شانس برد در لاتاری خودرو

به گزارش وبلاگ نامه، نتایج قرعه کشی خودرو به وسیله سامانه تخصیص یکپارچه، روز گذشته با تقاضای حدود چهارمیلیون و 200هزار نفر اعلام شد.

شانس برد در لاتاری خودرو

به گزارش دنیای اقتصاد، بر این اساس نزدیک به 3میلیون و 900هزار نفر در طرح عادی و 300هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت نام کردند که بعد از استعلام، 145هزار مادر، واجد شرایط بوده اند. به این ترتیب با توجه به ثبت تقاضای خودرو در قالب طرح جوانی جمعیت، شانس هر مادر برای برنده شدن یک به 6/ 1است. این در حالی است که شانس برنده شدن افراد عادی یک به 44پیش بینی می گردد.

قرعه کشی نخستین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه، روز گذشته برگزار گردید، طرحی که گفته می گردد بیش از چهار میلیون تقاضا در آن ثبت و 177هزار دستگاه محصول مختلف عرضه شده است.

طبق گفته مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، 176هزار و 911 خودرو در دور نخست قرعه کشی به وسیله سامانه متمرکز عرضه شده است. عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: در این دوره 4میلیون و 175 هزار و 352 نفر ثبت نام کردند که 3 میلیون و 887 هزار و 301 نفر در طرح عادی و 297 هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت نام نموده اند. وی تاکید نمود: بعد از استعلام، تعیین شد 145 هزار نفر از مادران، واجد شرایط بوده اند.

با در نظر گرفتن عرضه 177 هزاردستگاهی، اندازه خودروهای عرضه شده در نخستین طرح فروش یکپارچه، کمتر از وعده وزارت صمت است. صمتی ها وعده داده بودند در هر طرح فروش، 200 تا 300 هزار محصول مختلف عرضه خواهد شد. اگر کف این عدد را نیز در نظر بگیریم، 23 هزار دستگاه خودروی کمتری در طرح فروش نخست عرضه شده است. اما با در نظر گرفتن همین اعداد و ارقام تعیین می گردد شانس برنده شدن ثبت نام کنندگان در نخستین طرح فروش یکپارچه و نسبت به فروش های قبلی، بسیار بیشتر شده است. طبق اعلام مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، در طرح موردنظر بیش از چهار میلیون و 175 هزار نفر ثبت نام نموده اند، که در مقایسه با طرح های قبلی، کمتر است. بعلاوه با در نظر گرفتن عدد 177 هزاردستگاهی برای عرضه، خودروهای بسیار بیشتری نیز نسبت به گذشته به فروش گذاشته شده اند. بنابراین این آمار نشان می دهد شانس برنده شدن ثبت نام کنندگان بسیار بالا رفته است.

در گذشته، چیزی حدود شش میلیون نفر برای چند هزار دستگاه خودرو (معمولا کمتر از 20 هزار دستگاه) ثبت نام می کردند، بنابراین شانس برنده شدن بسیار پایین و برای این آمار، یک به 300 بود. حالا اما با توجه به تقاضای بالغ بر چهار میلیون نفری و عرضه 177 هزاردستگاهی، شانس برنده شدن در طرح های فروش خودرو یک به 23 شده است. این البته در حالی است که بناست نصف خودروهای عرضه شده در قالب فروش یکپارچه اخیر، در قالب طرح جوانی جمعیت، به مادران دارای دو فرزند و بیشتر (که تاریخ تولد فرزند دوم به بعد آنها نوزدهم آبان 1400 به بعد است) اختصاص یابد. بنابراین برای محاسبه شانس ثبت نام کنندگان عادی، باید نصف خودروهای عرضه شده را ملاک قرار داد. با در نظر گرفتن اینکه تعداد متقاضیان عادی بسیار بیشتر از مادران دارای دو فرزند است، آنها شانس خیلی کمتری برای برنده شدن خواهند داشت. از آن سو اما شانس مادران دارای دو فرزند برای برنده شدن در طرح های فروش خودروسازان بسیار بالاتر از افراد عادی است. با توجه به ثبت تقاضای 145 هزارنفری در قالب طرح جوانی جمعیت و لحاظ کردن نصف ظرفیت فروش (88 هزار و 500 دستگاه)، شانس هر مادر شرکت کننده برای برنده شدن، یک به 6/ 1 است. این در حالی است که با در نظر گرفتن سه میلیون و 800 هزار تقاضای دیگر، شانس برنده شدن افراد عادی در طرح اخیر فروش، یک به 44 خواهد بود.

منبع: فرارو

به "شانس برد در لاتاری خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس برد در لاتاری خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید