به میهمانی ستاره ها؛ نگاهی بر گردهمایی اخیر بنز بازان در تهران

به گزارش وبلاگ نامه، جمعیت از اتوبان کرج سرازیر شده اند به سمت مجموعه ورزشی آزادی و پیست اتومبیلرانی قدیمی تهران که روزگاری آن را به عنوان پارکینگ یک می شناختند، از شوق تماشا آدم ها گل از گلش شکفته و خودش را انداخته زیر پای هزاران نفر. با اینکه هنوز آزار و اذیت کووید 19 تمام نشده اما دیگر کسی جلودار خانواده هایی که عصر آدینه ای حوصله شان سر رفته و در این یکی دو سال به نوعی در خانه حبس بوده اند، نیست. عشق ماشین ها، ترافیک غیرعادی خروجی استادیوم آزادی را به جان خریده اند و با احتمال بارش باران گل آلود هم کنار آمده اند. وقت نمایش فرا رسیده و ستاره ها منتظرند!

به میهمانی ستاره ها؛ نگاهی بر گردهمایی اخیر بنز بازان در تهران

عکس ها و ویدیوهای این رویداد به وسیله محمدرضا اناری تهیه شده است.

مرور تاریخ

تقریبا می توان گفت نخستین همایش خودروهای خاص در سال 1401 در پیست آزادی پریروز برگزار گردید و در اولین میزبانی، اعضای کلوپ مرسدس بنز ایران پذیرای علاقمندان پرتعداد خودرو بودند (شایان توجه است قدمت کلوپ های مرسدس بنز در جهان به بیش از 8 دهه برمی گردد و کشورمان نیز بیش از 15 سال است که از این موهبت برخودار است. کلوپ مرسدس بنز به صورت رسمی برای اولین بار در سال 1383 به وسیله همکار و دوست عزیزمان مسیح فرزانه و با همکاری دایملر کرایسلر و مجوز مرسدس بنز آلمان به ایران آورده و تاسیس و آغاز به فعالیت کرد و پس از چند سال مدیریت آن تغییر کرد). از همان دقایق نخست ساعات رسمی همایش، هزاران نفر خود را به محوطه پیست اتومبیلرانی رساندند تا بعد از دو سال دوری، دوباره پیست قدیمی تهران با دیدنگران و علاقمندان جهانی سرعت و اتومبیل آشتی کند.

قبلی 1 از 5 بعدی

خودروها تقریبا با تفکیک مدل و کلاس در جهت و پیچ های پیست آرایش گرفته اند و نقطه مشترک همه آن ها آرم مشهور مرسدس بنز یا همان ستاره سه پر است که آن جلو و بر پیشانی جلو پنجره مشهور و آشنای اتومبیل آلمانی چشمک می زند. اینجا به نوعی گذرگاه تاریخ نیز هست، از بنزهای قدیمی 170 و 180 گرفته تا مرسدس چشم گلابی و چراغ خربزه ای! از کلاس E دانشجویی گرفته تا بنزهای معروف به معماری و اس کلاس تانک و حتی مینی بوس عهد دقیانوس که هنوز هم در خیابان ها و جاده های ایران مشغول جابجا کردن مسافران هستند.

بابابزرگ ها صاف می فرایند سراغ اتاق های قدیمی مرسدس با آن سپرهای آب ورشو و دوبل که با چراغ های گرد و قلمبه، ترکیب جذابی را آن قدیم ها ساخته بودند. مرسدس های گازوئیلی و 180 های نونوار هم انگاری از سر صحنه سریال های قدیمی یا عکس های سیاه و سفید میدان فردوسی دهه 1340 آمده اند. خلاصه جهانی عجیبی است از رنگ و برق و خاطره…

جدیدترین آگهی های خودرو

اسب ها در حبس!

جوان ترها هم با سه تا چشم در پی چند ماشین امروزی هستند که نمونه های شان بسیار کم است و فقط می گردد عکس های آن ها را در مسابقات مهم جهان دیدن کرد. با اینکه چند سالی است واردات خودرو بسته شده و گُرّ و گُرّ ماشین های هیولا وارد مملکت نشده، اما بالاخره هنوز در گاراژهای زیرزمینی بعضی افراد، مرسدس های عجیب الخلقه از نوع پلاک ملی و گذر موقت وجود دارد.

در پارکینگ کوچک ضلع غربی پیست، کمی آنطرف تر از پیچ اول، خاص ترین مرسدس ها از گذشته تا امروز کنار هم قرار گرفته اند. از اس ال سبز روشن با آن داشبورد فلزی تا بنز کالسکه ای مشکی و از همه پرطرفدارتر هم اس ال اس قرمز رنگ که ظاهرا نزدیک به 30 میلیارد تومان قیمت دارد! میهمان ویژه این جمع اما مرسدس جی تی اس مشکی رنگ کاملا جدیدی است که صدای غرش موتورش، زانوی همه هواداران اسب بخار را سست نموده است.

قبلی 1 از 5 بعدی

مرسدس های خاص از راه که می رسند برای دقایقی می فرایند پشت نوار زرد و بعد که خوب خودشان را نشان دادند و غرولُند موتورشان به آسمان رفت، آن وقت باید راهشان را از میان جمعیت باز نمایند و بفرایند به میانه های پیست و احوال نسل قبلی های شان را بپرسند.

مرسدس جی تی اس مشکی رنگ هم به همین منظور از جایگاه ویژه بیرون آمد و خواست که برود به وسط پیست اما در میان جمعیت گیر افتاد. آن مشکی براق که انگار توده ای به عمق یک کیلومتر از کربن خالص بود، هن و هن کنان و آسّه آسّه جلو می رفت در حالی که در محاصره صد نفر آدم قرار گرفته بود. جوان ها دو تا چشم داشتند، یکی هم از موبایل شان قرض نموده بودند و سانت به سانت حرکت این غول زیبا را می پاییدند. انگار که هزار اسب چموش و قلدر را در یک قفس حبس نموده بودند!

آنطرف تر هم سِری بنزهای 180 با رنگ درخشان سرخ و آبی و مشکی، دلبری می نمایند و صاحب یکی از آنها دارد درباره دردسرها و هزینه های زیادی که این ماشین ها برای بازسازی دارند، سخنرانی پرشوری می نماید:فقط همین میله گِج روغنش رو دو و نیم میلیون دادم خریدم …!

میهمانان خارجی

در کنار چند دستگاه بنز یونیماگ که صاحبان داخلی دارند، دو مرسدس بنز گنده بک در هیبت کمپر وَن هم قرار دارند که صاحب آنها دو گردشگر سوئیسی هستند. دنیل و همسرش، دو گردشگر خوش صحبت و اجتماعی هستند که با دو مرسدس کاروان بزرگ از دو سال قبل جهانگردی می نمایند و بیش از 4 هفته هم هستند که قلابشان در ایران گیر نموده و حسابی از دیدنی های مملکت ما خوششان آمده.

دَنیل از اینکه به این همایش دعوت شده حسابی لذت برده و با حوصله به همه سوالات فارسی، انگلیسی و آلمانی مردم جواب می دهد و حتی با رئیس فدراسیون اتومبیلرانی هم مصاحبه می نماید. با این احوال هرگز تعجب خود را از این همه اشتیاق و حضوری که مردم برای دیدنی مرسدس ها از خود نشان می دهند، پنهان نمی نماید. عشق ماشین ها هم در حال گشت و گذار در تاریخ اند و دارند خاطرات قدیمی خود را با بنزها در سال های دور و نزدیک مرور می نمایند. ستاره های سه پر هم خروار خروار اصالت را زیر پای دیدنچی ها می ریزند.

در ادامه می توانید کلیپ کوتاهی که از این رویداد به وسیله محمدرضا اناری تهیه شده را دیدن کنید:

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/05/gathering-of-benz-lovers-in-tehran.mp4

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار

به "به میهمانی ستاره ها؛ نگاهی بر گردهمایی اخیر بنز بازان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به میهمانی ستاره ها؛ نگاهی بر گردهمایی اخیر بنز بازان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید