برای ابتلا به دلتا به یک دهم ذرات ویروس کرونا احتیاج است

به گزارش وبلاگ نامه، مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور روسیه گفت: نوع دلتا از یک ارگانیسم آلوده به یک فرد آلوده بسیار سریع تر منتقل می گردد.

برای ابتلا به دلتا به یک دهم ذرات ویروس کرونا احتیاج است

به گزارش وبلاگ نامه، رینات ماکسیوتوف، مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور گفت: نوع دلتا از یک ارگانیسم آلوده به یک فرد آلوده بسیار سریع تر منتقل می گردد.

مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور گفت: نوع دلتای ویروس کرونا بسیار قابل انتقال نسبت به نوع اولیه ووهان است، زیرا ده برابر کمتر احتیاج به ذرات ویروس برای ابتلا به عفونت است.

وی در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی Rossiya-1 گفت: ما در طول مطالعه دریافتیم که اندازه ویروس کافی برای آلوده کردن ده برابر کمتر است. نوع دلتا بسیار سریعتر از یک موجود زنده به یک فرد غیر آلوده منتقل می گردد.

گونه دلتا ویروس کرونا برای اولین بار در اکتبر 2020 در هند ثبت شد و طبق گفته موسسه علوم پزشکی هند، این نوع می تواند افرادی را که با واکسن کرونا کواکسین و واکسن کواشیلد واکسینه شده اند آلوده کند.

واکسن ضدکرونای کوواکسین به وسیله موسسه تحقیقاتیبهارات بیوتک مستقر در حیدرآباد و با همکاری انستیتوی ملی ویروس شناسی (NIV)، پونا و شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) ساخته شده، این واکسن بر اساس زمینه و بستر تایید شده از ویروس های مرده ساخته شده است. در مقابل واکسن کوویشیلد، به وسیله دانشگاه آکسفورد و با مشارکت موسسه آسترازنکا تهیه و آماده شده است. موسسه سرم هند، فراوری این واکسن انگلیسی را بر عهده دارد. کوویشیلد بعلاوه بر اساس ساختار ناقل ویروسی ساخته شده است و یک آدنو ویروس ناقص شامپانزه به نام ChAdOx1 است که برای انتقال پروتئین زنجیره ویروس کرونا به سلولهای انسانی مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است.

مقامات هندی باور دارند، سویه دلتاپلاس حتی از نوع دلتا هم مسری تر است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "برای ابتلا به دلتا به یک دهم ذرات ویروس کرونا احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ابتلا به دلتا به یک دهم ذرات ویروس کرونا احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید