عکاسباشی: فراخوان ارسال عکس به وسیله تلفن همراه

به گزارش وبلاگ نامه، کشور عزیز ما به لطف موقعیت جغرافیایی ناب و تاریخ بسیار غنی که دارد، جاذبه های معماری و طبیعی بیشماری را در خود جای داده است. کشوری که هر چهار فصل را می توان همزمان در آن مشاهده کرد و بعلاوه میراث بی مثالی از هنر و شکوه گذشتگان را در آن پیدا کرد. متاسفانه با وجود چنین ظرفیت های بالقوه ای تا به امروز نتوانسته ایم به درستی از آن در خدمت صنعت گردشگری و مهم تر از همه معرفی کشورمان به جهانیان استفاده کنیم. به خاطر احساس مسئولیتی که در خود دیدیم، تصمیم گرفتیم دست به حرکتی جدی بزنیم و کمی از این بار مسئولیت را با شما شریک شویم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

عکاسباشی: فراخوان ارسال عکس به وسیله تلفن همراه

امروزه، توریستی صنعتی بسیار بزرگ محسوب می گردد، به طوری که درصد بالای فراوری ناخالص ملی بسیاری از کشورها به این صنعت متکی است. هر کشوری که به درستی از ظرفیت های این تجارت بزرگ استفاده نکند، تا حد زیادی از چرخه مالی دنیا عقب خواهند ماند. خوشبختانه ایران کشوری است که از نظر داشتن جاذبه توریستی بسیار غنی است. ولی به دلایل مختلفی تا کنون نتوانسته ایم تعداد زیادی توریست خارجی را پذیرا باشیم. باید بدانیم که سرازیر شدن سیل توریستان دنیای به کشور، چرخه اقتصاد را نه تنها برای دولت، بلکه برای هرکدام از ما به گردش در می آورد. سایت وبلاگ نامه به صورتی جدی در راه معرفی جاذبه های ارزشمند ایران و دنیا به شما عزیزان کوشش می نماید، اما تعیین است که تیمی چند نفره، به تنهایی نمی تواند آنطور که شایسته است، همه دنیا، به خصوص ایران زیبا را پوشش دهد. علاوه بر این، مردم بومی هر شهر، روستا، کوی و برزن، جاذبه های منطقه سکونت خود را بهتر می شناسند و بعلاوه برای بسیاری از ما امکان سفر به تمام نقاط ایران زمین و حتی دنیا وجود ندارد. مهمتر از همه اینکه زیبایی در چشم هر انسانی با دیگری فرق دارد و هر عکس تفسیری دوباره از دنیا پیرامون ماست .هر کجا که نوری باشد شما می توانید عکاسی کنید.

امروزه به لطف تکنولوژی تلفن های همراه، بستر بزرگی به نام اینترنت، شبکه های اجتماعی و هنر استثنایی عکاسی، هرکدام از ما در نوع خود هنرمند محسوب می شویم و مانند گذشته نیازی به طی کردن مراحل سخت و تخصصی عکاسی نداریم. عکس هایی متفاوت از نگاه شما با مضمون منظره ها طبیعی، جاذبه های توریستی، بناهای یادبود و تاریخی شهر و دیار خود و یا جایی که به آن سفر نموده اید. در هر جای این کره خاکی هنر و حس شما با عکس ارسالیتان در آن لحظه نمایان می گردد. موبایل های دوربین دار و دنیایی که روزانه میلیاردها بار به ثبت می رسد. تنها کاری که باید بکنیم این است که تلفن هوشمند خود را از جیب در بیاوریم و با رفتن به اپلیکیشن دوربین و لمس کلید شاتر، آن چه را که چشممان می بیند ثبت کنیم و دیگران را در لذت بردن از تجربه های اینچنینی شریک کنیم.

از آنجاییکه این یک فراخوان عمومی است و اغلب خوانندگان فهیم وبلاگ نامه عکاس حرفه ای نیستند، ملاک های انتخاب عکس بسیار ساده است:

1. زیبایی بصری (رنگ بندی، قاب بندی، اندازه نور)

2. گویا بودن تصویر (به خوبی در همان عکس آن جاذبه را به زبان تصویر معرفی نموده باشد)

3. نمای تصویر (تصویر از برترین زاویه گرفته شده باشد)

4. خلاقیت در گرفتن تصویر

نکته: الگو گرفتن از عکس های آماده مانعی ندارد.

ما هر آدینه عکس های منتخب هفته را با نام خودتان در سایت وبلاگ نامه منتشر می کنیم و ذوق و حس شما را با کاربرانمان به اشتراک می گذاریم. هنر خودتان را با آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال کنید و منتظر نشر آن با نام خودتان در مجله آنلاین ما باشید.

[email protected]

هم چنین اگر نمی دانید برای عکاسباشی از کجا آغاز کنید، حتما مقالات راهنمای عکاسی با موبایل وبلاگ نامه را مطالعه کنید.

منبع: کجارو

به "عکاسباشی: فراخوان ارسال عکس به وسیله تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسباشی: فراخوان ارسال عکس به وسیله تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید