حذف 34 سهمیه کسب شده ورزش ایران برای حضور در بازی های پارالمپیک

به گزارش وبلاگ نامه، خبرنگاران - گروه ورزش: 73 سهمیه نتیجه حضور ورزشکاران جانباز و معلول و نابینا و کم بینای ایران در میادین انتخابی برای شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک تا به امروز است.

حذف 34 سهمیه کسب شده ورزش ایران برای حضور در بازی های پارالمپیک

اولین سهمیه پارالمپیکی ایران برای این بازی ها دو سال پیش توسط تیم ملی والیبال نشسته و با قهرمانی در مسابقات جهانی هلند به دست آمد. بعد از آن فرایند کسب سهمیه توسط ورزشکاران دیگر رشته ها دنبال شد و تا فاصله زمانی یکی دو ماه مانده به شروع بازی های پارالمپیک ادامه خواهد داشت.

کسب سهمیه پارالمپیک اگرچه در میادین مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک انجام می گردد اما انجام آن توسط ورزشکاران ایران ملاک قطعی برای اعزام آنها به توکیو نخواهد بود. این موضوعی است که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بارها به آن اشاره و تاکید داشته اند که در اعزام کاروان به توکیو سیاست کیفی گرایی را دنبال می نمایند.

بر همین اساس کمیته ملی پارالمپیک در فاصله هشت ماه مانده به برگزاری بازی های پارالمپیک توکیو، حدود نیمی از سهمیه های به دست آمده برای این بازی ها را از ترکیب اعزامی کنار گذاشته است.

حذف 34 سهمیه پارالمپیک از 7 رشته

آنالیز شرایط دارندگان سهمیه پارالمپیک از آنجایی توسط وبلاگ نامه پیگیری شد که دو روز پیش در رابطه با تیم ملی فوتبال پنج نفره و اعزام این تیم به توکیو ابهاماتی مطرح و حتی جواد فلفلی سرمربی تیم ملی هم اعلام نموده بود که به خاطر بلاتکلیفی حضور در جام جهانی کوچک (ژاپن) منتفی شده است.

آنالیز ها اما نشان داد که فوتبال پنج نفره و ورزشکارانی از دیگر رشته ها فاقد شرایط لازم و مصوب برای حضور در پارالمپیک سال آینده تشخیص داده شده و به همین دلیل کمیته ملی پارالمپیک بر روی نام آنها خط قرمز کشیده است.

بر این اساس و از مجموع 73 سهمیه کسب شده برای بازی های پارالمپیک 2020 توکیو، 34 سهمیه از 7 رشته حذف شده اند. این سهمیه ها عبارتند از:

سهمیه های حذف شده از پارالمپیک 2020 توکیو

نام رشته تعداد سهمیه های حذف شده
بسکتبال با ویلچر 12 سهمیه
فوتبال پنج نفره 8 سهمیه
دوومیدانی 4 سهمیه
تیروکمان 3 سهمیه
شنا 3 سهمیه
وزنه برداری 2 سهمیه
تیراندازی 2 سهمیه
7 رشته 34 سهمیه

تیم ملی فوتبال پنج نفره در حالی از حضور در پارالمپیک توکیو کنار گذاشته شده که بعد از عنوان ششمی در پارالمپیک لندن پیروز به کسب مدال نقره در پارالمپیک ریو شد. این تیم مهرماه گذشته از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) و به واسطه نایب قهرمانی در این رقابت ها صاحب سهمیه شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم آذرماه با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (تایلند) سهمیه پارالمپیک را به دست آورد. این تیم در بازی های پارالمپیک پکن با مشکلاتی روبرو شد که به واسطه آن ضمن محرومیت از آن دوره بازی ها، پارالمپیک 2012 لندن را هم از دست داد. بسکتبال با ویلچر اما برای پارالمیک 2016 ریو صاحب سهمیه شد و در میان 12 تیم شرکت نماینده در این بازی ها صندلی دهم را به دست آورد.

اعزامی قطعی دارندگان 39 سهمیه

کمیته ملی پارالمپیک پیش بینی دقیقی از شرایط رشته ها و ورزشکاران تحت پوشش خود برای حضور در پارالمپیک دارد و بر اساس همین پیش بینی ها، سیاسیت کیفی در رابطه با اعزام به توکیو را اجرایی نموده است.

مبنای اعزام تیم ها و ورزشکاران به پارالمپیک تابستانی سال آینده حضور در یکی از چهار گروه پیش بینی شده است. این گروه ها شامل ورزشکاران شانس مدال طلا، نقره و برنز است و یا نمایندگانی که پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارند.

کمیته ملی پارالمپیک در خصوص ورزشکاران همه رشته ها با لحاظ کردن سیاسیت خود اقدام به مشخص تکلیف برای اعزام شدن یا نشدن ورزشکاران نموده اند. بر این اساس از مجموع 73 سهمیه کسب شده، اعزام دارندگان 39 سهمیه قطعی است. این سهمیه ها عبارتند از:

سهمیه های اعزامی به پارالمپیک 2020 توکیو

نام رشته تعداد سهمیه های اعزامی
والیبال نشسته 12 سهمیه
دوومیدانی 9 سهمیه از 13 سهمیه
تیروکمان 5 سهمیه از 8 سهمیه
وزنه برداری 6 سهمیه از 8 سهمیه
تیراندازی 3 سهمیه از 5 سهمیه
جودو 2 سهمیه
تکواندو 2 سهمیه
7 رشته 39 سهمیه

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 4 تا 15 شهریورماه (25 آگوست تا 6 سپتامبر) در توکیو برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حذف 34 سهمیه کسب شده ورزش ایران برای حضور در بازی های پارالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف 34 سهمیه کسب شده ورزش ایران برای حضور در بازی های پارالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید