همایش بزرگ پیاده روی خانواده در قزوین برگزار شد

به گزارش وبلاگ نامه، چهارمین همایش پیاده روی خانواده صبح جمعه، با حضور اقشار مختلف مردم از میدان جانبازان تا سینما تابستانی باراجین برگزار گشت.

همایش بزرگ پیاده روی خانواده در قزوین برگزار شد

در این مراسم با حضور دکتر بانک معاون سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری که به منظور افتتاح چند طرح عمرانی مهمان استان قزوین بود برگزار گشت.

وی در این مراسم اظهارداشت: یکی از مهم ترین نقش ها و فعالیت هایی که نخبگان و مسئولان باید بر عهده داشته باشند ایجاد الگوی متناسب با الگوی های اجتماعی- فرهنگی هر جامعه است همین الگو می تواند به عنوان یک نماد مناسب از یک منطقه گسترش یابد.

وی افزود: تلاش دولت با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارد توسعه فرهنگ ورزش همگانی و قهرمانی است.

مرتضی روزبه استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهارداشت: حوزه سلامت و ورزش همگانی از محورهای اصلی دولت تدبیر و امید است در استان قزوین هم این محورها به طور جد در حال پیگیری است.

وی یادآورشد: به منظور گسترش فرهنگ ورزش همگانی تا به امروز جلسات مختلفی با حضور مسئولان استان برگزار گشته که ازجمله این جلسات می توان به برگزاری جلسه شورای سلامت در روزهای پنجشنبه و برگزاری ورزش همگانی در روزهای دوشنبه اشاره کرد.

استاندار قزوین شرح داد: برای انجام ورزش همگانی تا به امروز امکانات خوبی از جانب شهرداری ها در نظر گرفته شده است و دیگر بهانه ای برای ورزش نکردن وجود ندارد و همه شهروندان در شهرها و روستاها باید ورزش را جدی بگیرند.

داود محمدی کننده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم بیان نمود: ارتقاء ضریب نشاط در جامعه، ترویج ورزش همگانی و انسجام آن در بین آحاد مختلف جامعه است.

وی در ادامه قزوین را یکی از قطب های گردشگری گفت و افزود: از همه هموطنان بالأخص مردم استان های هم جوار دعوت می کنم که برای یک مسافرت ارزان و با صرف کمترین وقت قزوین را که بیش از 50 سال پایتخت ایران بوده با بیش از یک هزار 100 اثر تاریخی، طبیعی ثبت شده انتخاب کنند.

در ادامه مسعود نصرتی شهردار قزوین بیان نمود: قزوین در دوران صفویه به عنوان پایتخت انتخاب شد و با توجه به اینکه قزوین بیش از 50 سال پایتخت ایران محسوب می شد ثبت روزی به نام روز قزوین در تقویم ضروری بود.

وی گفت: همان طور که به داشتن مفاخری چون شهیدان رجایی و بابایی افتخار می کنیم باید اقداماتی برای در هر چه بهتر معرفی شدن قزوین انجام دهیم تا در آینده به عنوان یک نقطه اقتصادی و فرهنگی در دنیا مطرح شود.

مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد پیشرفت های خوبی در ورزش های قهرمانی هستیم و برای نهادینه کردن ورزش در جامعه تلاش خواهیم کرد.

مریم نخستین نایب رئیس ورزش های همگانی قزوین نیز یادآور شد: با توجه به افزایش آپارتمان نشینی باید بانوان نقش مؤثری در خو دریافت اعضای خانواده با ورزش داشته باشند و البته برای ورزش بانوان هم تمهیداتی ازجمله آموزش صحیح حرکات ورزشی در برنامه ها پیش بینی شده است.

در ادامه سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور استان و رضایی رئیس ورزش های همگانی استان به تشریح فواید ورزش اشاره کردند.

در انتها این مراسم جوایز ورزشی، فرهنگی و معنوی متناسب با سلامت مردم از سوی دستگاه های مختلف استان به قیدقرعه اهدا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همایش بزرگ پیاده روی خانواده در قزوین برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بزرگ پیاده روی خانواده در قزوین برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید