بفرمایید کاخ گردی آقای کی روش!

به گزارش وبلاگ نامه، پرونده جام جهانی 2022 قطر، در حالی برای ایران بسته شد که هنوز هم فوتبال دوستان وعده های دو ماهه قبل را از یاد نبرده اند؛ اگرچه شاید مسوولان فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی و بازیکنان فکر نمایند مردم حافظه ای به میزان ماهی دارند، اما همه خوب یادشان هست که بعد از روی کار آمدن دوباره مهدی تاج، او فرمان تیم ملی را به کارلوس کی روش سپرد تا او دوباره و برای سومین بار، در جام جهانی روی نیمکت بنشیند؛ اتفاقی که علت اصلی و شاه بیت آن صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی بود و کی روش هم با همین وعده به ایران آمد؛ اگرچه این رویا در قطر رنگ باخت و گرد حقیقت بر آن پاشیده نشد، اما تعیین شد که این جام جهانی هر چند برای فوتبال ایران از نظر فنی آب نداشت، اما برای کی روش و بازیکنان حسابی نان داشت؛ همان ها که کودتا علیه اسکوچیچ را شکل دادند، خواستار بازگشت کی روش شدند و وعده تاریخ سازی دادند، اما حتی بعد از بازگشت به کشور به خود اجازه ندادند یک عذرخواهی ساده انجام دهند.

بفرمایید کاخ گردی آقای کی روش!

در این میان، اما رفتار سرمربی تیم ملی، بیش از هر کسی باعث تعجب شده و نقدها زیادی به آن شکل گرفته؛ کی روش در حالی به تیم ملی ایران برگشت که با یک دید منطقی می شد پیش بینی کرد که او در مدت زمانی کوتاه نمی تواند کاری از پیش ببرد و نهایتا حضورش بتواند یک شوک مقطعی به فوتبال ایران وارد کند، چراکه او در دوره های قبلی وقت کافی برای آماده سازی تیم را داشت، اما این بار در یک بازه زمانی کوتاه مطمئنا مربیان بزرگ تر از او هم نمی توانستند تحول چندانی در یک تیم ایجاد نمایند. همه این ها در حالی است که او قریب به یک دهه مربی ایران بوده و همه به انتظار صعود او و تیمش نشسته بودند.

با همه این اوصاف، حرکات کی روش در جام جهانی و بعد از حذف تیم ملی حسابی سوژه شد. او این بار نه تنها عذرخواهی نکرد و بابت اقدامات عجیب در گزینش بازیکنان و فهرست ایران، مانند خالی بودن یک نفر در فهرست، ترکیب های پرنقص و... شرح نداد که حتی در کنفرانس های خبری علیه طرفداران تیم ملی موضع گرفت، در کار های مختلف دخالت کرد و پس از جام جهانی از جوانگرایی و ماندن سخن می گفت؛ در حالی که پیش از این رییس فدراسیون درباره قرارداد کی روش گفته بود که او تا انتها جام جهانی مربی است و بعد درباره ادامه همکاری تصمیم گرفته می گردد، اما کی روش نشان داد که او مانند گذشته در مقابله با فدراسیون فوتبال دست بالا را دارد و گویی اوست که برای فوتبال ایران تصمیم می گیرد!

تا جایی که گویی او که تیم ایران را به مثابه یک سفر توریستی به قطر برد و با حذف به ایران برگشت، حالا بدون هیچ شرحی درباره تیم تحت هدایتش، به تهران گردی مشغول است و گشت و گذار می نماید، به کاخ سعدآباد می رود و ککش هم نمی گزد که تیم ملی ایران را به جام جهانی برد، به مردم رویای فراوان فروخت و نهایتا هم با دو شکست سوار بر پرواز برگشت شد. مطمئنا اگر چنین اتفاقی در یک ساختار حرفه ای رخ می داد کی روش باید تا به امروز بار ها درباره عملکردش شرح می داد، اما گویی در اینجا پاداش حذف، ابقا و مرکز گردی است که سرمربی تیم ملی، بی خیال از حذف و نتایج ضعیف، به کاخ گردی مشغول است و ز غوغای تیم ملی فارغ!

منبع: فرارو

به "بفرمایید کاخ گردی آقای کی روش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بفرمایید کاخ گردی آقای کی روش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید