دومین جشنواره زردک خرانق 14 و 15 آذرماه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نامه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دومین جشنواره زردک خرانق روزهای پنجشنبه و آدینه 14 و 15 آذرماه سال جاری به میزبانی روستای تاریخی خرانق یزد برگزار می گردد.

دومین جشنواره زردک خرانق 14 و 15 آذرماه برگزار می گردد

فتاحی مسئول روابط عمومی بخشداری خرانق با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز اولین جشنواره زردک خرانق در سال گذشته، روستای تاریخی خرانق، سال جاری نیز میزبانی این جشنواره را به عهده دارد. وی با اشاره به برنامه های درنظر گرفته شده، برای این جشنواره، گفت: برگزاری آئین های ویژه افتتاحیه و اختتامیه با حضور بخشدار محترم خرانق و مسئولان اجرایی و انتظامی استان، اجرای مراسم نمادین برداشت زردک از مزرعه و شستشوی این محصول در قنات روستای خرانق، معرفی انواع غذاها و محصولات به دست آمده از زردک، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات و غذاهای محلی در محوطه کاروانسرای تاریخی خرانق، اجرای موسیقی و سرودهای محلی توسط هنرمندان مطرح استان، اجرای برنامه های شاد و مفرح توسط مجریان توانمند و سرشناس استان، اجرای بازی های محلی توسط بچه ها در مقاطع سنی مختلف، معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری روستای تاریخی خرانق و دیگر روستاهای تابع بخش خرانق و ... از مهمترین بخش های دومین جشنواره زردک خرانق است.

فتاحی در ادامه پوشش گسترده این رویداد در رسانه های استانی و سراسری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: همان گونه که اولین جشنواره زردک با پوشش رسانه ای گسترده صدا و سیما و رسانه های پر مخاطب روبرو شد، سال جاری نیز در دومین جشنواره زردک شاهد پوشش رسانه ای مناسب رسانه ها خواهیم بود. وی تاکید نمود: انتظار داریم رسانه های تخصصی حوزه گردشگری نیز پوشش گسترده ای از این رویداد داشته باشند و توجه گردشگران سراسر کشور را به این رویداد جذاب جلب نمایند.

شکوفایی اقتصاد روستایی از راستا توسعه گردشگری

عیدانی، بخشدار خرانق نیز هدف از برگزاری دومین جشنواره زردک خرانق را ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین کشاورزان و روستائیان این بخش برای فعالیت بهتر در حوزه فراوری محصولات کشاورزی و روستایی بیان کرد و گفت: علاوه بر این با تداوم بخشیدن به برگزاری این رویداد کوشش می کنیم ظرفیت های گردشگری روستای تاریخی خرانق و دیگر روستاهای این بخش را به گردشگران سراسر کشور معرفی نموده و در جهت توسعه گردشگری روستایی و شکوفایی اقتصاد روستاها از راستا گردشگری گام برداریم.

عیدانی بخش خرانق را بزرگترین بخش کشور در تقسیمات کشوری برشمرد و با تاکید بر ظرفیت ها و جاذبه های خاص گردشگری در این بخش توضیح داد: سال گذشته شاهد حضور گردشگران از سراسر کشور و چند کشور خارجی در این رویداد بودیم و امیدواریم با استمرار در برگزاری این جشنواره و تقویت زیرساخت ها، توجه گردشگران به جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی جلب گردد و این بخش در جذب گردشگر به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد.

منبع: همگردی

به "دومین جشنواره زردک خرانق 14 و 15 آذرماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جشنواره زردک خرانق 14 و 15 آذرماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید