برگزاری کارگره سلامت و امنیت غذایی شهرستان دره شهر

به گزارش وبلاگ نامه، کارگره سلامت و امنیت غذایی شهرستان دره شهر برگزار گشت.

برگزاری کارگره سلامت و امنیت غذایی شهرستان دره شهر

به گزارش خبرنگار از , کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور محمدنژاد فرماندار، مظلومی سرپرست شبکه بهداشت و درمان و روسای ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مظلومی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دره شهر مبحث های اصلی کارگروه را با توجه به شروع فصل سرما، شیوع ویروس آنفلوانزا، اهمیت نظام ارجاع الکترونیک با توجه به ارزش زمانی در حوزه بهداشت و درمان جهت جلوگیری از اتلاف وقت و سردرگمی بیماران و لزوم کیفیت آب شرب شهر دره شهر بر سلامت شهروندان عنوان کرد.

مظلومی رزومه کاری شبکه بهداشت و درمان را بیان کرد و اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس آنفلوانزا خدمات و آموزش های خاصی در این خصوص توسط کارشناسان بهداشت به دانش آموزان، دانشجویان، سالمندان و افراد پرخطر ارائه شده و علیرغم مراجعه زیاد بیماران در این مدت، تعداد زیادی از بیماران به سطوح بالاتر از طریق نظام ارجاع الکترونیک (سامانه سیب) ارجاع داده شده اند و به نحوی که طرح نظام ارجاع در شبکه بهداشت و درمان دره شهر بطور 100 درصد در حال اجرا است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اضافه کرد: شاخص هایی جهت کنترل کیفی آب وجود دارد که بدلیل بارندگی های اخیر، کدورت آب شٌرب درّه شهر مقداری بیشتر از حد مطلوب استاندارد کیفیت آب شرب بود این مشکل به مرور زمان برطرف خواهد شد.

در ادامه علیشائی کارشناس مبارزه با بیماری ها مرکز بهداشت دره شهر نکاتی را در خصوص نحوه انتقال، شیوع و جلوگیری از ویروس آنفلوانزا بیان و اظهار کرد: همشهریان عزیز جهت پیشگیری از مبتلا به ویروس آنفلوانزا بخصوص افراد پرخطر شامل سالمندان، بیماران قلبی ریوی و... از دست دادن، روبوسی و شرکت در محل های پر ازدحام خودداری نمایند.

در ادامه این جلسه، پورجمشید کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت، آمار و ارقام خودکشی، طلاق و اعتیاد در سال 98 را ارائه داد و عنوان کرد: انشاالله با همکاری سایر ادارات و ارگان ها، توسط شبکه بهداشت و درمان برنامه ها و تدابیری اندیشیده شده که به دنبال آن سعی در کاهش آمار خودکشی، طلاق و اعتیاد در سطح شهرستان را خواهیم داشت.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری کارگره سلامت و امنیت غذایی شهرستان دره شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگره سلامت و امنیت غذایی شهرستان دره شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید