صندوق املاک و مستغلات به مردم یاری می نماید گام به گام وارد حوزه مسکن شوند

به گزارش وبلاگ نامه، وزیر اقتصاد گفت:صندوق املاک و مستغلات می تواند به خانوار یاری کند که مردم گام به گام وارد حوزه مسکن شوند بعلاوه این صندوق می تواند مشکل نقدینگی فعالان مالی را مرتفع کند.

صندوق املاک و مستغلات به مردم یاری می نماید گام به گام وارد حوزه مسکن شوند

آقای احسان خاندوزی گفت: برای افرادی که در حوزه تامین مالی دغدغه داشتند ابزار صندوق املاک و مستغلات مفید است. ما در این حوزه بسیار عقب بودیم.

به گفته او: ما از منظر مردمی در اقتصاد با سختی ورود سرمایه خرد مردم در حوزه مسکن روبرو هستیم و ابزار دیگری که بخواهیم سرمایه خرد مردم در زمینه املاک وارد آن گردد وجود نداشت.

خاندوزی گفت: قریب به 40 درصد، بیش از یک سوم هزینه های خانواده ها در زمینه مسکن صرف می گردد این سهم هزینه بالایی است و با توجه به مسائل و عقب افتادگی ها سبب شده است که دسترسی خانواده ها سخت و برای بعضی از مردم تبدیل به رویای به دور از دسترس گردد.

او می گوید:این صندوق ها می تواند به خانوار یاری کند که مردم گام به گام وارد حوزه مسکن گردد مورد بعد این که فعالان مالی که احتیاج به نقدینگی داشتند و با مشکل روبرو بودند این صندوق ها این مشکل را می تواند مرتفع کند.

وزیر اقتصاد می گوید:از همکاران در حوزه بانک در خواست می گردد به طور ویژه از این ابزار برای دارایی خود استفاده نمایند دولت نیز که دارایی زیادی در این خصوص دارد انتظار است که در این زمینه پیش قدم گردد.

آقای مجتبی توانگر گفت:در مورد قانون جهش فراوری مسکن در ماده 5 به صورت مستقیم به صندوق املاک و مستغلات اشاره شده که یکی از ریل گذاری درست بود.

او می گوید:صندوق املاک و مستغلات یک اقدام موثر در جهت گام برداشتن در حوزه اقتصاد دیجیتال و توکن است. این صندوق ها یک بستر خوب برای مردم است که مردم از تورم عقب نیفتند.

او گفت:وقتی املاک و مستغلات مطرح می گردد احتیاج است اطلاعات به روز و شفاف به نمایش داده گردد که این رقم می خورد ما هم در مجلس آمادگی داریم خلا ءهای موجود در این زمینه را مرتفع کنیم.

وبلاگ نامه مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صندوق املاک و مستغلات به مردم یاری می نماید گام به گام وارد حوزه مسکن شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق املاک و مستغلات به مردم یاری می نماید گام به گام وارد حوزه مسکن شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید