هشدار: عملکرد ضعیف دانش آموزان علاقه مند به ابزار هوشمند
به گزارش وبلاگ نامه، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بچه هایی که ساعت ها به تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی می نشینند، در مدرسه عملکرد ضعیف تری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ نامه به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بچه هایی که ساعت ها به تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی می نشینند، در مدرسه عملکرد ضعیف تری دارند.
محققان انگلیسی مطالعاتی را که بر روی نیم میلیون کودک در سراسر دنیا صورت گرفته است، تحلیل کردند
و نمرات بدتر دانش آموزان به ساعت ها تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی مرتبط بود.
در بزرگ ترین مطالعه در نوع خود، عادات تقریباً نیم میلیون کودک در سراسر دنیا مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد.
به طور کلی، زمان صرف شده بر روی صفحه نمایش ها، از جمله تلفن های همراه به میزان قابل توجهی در عملکرد بچه ها در مدرسه تأثیر گذار است.
این مطالعه در حالی صورت می گیرد که طبق دستورالعمل های دولت انگلیس قرار است در سال آینده محدودیت هایی برای زمان بازی بچه ها با وسایل فناوری در نظر گرفته گردد تا از سلامت روان آنها محافظت کند.
متخصصان آموزش و پرورش و بهداشت عمومی باید برای بهبود عملکرد تحصیلی بچه ها و نوجوانان نظارت بر وسایل فناوری را افزایش دهند و راهکارهایی به منظور کاهش بازی های ویدئویی در نظر بگیرند.
این تحقیق که در JAMA Pediatrics منتشر شده است، 58 مطالعه از 23 کشور دنیا را شامل می گردد که طی آن 480 هزار کودک و نوجوان زیر 18 سال تحت آنالیز نهاده شدند.
انتهای پیغام/
منبع: خبرگزاری فارس