آشنایی با شرکت هواپیمایی تای ایر ویز

به گزارش وبلاگ نامه، معرفی شرکت هواپیمایی تای ایر ویز

با یکی از برترین خطوط هواپیمایی کشور تایلند آشنا شوید، شرکت هواپیمایی تای ایر ویز (thai airways). این ایرلاین معروف، بزرگ ترین هواپیمایی کشور تایلند نیز محسوب می گردد و به 80 مقصد در اقصی نقاط دنیا، پرواز دارد. یکی از این مقصد ها، تهران است. برای این که با شرکت هواپیمایی تای ایرویز بیشتر آشنا شوید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این ایرلاین تایلندی را بیشتر آنالیز کنیم.

آشنایی با شرکت هواپیمایی تای ایر ویز

اطلاعات کلی و تاریخچه شرکت هواپیمایی تای ایر ویز

در سال 1960 در کشور تایلند، هواپیمایی تای ایر ویز تاسیس شد و پس از سال ها وقت و برنامه ریزی برای ساختن پایه های اصولی برای این شرکت، بالاخره در سال 1988 اولین پرواز هواپیمایی تای ایر ویز انجام شد. همانطور که بالاتر گفته شد این کشور در حال حاضر به بیش از 80 مقصد دنیا در 37 کشور مختلف در گوشه گوشه دنیا، پرواز دارد. البته این نکته نباید نا گفته بماند که بیشتر مقاصد این شرکت هواپیمایی، بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا هستند. بعلاوه این شرکت در حال حاضر دارای 75 فروند هواپیما در ناوگان خود است. 13 فروند نیز در دست سفارش دارد. اما این این نکته را نباید نیز از نظر دور داشت که این شرکت هواپیمایی در میان ایرلاین های کشورهای جنوب شرقی آسیا بیشترین پرواز را به مقصد قاره اروپا دارد. تای ایرلاینز البته پروازهای داخلی را نیز پشتیبانی می نماید و در مجموع به 11 استان تایلندی پرواز دارد که آن ها هم عمدتا دارای فرودگاه های بین المللی هستند.

شهر های چیانگ مانگ، سئول و پوکت از جمله پرواز های اصلی این شرکت هواپیمایی محسوب می گردند. شرکت هواپیمایی تای ایر ویز به صورت کلی، سهام دار و موسس ایرلاین هایی چون؛ تای اسمایل(Thai smile) و نک ایر(Nok Air)، نیز هست. بعلاوه این شرکت یکی از موسسین استار الینس نیز می باشد. فرودگاه اصلی و قطب مرکزی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین المللی سوارانابومی(سووارنابومی Airport) شهر بانکوک است. در چند ساله اخیر، شرکت هواپیمایی تای ایر ویز به خاطر نوع ارائه خدمات با کیفیتی که داشته است، برنده چندین جایزه مهم بین المللی و مهم از جمله، جایزه برترین شرکت هواپیمایی دنیا و جایزه برترین خدمه پروازی دورن کابین در سال 2006 را به دست آورد. تای ایر ویز اولین شرکت هواپیمایی بود که کابین هواپیماهای خود را مجهز به فیلتر هوا برای مقابله با گرد و غبار کرد. تای ایر ویز به خاطر این کار در سال 2004، نشان افتخار پیاده سازی سیستم مدیریت در کابین را از طرف سازمان دنیای بهداشت دریافت کرد.

آیا می دانستید که تای ایر ویز در گذشته ای که اصلا هم دور نیست، انجام دهنده طولانی ترین پرواز های بدون توقف و یک سره دنیا به مقصد نیویورک و لوس آنجلس بوده است اما، به دلیل اعمال قوانینی که باعث محدودیت شدند همانند؛ قانون محدودیت بار و گران شدن سوخت و بعلاوه بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما، این شرکت تمام پرواز های بدون توقف خود را به مقصد آمریکا، لغو کرد؟

از دیگر آمار جالبی که تای ایر ویز در این سال ها از خود به جا گذاشته است می توان به این موضوع اشاره نمود که، با توجه به این مسئله که کمی بالاتر هم بدان اشاره نمودیم که تای ایر ویز بیشترین پروازهایش را به سمت قاره اروپا و آسیای شرقی و جنوب شرقی کرده است اما، این ایرلاین در واقع اولین شرکت هواپیمایی در آسیا محسوب می گردد که به فرودگاه هیترو لندن پرواز کرد.

نام شرکت هواپیمایی تای ایر ویز: Thai Airways International

کد یاتا: TG

کد ایکائو: THA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی تای ایر ویز: www.thaiairways.com

کلاس های پروازی هواپیمایی تای ایر ویز

رویال فرست کلاس: با اضافه شدن هواپیماهای ایر باس A340- 600 و بوئینگ 400- 747، این کلاس پروازی بسیار مجلل تر از قبل شده است. جایگاه هایی که برای بدن و آرامشش مناسب است و بعلاوه مانیتورهای لمسی، تنها گوشه ای از این امکانات هستند که به تازگی به این کلاس پروازی اضافه شده است. منوی غذایی که در اختیار شما می گذارند، 22 غذای مختلف را در خود دارا است. میزان بار مجاز قابل حمل شما در این کلاس پروازی، 50 کیلوگرم است.

رویال سیلک کلاس: در دستر س ترین پرواز های تای ایر ویز، کلاس سیلک رویال است. امکانات این کلاس پرواز با رویال فرست کلاس تا حدی یکسان است. حوله گرم و انتخاب غذا از دیگر امکاناتی است که این هواپیما در اختیار شما می گذارد. در این پرواز مسافران می توانند تا 40 کیلوگرم بار با خود حمل نمایند. هواپیماهای رویال سیلک، بوئینگ 747- 400 هستند.

اکونومی کلاس: با توجه به زمان سفر، مسافران پرواز های اکونومی می توانند وعده غذایی، بالش و پتو دریافت نمایند. میزان بار مجاز هم 30 کیلو گرم است.

هواپیماهای شرکت هواپیمایی تای ایر ویز

17 فروند ایرباس A330-300

1 فروند ایرباس A350-900XWB

6 فروند ایرباس A380-800

10 فروند بوئینگ 747-400

7 فروند بوئینگ 777-200

6 فروند بوئینگ 777-200ER

6 فروند بوئینگ 777-300

14 فروند بوئینگ 777-300ER

6 فروند بوئینگ 787-8

اطلاعات ضروری برا مسافرت با شرکت هواپیمایی تای ایر ویز

  • قبل از سفر حتما اطلاعات خود را چک کرده و مدارک لازم را با خود همراه داشته باشید.
  • وب سایت این شرکت هواپیمایی دارای منوی زبان فارسی نیز هست. می توانید با مراجعه به این سایت از سایر خدمات این شرکت با خبر شوید و یا حتی سفر خود را مدیریت کنید.
  • قوانین حمل بار و میزان مجاز را حتما رعایت نمایید.
  • از سایر خدمات این شرکت در حین پرواز انتخاب و استفاده نمایید تا سفری خوش و آرام داشته باشید.
  • برای این که سفری با برنامه داشته باشید می توانید به نقشه سفر و هدایت گام به گام تای ایر ویز که در سایتش موجود است، مراجعه کرده و با توجه به دستورات و هدایت هایش، پروازی بدون مشکل با این شرکت هواپیمایی داشته باشید.
  • اگر بیماری و یا مشکل پزشکی دارید، حتما قبل از سفر به تای ایر ویز اطلاع دهید.
  • داخل کابین هواپیما به هیچ عنوان وسایلی که جزء دسته بندی سلاح های سرد و یا گرم دسته بندی می شوند را با خود به همراه نبرید.
منبع: الی گشت

به "آشنایی با شرکت هواپیمایی تای ایر ویز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت هواپیمایی تای ایر ویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید