در جستجوی جنوب؛ روح هیپی در ایران ، گزارش گاردین از سبک زندگی تازه در جنوب ایران

به گزارش وبلاگ نامه، گاردین در یک گزارش بلند به همراه تصاویر کم و بیش زیاد به معرفی سبک زندگی تازه ای در ایران پرداخته و آن را به خرده فرهنگ هیپی نسبت داده است. هیپی ها با هدف و آزادی خواهی به معرفی سبک بی تکلفی از زندگی، خارج از جریان معمول جامعه به دنبال زندگی آرام و پرعشق هستند.

در جستجوی جنوب؛ روح هیپی در ایران ، گزارش گاردین از سبک زندگی تازه در جنوب ایران

وبلاگ نامه - جنوب در میان جوانان ایرانی مفهومی فراتر از معنای کلمه آن دارد. مدت هاست مترادف با یک سفر پرماجرا و تنفس هوای تازه است. هنگامی که سرما به ایران می رسد، در استان های جنوبی، جوانان ایرانی در سواحل دورافتاده و کوه های جزایر خلیج فارس پراکنده می شوند.

مسافران ایرانی سینا و ارشاد (سمت چپ) به بچه های محلی نحوه استفاده از طبل آویز را آموزش می دهند. سینا و ارشاد هر دو ستاره محلی اینستاگرام هستند که در مجموع بیش از 120 هزار دنبال نماینده دارند.

گاردین: هیپی های ایرانی غروب خورشید را تماشا می نمایند.

هرمز

جزیره هرمز در خلیج فارس، در حدود 20 کیلومتری (12 مایل) جنوب شرقی بندرعباس واقع شده است و قریب به 6000 نفر جمعیت دارد. در قرن شانزدهم و هفدهم، هرمز به همراه جزایر هنگام، لارک و قشم تحت اشغال پرتغال نهاده شد. بقایای قلعه پرتغالی ها هنوز هم در هر یک از این جزایر دیده می گردد. در 10 سال گذشته، گردشگری در هرمز به شدت در حال افزایش بوده است.

بازدید از این جزیره بیشتر به دلیل دیدنی های طبیعی و همچنین برخورداری از آرامش رواج یافته است.

یک مرد جوان ایرانی بعد از غروب آفتاب، در هرمز گیتار می نوازد

اودین در نزدیکی دره رنگین کمان دف نوازی می نماید. اودین دارای مدرک کارشناسی ارشد در فلسفه است و لقب اودین را به عنوان یکی از خدایان باستان برای خود برگزیده است.

تقریباً هر خانواده در هرمز اتاق هایی را برای اجاره با وعده های غذایی خانگی ارائه می دهند و مردان با استفاده از موتور سیکلت حمل و نقل گردشگران در اطراف جزیره را بر عهده دارند.

بسیاری از ایرانیان از شهرهای مختلف به هرمز نقل مکان نموده اند و کافی شاپ های دنج، رستوران ها و خوابگاه هایی را با هدف کسب درآمد برپا نموده اند.

امیرعلی داربوکا می نوازد و جواهرات دستبافی را تهیه و به فروش می رساند. محمد با دوستان خود خانه ای در شهر هرمز اجاره می نماید و همه آنها با فروش اقلام دستباف خود را حفظ می نمایند.

چیپس و عرفان

چیپس به همراه مادرش در بندرعباس زندگی می نماید و به دلیل اردو زدن در هرمز به مدت چند ماه و ترک نکردن آنجا در بین محلی ها مشهور شده است.

هنگام

جزیره هنگام در 2 کیلومتری از ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است. در طول جنگ ایران و عراق در دهه 1980، اکثریت ساکنان این جزیره ها به سمت مرکز ایران کوچ کردند زیرا این جزیره به دلیل استقرار هزاران سرباز، تبدیل به یک پایگاه نظامی شده بود.

روستای قله در جزیره هگنام

امارات متحده عربی بعدها بسیاری از مردم جزیره هنگام را به عنوان پناهنده پذیرفت و بیشتر آنها هرگز برنگشتند. در نتیجه، این جزیره بناها و باغ های متروکه زیادی دارد.

در روستای قله اکنون فقط دو خانواده سکونت دارند و دهکده قدیمی هنگام فقط دارای تعداد کمی جمعیت است. کسانی که پس از جنگ بازگشتند، در روستای جدید هنگام مستقر شدند که اکنون حدود 500 نفر در آن زندگی می نمایند.

ویرانه های دهکده قدیمی لارک

لارک

جزیره لارک در حدود 30 کیلومتری جنوب بندرعباس واقع شده است. لارک دارای جمعیت محلی حدود 200 نفر است که منبع اصلی درآمد آنها ماهیگیری و فروش صید در جزایر و سواحل عمان است که سود بیشتری دارد.

تا دو سال پیش هیچ سرویس قایق معمولی به جزیره وجود نداشت. جهانگردی هنوز در لارک تقریباً ناشناخته است، اما به تازگی گردشگران ماجراجو آن را به عنوان جایگزینی برای جزیره نسبتا پر ازدحام هرمز کشف نموده اند.

چه، در جزیره لارک

یک کارگر افغان با قایق کوچکی از جزیره لارک به جزیره قشم سفر می نماید

منبع : Guardian

منبع: چمدان

به "در جستجوی جنوب؛ روح هیپی در ایران ، گزارش گاردین از سبک زندگی تازه در جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جستجوی جنوب؛ روح هیپی در ایران ، گزارش گاردین از سبک زندگی تازه در جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید