10 مجله برتر در زمینه شیمی

به گزارش وبلاگ نامه، یکی از موارد مهم در علم امروز آگاهی از راستا جهانی پژوهش می باشد که این امر جز با توجه به پایگاه ها و مجلات معتبر و برتر در هر زمینه علمی میسر نیست. با آنالیز موضوعات به چاپ رسیده در مجلات برتر و شاخص در سطح جهانی می توان جهت علمی جهان را ملاحظه نمود و زمینه پژوهش خود را براساس آن برنامه ریزی کرد، چرا که راستا علمی جهان نشان دهنده مسایل مهم و نیازهای دارای اولویت بیش تر می باشد.

10 مجله برتر در زمینه شیمی

در این میان رشته شیمی به عنوان یک از علوم پایه که دارای کاربردی اساسی و وسیع در طیف وسیعی از رشته های علمی و بین رشته ای دارد دارای تعداد بسیار زیادی از مجلات و پایگاه های علمی می باشد که این موضوع خود نشان از میزان گستردگی روز افزون فراوری داده علمی در این رشته دارد.

در ادامه با 10 مجله علمی برتر که بر اساس داده های خروجی دو پایگاه معتبر وب آو ساینس (از موسسه تامسون رویترز) و اِسکُپِس (از موسسه الزویر) در زمینه شیمی فعالیت دارند و کلیدواژه شیمی (chemistry) به عنوان موضوع اصلی و یا حداقل یکی از موضوعات آن به شمار می رود، با شما همراه خواهیم بود.

SJR که مخفف عبارت SCImago Journal Rank است روش مورد استفاده توسط پایگاه اِسکُپِس به منظور رتبه بندی مجلات است. اساس این روش بر مبنای محاسبه ارجاعات وزن دار می باشد. به این معنی که میان ارجاعات صورت پذیرفته به مقالات مجله ای خاص بر اساس نوع زمینه علمی و همچنین صندلی و اعتبار مقالات ارجاع دهنده تفاوت قایل می شود و برای هر یک از آن ها ضریب مشخصی در نظر می گیرد.

پی نوشت بر خلاف انتشارات نیچر که بخش شیمی آن به صورت مجزا دارای مجله مخصوص به خود است (Nature Chemistry) مجله بسیار معتبر ساینس (Science) با وجود چاپ مقالات بسیار معتبر در حوزه شیمی به علت بین رشته ای بودن و عدم درج عنوان کلید واژه شیمی در زمینه کاری خود در لیست بالا نیامده است. این مجله دارای ضریب تاثیر 37/2 و میزان SJR برابر با 13/5 می باشد.

منبع: ویکی گرام

به "10 مجله برتر در زمینه شیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مجله برتر در زمینه شیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید