معرفی و نقد طراحی مازراتی Grecale، تجسمی نو از هنر ایتالیایی!

به گزارش وبلاگ نامه، مازراتی انتها از دومین محصول شاسی بلندخود پس از لوانته رونمایی کرد. گره کاله یا Grecale که در زبان ایتالیایی نام یکی از معروفترین بادهای منطقه مدیترانه است، بیانگر مفهوم The Everyday Exceptional در یک SUV جمع و جور شهری است که جسارت و هویت خاص ایتالیایی این برند را در قالب روزمرگی های هیجان انگیز با چاشنی المان های لوکس به نمایش می گذارد.

معرفی و نقد طراحی مازراتی Grecale، تجسمی نو از هنر ایتالیایی!

طراحی مازراتی Grecale؛ تعریفی نو از فلسفه نو طراحی مازراتی

مازراتی Grecale پس از سوپر اسپرت مجذوب نماینده MC20، دومین محصول این شرکت است که بر اساس فلسفه نو طراحی آن تحت عنوان طراحی منحصر به فرد یا Unique by Design شکل گرفته است. به عبارت دیگر، خودروی فوق اسپرت MC20 هویت نوی را به برند مازراتی داده که نخستین بازتاب شکل گیری خاص اجزا و المان های آن را می توان در شاسی بلند گره کاله مشاهده کرد.

این فلسفه طراحی، پنج اصل اساسی از جمله طول عمر بیشتر بصری، هویت خاص و متمایز طراحی، تعادل در تضادها، رنگ ها و طبیعت نوآورانه را شامل می گردد که الهام بخش طراحی محصولات نو مازراتی بوده و نمایانگر اساس تحقیقات این برند در خصوص تفاوت یا تمایز سبک ها است. بر این اساس، در شاسی بلند گره کاله نه تنها در طراحی و نواوری های ارائه شده، بلکه در شناسایی سایر موارد مانند متریال و بافت های نو نیز از معماری معاصر الهام گرفته شده است که نتیجه نهایی آن ایجاد یک محصول منحصر به فرد از نظر خطوط و حجم پردازی است که به صورت فیزیکی و در قالب یک پیکره مجسم قابل لمس و درک است.

قبلی 1 از 4 بعدی

در نمای جلو، خودرو به واسطه استفاده از چراغ های عمودی و نیز جلو پنجره ای که به گفته مازراتی، در طراحی آن سعی شده تا بدون زیاده روی در توسعه و عری تر کردن ابعاد آن، نمایانگر هویت و ابهت بیشتر این برند باشد، حالتی ایستا و عمودی تر را به نمایش می گذارد.

بعلاوه در نسخه Trofeo این خودرو، جلو پنجره اندکی جلوتر یا برجسته تر قرار گرفته است تا چهره و شخصیت خودرو حالتی جسورانه و اسپرت تر داشته باشد. با گذر از چهره، در نمای جانبی، تضاد بصری بین خطوط و حجم پردازی های سیال، نرم و روان و نیز بعضی فرم های پر پیچ و خم ترکیب شده با زوایای تند در بعضی قسمت ها همچون فریم دور شیشه های جانبی به عنوان یکی از مشخصه های فلسفه نو طراحی محصولات مازراتی کاملا به چشم می خورد که در کنار وسواس طراحان به نحوه حرکت خطوط از قسمت کاپوت به سمت عقب و فرم کوپه مانند ستون C، شخصیتی اسپرت و مدرن را به نمایش می گذارد.

در نمای عقب، چراغ های بومرنگ شکل (که برگرفته از کوپه 3200GT، طراحی شده به وسیله جورجتو جیوجیارو Giorgetto Giugiaro) و فرم ذوزنقه ای را که به نوعی مشخصه اصلی طراحی پیکره کلی گره کاله است ایجاد می نماید؛ ضمن آنکه ویژگی هایی مانند اسپویلر بزرگ، حالت خمیده ستون C و سطح پردازی شیشه عقب در کنار طراحی خاص دیفوزر، شخصیتی اسپرت و مجذوب نماینده را همچون سایر قسمت ها به نمای عقب گری کاله بخشیده است.

نوترین آگهی های خودرو

طراحی داخلی مازراتی Grecale؛ ترکیبی هوشمندانه از ظاهری شیک با تکنولوژی مدرن

طراحی فضای کابین مازراتی Grecale یک نقطه عطف در بین محصولات این برند است چرا که در مقایسه با طراحی سنتی و تقریبا قدیمی کابین لوانته، از ظاهری مدرن در کنار مواد و متریالی بسیار با کیفیت برخوردار است که تعریف نوی از هنر و مهندسی ایتالیایی است.

از جمله ویژگی ها که سبب مدرن تر به نظر رسیدن طراحی داخلی این خودرو شده می توان به حذف دکمه های فیزیکی کنسول مرکزی و استفاده از صفحه نمایش (کلاستر) و اطلاعات تفریح 12/3 اینچی در کنار یک نمایشگر کنترلر 8/8 اینچی اشاره نمود که اطلاعات و کاربری های بیشتری را برای راننده و سرنشین به ارمغان می آورد.

بعلاوه، حذف دکمه های فیزیکی از پنل مرکزی باعث افزایش فضاهای کاربردی در کنسول میانی شده است. از دیگر ویژگی ها و امکانات این کابین ساده و مینیمال و در عین حال مدرن می توان به نمایشگر هدآپ با برترین کیفیت و زاویه دید، صفحه نمایش دیجیتالی ساعت بالای داشبورد با قابلیت نمایش قطب نما، سیستم اندروید آتو و اپل کار پلی بی سیم همراه سیستم صوتی سفارشی با برند ایتالیایی Sonus Faber به همراه 21 بلندگو و 1200 وات قدرت اشاره نمود.

قبلی 1 از 4 بعدی

مشخصات فنی مازراتی Grecale؛ قلپ تپنده و قوای محرکه

مازراتی Grecale نو در سه تریم Madona ،GT و Trofeo و یک نسخه فراوری محدود PrimaSerie عرضه خواهد شد که نسخه های GT و Madona با یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به همراه سیستم هیبرید ملایم عرضه می شوند که قدرت هایی معادل 300 اسب بخار در نسخه GT و 330 اسب بخار در نسخه Madona با گشتاور یکسان 450 نیوتن متری را فراوری می نمایند.

تریم Trofeo نیز مجهز به یک پیشرانه سه لیتری V6 توئین توربو است که از در ساخت آن از پیشرانه خودروهای فرمول یک الگو گرفته شده و قدرتی معادل 530 اسب بخار و گشتاوری 620 نیوتن متری را فراوری می نماید. بعلاوه، در سال آینده یک نسخه تمام الکتریکی با نام Grecale Folgore عرضه خواهد شد که بر اساس بعضی اخبار غیر رسمی، از یک باتری 105 کیلووات ساعتی استفاده می نمایند و گشتاوری معادل 800 نیوتن متر را فراوری خواهد نمود.

جمع بندی

کلام آخر اینکه شاید گره کاله، نهایت آنچه از مازراتی انتظار داریم نباشد، ضمن آنکه جمع و جور بودن ابعاد کلی خودرو در مقایسه با برادر بزرگترش، کار را برای طراحان در رسیدن به تناسبانی پخته در بدنه سخت نموده، اما بدون شک گره کاله یکی از زیباترین محصولات مازراتی در سال های اخیر محسوب می گردد.

عرضه این کراس اوور لوکس در نیمه اول امسال میلادی در اروپا و پس از آن در پاییز امسال در بازارهای استان متحده، کانادا و آمریکای لاتین و با قیمت پایه حدود 65 هزار دلار برای تریم GT و تا فول ترین نسخه به بیش از 80 هزار دلار می رسد که البته برای رزرو خرید باید 500 دلار به شرکت پرداخت کنید که اگر منصرف شدید عودت دادنی در کار نیست!

خرید و فروش و قیمت مازراتی

نوترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی و نقد طراحی مازراتی Grecale، تجسمی نو از هنر ایتالیایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و نقد طراحی مازراتی Grecale، تجسمی نو از هنر ایتالیایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید