پاسال به صورت اضطراری ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید